گزارش/ حوزه دفاعی - امنیتی در هفته‌ای که گذشت

از مقاومت جانانه نیروی دریایی ایران در مقابل دزدان دریایی تا دلایل رسانه‌ای نشدن رزمایش قمر بنی هاشم(ع)

توضیحات فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره مقابله با دزدان دریایی، درگذشت جانشین سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، تغییر موازنه قدرت به نفع حزب‌الله و سوریه با موشک‌های "یاخونت"، اظهارات مهم فرمانده کل ارتش درباره مذاکرات هسته‌ای، تبادل جدید درباره مفقودین جنگ، اعطای نشان درجه یک فتح از سوی فرمانده معظم کل قوا به سردار پاکپور و تست سلاح‌های جدید و موشک‌های هدایت شونده در رزمایش قمر بنی هاشم از مهم‌ترین اخبار دفاعی- امنیتی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

ماجرای زیارت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) توسط خلبان ایرانی

نیت کردم زیارت می‌کنم از طرف پدر، مادر، خانواده‌ام و همه ملت قهرمان ایران و تمام مسلمان‌های دنیا که آقا اباعبدالله را دوست دارند و از خداوند شفاعت آن بزرگوار را برای همه آنها آرزو کردم. سعی داشتم در تمام مدتی که دور ضریح می‌گشتم،‌ توجه‌ام را از غیر دور نگه دارم و با ذکر صلوات و یاد خدا، ارتباط بهتری داشته باشم.


نیروی دریایی مقاومت جانانه‌ای در مقابل دزدان دریایی انجام داد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دو درگیری در دریای سرخ و خلیج عدن با دزدان دریایی در روزهای اخیر گفت: به هر دو کشتی با تعداد زیادی قایق حمله شده بود که الحمدالله نیروهای ما مقاومت جانانه‌ای کردند و با موفقیت کشتی‌های ایرانی را نجات دادند.


زیارت امامین عسگریین(ع) و سرداب غیبت امام زمان(عج) توسط خلبان ایرانی/ پاسخ محکم به خبرنگار عراقی بعد از 17 سال اسارت

چند روز بعد صدام حسین در 13 شهریور که آن‌ها به زعم خود این روز را روز آغاز جنگ از طرف ایران می‌دانند، در رسانه‌ها سخنرانی کرد و به اسم من به عنوان مدرک جنگی اشاره کرد. بر مبنای همین سخنرانی خبرنگاری برای مصاحبه و دیدن من به زندان آمد...


دشمنان قادر به برآورد توان عملیاتی و تاکتیکی ما نخواهند بود

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان هیچگاه قادر به برآورد توان عملیاتی و تاکتیکی ایران نخواهند بود، گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده سیاسی توقف‌ناپذیر و سیستمی برای تغییر زنجیره‌وار در منطقه و جهان است.


جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گذشت

حجت‌الاسلام علی محمد نیکبخت، جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گذشت.


سرلشکر فیروزآبادی هفته وحدت را به فرماندهان نظامی کشورهای اسلامی تبریک گفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت مسلمانان را به فرماندهان و مقامات نظامی کشورهای اسلامی جهان تبریک گفت.


چگونه موشک‌های "یاخونت" موازنه قدرت را به نفع حزب‌الله و سوریه تغییر داد

فناوری موشک "یاخونت" به گونه‌ای است که اسرائیل به رغم برخورداری از فناوری پیشرفته قادر به اخلال در عملکرد آن نیست و یاخونت 15 کیلومتر قبل از رسیدن به هدف، در ارتفاع 15 متری از سطح دریا حرکت می‌کند و بدین ترتیب رادارها قادر به رهگیری آن نیستند.


ایران از بعد قدرت وارد مذاکرات شده است


فرمانده کل ارتش گفت: ما از بعد قدرت وارد مذاکرات هسته‌ای شده‌ایم و اگر دشمن توان نظامی داشت در این عرصه رقابت می‌‌کرد، اما با توجه به ضعف آن‌ها، در عرصه سیاسی وارد شده‌اند که ما مطمئنا در این عرصه نیز موفق خواهیم شد.


بسیج اردن و مصر به‌زودی تشکیل می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز اسرائیل در محاصره مقاومت است و پس از بسیج فلسطین و بسیج لبنان، بسیج سوریه ایجاد شده و بسیج اردن و مصر نیز تشکیل خواهد شد.


بسیج یک پدیده مردمی در نظام امام و امت است/ فاصله‌ای میان امام و امت نیست

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه بسیج رسانه به عنوان یک پدیده مردمی در نظام امام و امت با مفهوم رسانه در فرهنگ غربی تفاوت دارد لذا فاصله و تفکیکی میان امام و امت نیست و بسیج در همه جامعه اسلامی از راس قدرت تا قاعده این هرم یعنی مردم حضور دارد.


همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه برگزار شد

همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه با حضور مقامات کشوری و لشکری در سازمان صدا و سیما برگزار شد و از خانواده خبرنگار شهید غلامرضا رهبر تجلیل به عمل آمد.


تبادل جدید درباره مفقودین جنگ در پیش است


رئیس کمیته تفحص شهدا و مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ۷ هزار مفقود ایرانی در جنگ تحمیلی داشته‌ایم که باید در خاک عراق پیدا شوند گفت: مابقی مفقودین تقریبا ۶ هزار شهید بودند که به صورت گمنام به خاک سپرده شدند.


برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت رسول(ص) با حضور 6 هزار بسیجی در مصلی تهران/ ساخت ۲۵ قسمت مستند برای خانواده شهدا


فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه یادواره شهدای قرآنی با عنوان سوره‌های سرخ ادامه خواهد یافت، گفت: روز جمعه جشن بزرگ حضرت رسول (ص) با حضور ۶۰۰۰ بسیجی و ۵۰۰ مه‌مان خارجی و با سخنرانی رئیس سازمان تقریب مذاهب در مصلی تهران برگزار خواهد شد.


یادواره شهدای قرآنی تهران بزرگ با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد


اولین یادواره شهدای قرآنی تهران بزرگ با حضور فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.


بخش اعظم پاکسازی عمومی میادین مین استان خوزستان انجام شده است

وزیر دفاع گفت: بخش اعظم عملیات پاکسازی استان خوزستان که در طول جنگ تحمیلی به آلوده‌ترین منطقه جهان تبدیل شده بود، با برنامه‌ریزی، تلاش و همت مرکز مین‌زدایی کشور، سپاه، ارتش و شرکت‌های خصوصی انجام شده است.


دشمنان از پیشرفت اسلام ترسیده‌اند / استكبار عامل تفرقه بين مسلمين است


رييس سازمان بسيج مستضعفين ترور اهل تسنن را توسط دشمنان براي بدنام كردن شيعيان يادآور شده و گفت: دشمنان از پيشرفت اسلام ترسيده‌اند و به اين روش‌هاي مزوّرانه روی آورده‌اند كه باز هم با وحدت مسلمانان شكست خواهند خورد.


فرمانده کل سپاه به "سردار پاکپور" در پی دریافت نشان فتح یک تبریک گفت

فرمانده کل سپاه طی پیامی اعطای نشان فتح یک از سوی فرمانده معظم کل قوا را به سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه تبریک گفت.


ویژگی‌های خاص و نحوه شهادت زیبای شهید رهبر

یکی از زیبایی‌های شهادت "غلامرضا رهبر" این است که هیچ کس از آن اطلاعی ندارد؛ یعنی زمانی‌که وی زخمی شده و او را در یک نفربر زرهی قرار می‌دهند، دیگر هیچ کس نمی‌داند که چه بر سر پیکر او می‌آید.


ایران به عنصر تعیین کننده معادلات جهانی تبدیل شده است

سردار حاجی زاده گفت: ایران به برکت وجود رهبری که جهان نظیر آن را سراغ ندارد و با همت فرزندان و جوانانی که برای حفظ عزت و استقلال آن هم قسم شده اند، به عنصر تعیین کننده معادلات جهانی تبدیل شده است.


سردار نقدی درگذشت مادر پنج شهید مهابادی را تسلیت گفت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با صدور پیامی، درگذشت مادر پنج شهید مهابادی را تسلیت گفت.


ايران برای پيشرفت هيچ نيازی به ابرقدرت‌ها و استكبار ندارد


رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: توطئه‌های استكبار عليه پيشرفت علمي ايران همچون دفاع مقدس بسيار گسترده است.


دلایل رسانه‌ای نشدن رزمایش قمر بنی هاشم(ع)/ تست مهمات جدید صنعت دفاعی به صورت اتوماسیون

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره جزئیات رزمایش قمر بنی هاشم گفت: این رزمایش با توجه به تاکتیک‌های روز انجام شد و تلاش کردیم از تجربیاتی که از نبردهای اول و دوم خلیج فارس و جنگ افغانستان به دست آمده، استفاده کرده و بر مبنای آن‌ها دکترین خود را ترسیم کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار