گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

مرگ شارون یکی از نشانه‌های ظهور "دجال"/ روایت لاریجانی از علت حصر موسوی و کروبی/ محافظ مخصوص "سید حسن نصرالله" کیست

مرگ شارون یکی از نشانه‌های ظهور "دجال"، مبنای حصر کروبی و موسوی چیست، سوتی "بی بی سی" در تشخیص رییس مجلس ایران، محافظ مخصوص "سید حسن نصرالله" کیست؟، تشیع جنازه الماجد در ریاض با حضور نزدیکان بن لادن، تولید اولین اسلحه مخصوص زنان، آغاز تحقیقات از عوامل فروش نفت به بابک زنجانی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروزر دوشنبه 23 دی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

حصر کروبی و موسوی مبنای تامینی و قضایی دارد/ 11 روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد نوعی خروج بود

"محمد جواد لاریجانی" رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، ضمن انتقاد از نطق اخیر "علی مطهری" درباره سران فتنه اظهار داشت: متاسفانه برخی دوستان می‌گویند قوه قضائیه چرا فتنه را حل نمی‌کند، این بهترین گواه بر ساده‌انگاری سیاسی است چرا که فتنه را امت و ملت با رهبری شجاع نظام حل کرده‌اند.

وی در گفتگو با فارس، درباره اظهارات اخیر رئیس هیئت پارلمانی اروپا که به نقل از لاریجانی گفته بود "روند قضایی موسوی و کروبی به زودی آغاز می‌شود" توضیح داد: نقل قول وی دقیق نبود، آن چیزی که ما صحبت کردیم این بود که چرا غرب پرونده کسانی که در فتنه بودند را این همه دنبال می‌کند. پیگیری مسائل افرادی که در فتنه بودند نشان می‌دهد غرب امیدی به زنده شدن شبیه آن با فرم دیگری در آینده دارد و این که حصر کروبی و موسوی مبنای تامینی و هم قضایی؛ دارد و طبیعتا روند خود را طی می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه جریان اصلاحات چند ضعف اساسی داشت، گفت: اولین ضعف، ضعف فکری بود یعنی دارای نظم و پایه فکری خاص نبود، دوم از لحاظ سازماندهی، قدرت و توان مقابله و تشخیص انحراف را ندارند و متاسفانه جریان اصلاحات توسط یک جریان سکولار به گروگان گرفته شد.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره انحراف احمدی‌نژاد بیان داشت: ایشان وقتی تفکر انحرافی‌اش منجر شد به اینکه معتقد باشد، دیگر دوران پیاده کردن اسلام نیست در مقابل ولایت فقیه ایستاد و 11 روز در خانه نشست که نوعی خروج بود اما چون اصولگرایان از لحاظ فکر جناح قوی است، او را دوره کردند و نگذاشتند این انحراف پا بگیرد و اجازه پرو بال دادن به آن را ندادند.

لاریجانی در خصوص صحت یا عدم صحت ممنوع‌الخروجی خاتمی گفت: بحث قضائی آن را سخنگوی محترم قوه قضائیه توضیح داده و البته به نحو کلی سابق و فعلی است که وجود دارد و در هر مورد، کسانی از مسئولان سیاسی که می‌خواهند به خارج کشور بروند، طبیعتا هماهنگی کلی انجام می‌شود. مگر اینکه کسی برای امور خصوصی و شخصی برود. در غیر این صورت وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و نهادی مختلف بررسی می‌کنند که این سفر چیست با توجه به جهات سیاسی مناسب است یا نه.

وی در تشریح علت عدم حضورش در نشست حقوق بشر سازمان ملل، تصریح کرد: آنچه که من می‌توانم روی آن تکیه کنم این است که در سال گذشته و امسال هم دولت آمریکا به هیأت ما ویزا نداده است. نکته دوم این است که حقوق بشر یک موضوعی است که مربوط به یک نهاد در نظام ما نیست. تهاجمات حقوق بشری در نظام ما عمدتا مربوط به تشکیلات قضایی، نیروهای امنیتی و ماهیت اسلامی نظام است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در خصوص فعال شدن ناطق نوری در عرصه سیاسی اذعان کرد: این کار بسیار خوبی است. در جریان انتخابات سال 88 بدون هیچ دلیلی به ایشان توهین شد و این توهین او را خیلی آزرده کرد لذا حیف است که آقای ناطق نوری در گردونه سیاسی کشور نباشد.

لاریجانی با تاکید براینکه من قصد تشکیل حزب ندارم، گفت: اما طبیعتا به گرایش اصول‌گرایی نزدیک هستم و وظیفه خود می‌دانم که به تمام احزاب اصولگرا کمک و حمایت کنم، لذا معتقدم که احزاب اصولگرا باید جمع‌تر و فعال‌تر شده و نسل جدید را پرورش دهند و از حالت اداره ریش‌سفیدانه به اداره سیستماتیک و ارگانیک منتقل کنند. باید مفهوم دموکراسی حزبی را تجربه کنند تا وقتی روی کار آمدند دیکتاتور نشوند.

جامعه بین‌المللی تحریم‌های ایران را پایان دهد

تسنیم نوشت: "شیخ محمد بن راشد المکتوم" امیر دوبی که به ندرت مصاحبه می‌کند، در گفتگو با بی‌بی‌سی از جامعه بین‌المللی خواست که تحریم‌ها علیه ایران را بردارند، ایران همسایه ما است و ما نمی‌خواهیم هیچ‌گونه مسأله‌ای داشته باشیم.



سفرهای استانی، خلق‌الساعه و شعاری نباشد

"محمد هاشمی" مسئول دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دولت باید در سفرهای استانی مثل دوره ‌آقایان هاشمی و خاتمی از روش‌های کارشناسی استفاده کند، اظهار داشت: با در نظر گرفتن امکانات و بودجه و توان موجود مصوبه بدهد، یعنی قولی ندهد که غیرعملی باشد چون این موضوع موجب بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولان می‌شود و از انجام سفرهای استانی در فاصله‌های زمانی کوتاه‌مدت پرهیز شود زیرا طبیعی است که هیأت وزیران مسئولیت‌های بسیاری دارد و اینکه اعضا مثلاً دو هفته یکبار درگیر سفرهای استانی شوند، هزینه‌های زیادی به بار می‌آورد.

هاشمی در گفتگو با ایسنا، با انتقاد به سفرهای استانی در دولت گذشته گفت: اشکال آن بود که تصمیمات بر اساس بررسی‌های کارشناسی و برنامه‌ریزی شده نبود بلکه عده‌ای در یک استان،‌ شهرستان یا روستا جمع می‌شدند،‌ خواسته‌ای را مطرح می‌کردند و همانجا بدون آنکه منابع مالی کار مشخص شود تا حمایت‌های لازم اختصاص یابد،‌ مصوبه‌ای مطرح و مبلغی از هزینه سفر به کار تخصیص داده می‌شد؛ بنابراین کارهای برنامه‌ریزی شده نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه به طور طبیعی وقتی مسئولی با اعلام قبلی به شهرستان یا استانی می‌رود، عده‌ای به استقبال او می‌آیند"، بیان داشت: گاهی شاهدیم مراسم استقبال، سازمان‌یافته است یعنی مدارس‌،‌ دانشگاه‌ها و ادارات را تعطیل می‌کنند و در هشت ساله گذشته گاهی شاهد بودیم که در سفرهای استانی با دستور و نه به طور داوطلبانه، مدارس و ادارات تعطیل می‌شد و حتی از شهرها و استان‌های مجاور افرادی برای حضور در مراسم استقبال آورده می‌شدند که این کار جنبه تبلیغاتی داشت و هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل می‌کرد و ضرورتی ندارد وقتی یک مقام یا رییس‌جمهور به استانی می‌رود، آن استان را برای یک یا دو روز تعطیل کنیم و چنین کاری در هیچ جای دنیا متداول نیست.

پارسینه/ سئوالات دکتر زیباکلام برای امتحان آخر ترم



سوتی "بی بی سی" در تشخیص رییس مجلس ایران

شبکه دولتی بی بی سی انگلیس در اخبار شامگاهی یکشنبه خود گفت که "علی مطهری" در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی نوشت که مردم، همه آنچه را که به طور یک طرفه در این چهار سال در باره فتنه گفته‌اید، نپذیرفته‌اند. این بخشی از نامه علی مطهری به "محمدجواد لاریجانی" است که شبکه تلویزیون دولتی بی بی سی از آن به عنوان نامه وی به رییس مجلس شورای اسلامی یاد کرد.

به گزارش ایرنا، علی مطهری این نامه را در پاسخ به اظهارات محمدجواد لاریجانی در برنامه اخیر شناسنامه در شبکه 3 که در آن به نطق پیش از دستور این نماینده مجلس اشاره شده بود، نوشت.

حضور صانعی بر مزار شهید همت

پیام نو نوشت: آیت‌الله شیخ یوسف صانعی با حضور بر مزار سردار سرلشکر شهید محمد ابراهیم همت یاد این شهید بزرگ جنگ را گرامی داشت.



نواندیش/ درگیری در پارلمان ترکیه




محافظ مخصوص "سید حسن نصرالله" کیست؟

حفاظت از "سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله را می‎توان پیچیده‌ترین و حساس‎ترین عملیات حفاظت سیاستمداران دنیا دانست؛ زیرا تعداد نقشه‌های شکست خورده برای ترور وی قابل شمارش نیست. "حجت الاسلام شیخ راغب حرب" و "حجت الاسلام سید عباس موسوی" دو رهبر پیشین حزب‌الله بودند که هر دو به شهادت رسیدند و اینک حجت‌الاسلام سید‌حسن نصرالله ـ که خود را یکی از سربازان مقام معظم رهبری می‏‌داند ـ زیر ذره‎بین گروه‎های تروریستی و سازمان‌های جاسوسی قرار دارد.



به گزارش جهان، دلیل حساسیت ویژه نصرالله این است که: اولاً "رهبر مقتدرترین حزب لبنان" است؛ ثانیاً "یک شیعه مذهب بوده و خاری در چشم سلفیون است"؛ ثالثاً "تنها شخصیت محبوب عرب است که در مقابل قدرت‌های مستکبر جهانی ایستاده و تنها پیروزی عرب‌ها بر رژیم جعلی اسرائیل را به دست آورده است". این تهدیدات غیر قابل وصف به حدی است که در برخی خاطرات پیرامون سیدحسن نصرالله آمده است: در زمانی٬ عملیات تروریستی علیه دبیرکل حزب‎الله آنقدر افزایش یافته بود که وی شب‎ها چندین بار محل استراحت خود را تغییر می‎داده است. سیدحسن‌ نصرالله همواره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به سر می‎برد و تقریباً تمام سخنرانی‎های وی به صورت ویدیو کنفرانس پخش می‎شود. اما این شخصیت محبوب جهان اسلام که سخنران مراسم دهه محرم ضاحیه در جنوب بیروت بود، در شب دهم و نیز روز عاشورا شخصاً در بین عزاداران حاضر شد و از نزدیک به سخنرانی پرداخت.



اما اینبار حقایقی منتشر نشده از شخص اول محافظان سید حسن نصرالله منتشر شد. این اطلاعات اگرچه کوتاه هستند ولی برای نخستین بار از سوی خبرگزاری ابنا منتشر شده است: "ابوعلی جواد" داماد ـ شوهر دختر ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان بوده و در بین 19 فرمانده ویژه، فرماندهی تمام آنان و محافظان ویژه را برعهده دارد بطوری‌ که به وی لقب "سپر سید" داده‌اند. ابوعلی حاضر است جان خود را بدهد تا سیدحسن نصرالله آسیبی نبیند. سید نیز وی را بسیار دوست دارد و با وجود کم سن بودن، دبیرکل حزب‌الله به وی اعتماد کامل دارد.

محافظ اول سیدحسن نصرالله اصلا نمی‌خندد. خوش‌چهره و دارای سیمای کودکانه است. وی بسیار حرفه‌ای آموزش دیده و دوران آموزشی را مدت زیادی در پادگان‌های مخفی پشت‌سر گذاشته است.
داماد دبیرکل حزب‌الله از محبوبیت بالایی نزد مقاومت اسلامی و مردم لبنان قرار دارد و همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی توجه ویژه ای به وی دارند.



محبوبیت بالای محافظ نصرالله در لبنان



ریاست واحد محافظان حزب‌الله برعهده ابوعلی داماد سید حسن نصرالله است.

عصبانیت بحرین از سخنان "هیکل" در مورد جزایر سه گانه ایران

گلف‌نیوز نوشت: وزیر خارجه بحرین در واکنش به سخنان حسنین هیکل روزنامه نگار و نویسنده مصری گفت که یا ادعاهای خود را در مورد مذاکرات ایران و اعراب بر سر بحرین و جزایر سه گانه ثابت کند یا دهانش را ببندد.

به گزارش انتخاب، "شیخ خالد بن احمد آل خلیفه" گفت: حسنین هیکل یک سند هم دارد که ادعاهای او در مورد جزایر سه گانه امارات و بحرین را ثابت می کند،‌ خب ارائه کند. هیکل سردبیر سابق روزنامه الاهرام و از نزدیکان جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر است. او در مصاحبه‌ای طی هفته گذشته گفت که در مذاکرات ایران و اعراب بر سر آینده برخی از کشورهای خلیج فارس که خود را آماده "اسقلال" می‌کردند، حضور داشته است.

وی گفت که اعراب با ایران به توافق رسیدند که بحرین در مقابل جزایر سه گانه، کشوری مستقل شود.

هیولای لوس آنجلس کاکتوس را هم خورد


این مرد آمریکایی که به هیولای لوس آنجلس معروف است، توانایی خوردن اشیاء و بعید‌ترین مواد را داراست. آخرین عملکرد وی خوردن کاکتوس است؛ با اینکه گوشت کاکتوس سمی نیست اما تیغ‌های کاکتوس امکان آسیب زدن به مخاط دهان و دستگاه گوارش را دارد.

به گزارش فارس، ویدئوی ضبط شده از هیولای لوس آنجلس در حال خوردن کاکتوس در کمتر از 5 روز 300 هزار بار پخش شد.



درخواست یک مداح برای پاکت 5 میلیونی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از بخش فرهنگي يكي از واحدهاي دانشگاهي شمال كشور خبر مي‌رسد، مسئولين اين بخش از يكي از مداحان مشهور تهران براي مداحي در مراسم عزاداري اهل بيت عليهم‌السلام دعوت كردند ولي مداح دعوت شده شرايطي را مطرح كرد كه دعوت‌كنندگان ترجيح دادند دعوت خود را پس بگيرند.

مداح دعوت شده گفت قبل از هر چيز مبلغ 50 ميليون ريال به حساب بانكي من واريز نمائيد، سپس بليط دو سره هواپيما بفرستيد و كليه مخارج سفر و پذيرائي را نيز تقبل نمائيد.  وي ضمناً اين را هم گفت كه عده‌اي نيز به عنوان همراهان با من خواهند آمد كه مخارج پذيرائي و بليط آنها را نيز بايد تقبل كنيد، البته پذيرائي در سطح عالي!

تیتر "صهیونیستی" بی بی سی فارسی

شبکه انگلیسی "بی بی سی فارسی" در انعکاس اخبار و رویدادها، همواره با شیطنت مکارانه، مخاطبین خود را فریب می‌دهد و در بیان اخبار خود واژه‌های مختلفی به کار می‌برد که هر کدام از این واژه‌ها مفاهیم منفی و مثبت خود را دارد که این امر بر هیچ فرد منصفی پوشیده نیست. در بیان فوت اشخاص مختلف می‌توان این ادبیات را متفاوت جلوه داد و از آنجا که واژه "درگذشت" برای شخصیت‌های محبوب و واژه "مُرد" برای افراد منفور به کار می‌رود.


به گزارش جام، بی بی سی چندی پیش خبر درگذشت یار دیرین امام و رهبری مرحوم "حبیب‌الله عسگراولادی" را با واژه "مُرد" پوشش داد و حال آن که  به درک واصل شدن "آرین شارون"، قصاب صبرا و شتیلا، که جنایاتش در تاریخ ماندگار خواهد بود را با عنوان "درگذشت" عنوان می‌کند!!!
 


تشیع جنازه الماجد در ریاض با حضور نزدیکان بن لادن

مراسم تشییع جنازه "ماجد الماجد" سرکرده گردان تروریستی "عبدالله عزام" روز گذشته درحالی در ریاض عربستان برگزار شد که نزدیکان "اسامه بن لادن" رهبر پیشین القاعده نیز در آن حضور داشتند. "ماجد الماجد" که طراح اصلی حمله به سفارت ایران در بیروت بود، پس از زخمی شدن در مناطق القلمون سوریه برای درمان به بیروت آمد و پس از مرخصی از بیمارستان در زمان ترک لبنان و ورود به سوریه در کمین ارتش سوریه گرفتار شد.



به گزارش دانا به نقل از  ابنا، وی در بازداشت ارتش لبنان درگذشت و دولت لبنان دلیل مرگ وی را نارسایی کلیوی اعلام کرد. بدین ترتیب با مرگ الماجد اسرار و معلوماتی به گور رفت که دیگر فرصتی به این خوبی برای کشفشان در آینده نزدیک به دست نخواهد آمد. گروه تکفیری تروریستی گردان‌های عبدالله عزام تحت رهبری الماجد این تروریست سعودی مسئولیت انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت ایران در بیروت را بطور رسمی برعهده گرفته است.



عراق اسناد حمایت عربستان از تروریسم را منتشر کرد


"علی شلاة" نماینده مجلس عراق در مصاحبه با شبکه العالم تأکید کرد، دولت عراق مدارک دست داشتن رژیم عربستان و چند طرف دیگر در جنایت‌های تروریستی را در اختیار کشورهای عربی و اسلامی قرار داده است. این نماینده پارلمان عراق خاطرنشان کرد، در نشست اخیر "نوری مالکی" نخست‌وزیر عراق و سفرای کشورهای عربی و اسلامی در عراق، مدارکی قطعی در خصوص دخالت خارجی در حمایت از جنایات تروریستی در شهرهای عراق ارائه شد.

به گزارش بولتن، وی افزوده است که دولت از سفرا خواست موضعی مشابه با مواضع جهانی ضد القاعده و داعش اتخاذ کنند و یکی از شاهزادگان سعودی فرمان‌هایی را برای عملیات در الانبار صادر کرده است.

الشلاة تأکید کرد که عراق تلاش می‌کند کنفرانسی را برای مبارزه با تروریسم برگزار کند، به ویژه آنکه روسیه عربستان سعودی را مسئول عملیات تروریستی در دنیا شناخته است و الجزایر تنها کشور عربی است که مشکلات عراق را طایفه‌ای نمی‌داند.

تولید اولین اسلحه مخصوص زنان در هند

یک کارخانه اسلحه‌سازی در هند از ساخت اولین نوع اسلحه برای زنان خبر داد تا بتوانند از خود در برابر تجاوزها و مزاحمت‌ها دفاع کنند. این اسلحه که اولین سلاح طراحی شده برای زنان است از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده و تنها 500 گرم وزن دارد.

رسانه‌های داخلی هند اعلام کردند: این اسلحه در ششم ژانویه سال جاری میلادی (2014) رونمایی شد و به منظور بزرگداشت یکی از قربانیان تجاوز گروهی در سال 2012 میلادی در دهلی‌نو که "نیربهایا" نام داشت برای مدل اسلحه جدید نام "نیربهیک" انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری فاکس‌نیوز، قیمت این اسلحه حدود 2000 دلار اعلام شده و از زمان رونمایی آن کارخانه سازنده تعداد 20 سفارش دریافت کرده است.

آغاز تحقیقات از عوامل فروش نفت به بابک زنجانی

بازنگرداندن دو میلیارد یورو از پول بیت‌المال توسط بابک زنجانی و چندین بار استفاده از روش‌های جعل برای فریب مسئولان یکی از عوامل اصلی بازداشت وی بود اما در این میان نباید نقش مسئولان وزرات نفت در فروش غیرقانونی به باک زنجانی نادیده شود.

به گزارش پارسینه، اگرچه "بیژن زنگنه" وزیر نفت دولت یازدهم در نخستین روز حضور خود در دفتر وزارت نفت، "خالدی" معاون بین‌الملل وزارت نفت که با استفاده از دو مسئولیت خود در وزرات نفت و ستاد تدابیر ویژه اقدام به تایید بابک زنجانی برای فروش نفت کرده بود را برکنار کرد اما وی مورد پیگرد قرار نگرفته بود. اما برخی اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که علاوه بر خالدی، افرادی نظیر رستم قاسمی، وزیر نفت احمدی‌نژاد و سیف‌اله جشن‌ساز مدیرعامل شرکت نیکو، نیز در هفته‌های اخیر مورد تحقیق قرار گرفته‌اند تا پشت صحنه فروش نفت به بابک زنجانی مشخص شود.

اگرچه اکثر مسئولانی که بابک زنجانی ارتباط داشته‌اند اکنون مدعی هستند که هیچ رابطه شخصی با وی نداشته و صرفا براساس دستور از بالا اقدام به این کار کرده‌اند اما ابعاد واقعی پرونده در جریان تحقیق روشن خواهد شد.

در اسرائیل هم کسی از مرگ شارون غمگین نیست

پایگاه خبری "پاناروما الشرق الاوسط،" نوشت: شماری از گروه‌های صهیونیست مرگ شارون را تبریک گفتند و گروهی دیگر نیز از جمله مدرسه "تورات هحاییم" که مقر آن در گذشته در شهرک صهیونیست‌نشین نیفه دیکالیم در منطقه غوش قطیف در نوار غزه بود، اعلامیه و پوستر تبریک و تهنیت به خاطر مرگ شارون منتشر و توزیع کردند. این مدرسه صهیونیست اعلامیه و بروشوری را نصب و توزیع کرد که روی آن عبارت "مرگ شارون را به یهودی‌ها صمیمانه تبریک می‌گوییم"، نوشته شده بود.

به گزارش فارس، شارون در جریان نخست‌وزیری خود زیر فشار مقاومت فلسطین از نوار غزه خارج و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این منطقه از جمله "نفیه دیکالیم" را برچید. پیام‌های تبریک خود صهیونیست‌ها به خاطر مرگ جلاد صبرا و شتیلا به مذاق مقام‌های رژیم اسرائیل خوش نیامد و "یتسحاک اهرونوویچ" وزیر امنیت داخلی این رژیم خواستار تحقیقات درباره هر کسی شد که از مرگ شارون ابراز شادمانی کرده است.

وی این شادمانی را "اقدامی مخرب" توصیف کرد و در سخنان خود که پایگاه صهیونیستی سیروجیم منتشر کرد، افزود که به سادگی از کنار این رفتارها نخواهد گذشت و از نیروهای پلیس خواست تا تحقیقاتی سریع و حرفه‌ای را در این زمینه آغاز کند.

رسوایی ضراب به دبی رسید

در تازه‌ترین مطالب منتشر شده در رسانه‌های ترکیه که از شنود تلفنی "رضا ضراب" است، مشخص شده وی به جز رشوه‌های کلان مالی به سران و افراد وابسته دولت ترکیه، از اعمال خلاف اخلاق و فراهم کردن اسباب فسق و فجور برای یک مقام ارشد پلیس "امارات متحده عربی" هم استفاده کرده است. در این مطالب منتشر شده که از نوارهای شنود تلفنی رضا ضراب و دستیارش که مکالمه تلفنی بین آنها با یک زن بدکاره است، دستیار ضراب از آمدن رئیس پلیس دوبی به استانبول خبر می‌دهد و در همین زمان برای استقبال شایسته از وی در حال چانه‌زنی با این زن است.

به گزارش آینده، عمق فاجعه اخلاقی در این فایل صوتی زمانی است که زن نگون‌بخت مدعی می‌شود نامزد شده و از لفظ متاهل برای خودش استفاده می‌کند، اما دستیار رضا ضراب به او می‌گوید: "چون ازدواج نکردی تا 1500  دلار به تو می‌دهیم که بیایی!"

در این میان صدای ضراب شنیده می‌شود که می‌گوید: "بکن 2 هزار دلار بذار خوشحال بشه!" این خاصه خرجی رضا ضراب به این دلیل است که این زن مورد علاقه شدید رئیس پلیس دوبی بوده و برای اینکه عیش نظامی اماراتی در استانبول خراب نشود، به راحتی او را به رغم داشتن شوهر برای آمدن به هتل محل اقامت ترغیب می‌کنند.

آنچه جالب است، پیگیری دقیق و شدید پلیس ترکیه از زمان حضور رئیس پلیس دوبی در استانبول، اسکورت وی برای رفتن به ملاقات دختران و سایر قرار و گفتگوها است که حالا به راحتی منتشر شده و با عنوان سند آشکار فساد اخلاقی و رشوه به مقامات به رسانه‌ها داده می‌شود. در بخشی از این مکالمات مشخص می‌شود که قرار است برای آقای "عبدالله"، خوشامدگویی ویژه‌ای در فرودگاه ترتیب داده شود و باید برنامه‌ریزی‌ها دقیق و با پیش‌بینی قبلی باشد.

از این رو رضا ضراب و دستیارش به همراه ایرانی دیگری به نام "مهدی‌زاده"، برنامه‌ریز اصلی این قرار در ظاهر اقتصادی و نفتی و در اصل راضی کردن رئیس پلیس محترم برای دریافت رشوه در استانبول هستند. پلیس ترکیه زمانی به موضوع حساس می‌شود که اسکورت دختران و گروه 15 نفری را در هتل محل اقامت دیده و تصمیم می‌گیرد با ورود به بحث زنان و دختران مورد اشاره و شنود تلفنی به اصل موضوع پی ببرد.

در این میان به نظر می‌رسد دلیل این رشوه خاص به رئیس پلیس دوبی، خطری است که معاملات نفتی 3 میلیارد دلاری آنها را تهدید می‌کند که شرکت ضراب در دوبی برای رفع آن و دور شدن از تحریم‌های اتحادیه اروپا دست به دامن وی شده است. به نظر می‌رسد زمانی که رئیس دولت سابق از تحریم‌ها به عنوان ورق پاره یاد می‌کرد، خیلی از مدافعان ایشان فکرش را هم نمی‌کردند که افراد وابسته به آنها در بیرون ایران مجبور شوند برای ژست ضدتحریم و کاسبی آب و روغن‌دار، زنان بدکاره برای افراد بانفوذ منطقه دست و پا کنند و در این مسیر به التماس و چانه‌زنی بیفتند!

حضور اسد در مراسم ولادت حضرت محمد(ص)


به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، "بشار اسد"، رئیس‌جمهوری این کشور در مراسم ویژه ولادت حضرت نبی‌ اکرم در مسجد الحمد دمشق شرکت کرده است. اسد به همراه شیخ احمد بدرالدین حسین، مفتی اعظم، وائل نادر الحلقی، نخست‌وزیر و تعدادی دیگر از مقامات بلندپایه سوریه روز یکشنبه در مراسم ویژه‌ دعاخوانی به مناسبت ولادت حضرت محمد (ص) در مسجد حمد در شمال غربی دمشق شرکت کردند.

به گزارش تابناک، بعد از مراسم دعا، مردم در اطراف بشار اسد، تجمع کردند تا عید میلاد را به او تبریک بگویند. آخرین حضور علنی اسد در ملاء عام، در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۳ بود که در مراسم ویژه نماز عید قربان، یکی از اعیاد مذهبی مسلمانان شرکت کرده بود.

بانک صادرات ایران شعبه ماسوله




آیت‌الله هاشمی: هیچ سدی نمی‌تواند جلوی آگاهی مردم را بگیرد

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار جمعي از اعضاي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، اطلاع‌رساني و رشد آگاهي مردم را رسالت پيامبران و همه انسانهاي عاقل دانست و اظهار کرد: در دنياي معاصر هيچ سدّي نمي‌تواند جلوي آگاهي مردم را بگيرد و تلاش براي بي‌خبر نگه داشتن مردم بيهوده است و آزادي رسانه‌ها در حد قانون اساسي هيچ صدمه‌اي به كشور نمي‌رساند.

به گزارش نواندیش، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان سير تاريخي جناياتي كه افراطيون در جوامع اسلامي از صدر تاكنون ‌كرده‌اند، گفت: تعصبات كوركورانه جنايات ضد بشري را در تاريخ تكرار مي‌كند و كشتن مخالفان سليقه را حلال مي‌پندارد و دفاع از آزادي مطبوعات امري ذاتي براي همه انسانها است و كساني كه از بيان حقايق مي‌ترسند، از سانسور در رسانه‌هاي استفاده مي‌كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان مصاديق انحرافات افراطيون به حركت‌هاي مردمي سالهاي اخير در كشورهاي اسلامي اشاره كرد و گفت: افراط، بيداري اسلامي را به روز سياه كشانده و جوامع را از سكوت قبرستاني دوران استبداد به هياهوي قبرستاني رسانده كه كشت و كشتار دائمي مردم است.

در آغاز اين ديدار آقايان مظفر، صفايي، سحرخيز و خانم مفيدي به عنوان اعضاي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، ضمن ارائه گزارش از اوضاع رسانه‌هاي كشور، به بيان ديدگاههاي خويش براي تعميق آزادي قلم در جامعه پرداختند.



مرگ شارون، یکی از نشانه‌های ظهور "دجال"

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: در واکنش به مرگ شارون که باعث ناامیدی شدید یهودیان تندرو شده، "یتسحاق کیدوری" خاخام یهودی گفت، این مرگ یکی از نشانه های ظهور دجال است که بنی اسراییل را بر اساس "اسفار عهد قدیم" از ظلم نجات می‌دهد و تلاش خواهد کرد، دشمنان یهود را از میان بردارد. یهودیان افراطی با اعلام این که به کیدوری اعتماد دارند، از این خبر خوشحال شده‌اند.



به گزارش ، یهودیان معتقدند که دجال (پیامبر دروغین یهود) هم‌اکنون در فلسطین اشغالی حضور دارد، ولی زمان ظهورش نرسیده است. خاخام یهود همچنین گفت که ظهور عیسی مسیح (ع) به وقوع جنگ سختی بین یهودیان طرفدار دجال و مخالفان او منجر می‌شود، تا جاییکه یک سوم مردم روی زمین باقی می‌مانند و بقیه در جنگی که هفت سال طول خواهد کشید، کشته می‌شوند و پس از آن یاجوج و ماجوج ظاهر می‌شود.

صف معاینه بینایی چشم در کلکته هند

عصرایران نوشت: تظاهرات کارگران صنعت خودروسازی آمریکا در شهر دیترویت در اعتراض به اخراج کارگران



تجمع دو زن حامی مبارک در مقابل دادگاه آکادمی پلیس قاهره در روز محاکمه رییس جمهور مخلوع مصر



صف معاینه بینایی چشم در کلکته هند



مسافران قاره قطب‌جنوب در 100 سال قبل


از سال 1914 تا 1917، کاوشگری به نام "ارنست شکلتون" در تلاش برای رکوردزنی سفر به قاره قطب جنوب بود.  اگرچه در این میان، طبیعت دخالت کرد و کشتی وی به نام Endurance در یخ‌های دریایی سقوط کرد، اما به طور معجزه‌آسایی تمامی 27 خدمه وی نجات یافتند.



به گزارش ایسنا، در آن سوی این قاره، خدمه قایق دومی به نام Aurora در ماموریتی به نام Ross Sea Party پس از نابودی کشتی‌شان در پایگاهی در "کیپ ایوانز" واقع در "جزیره راس" قاره قطب جنوب، گیر افتاده بودند. هدف این تیم، تجهیز شکلتون و همراهانش حین سفر به این قاره بود.  این پایگاه همچنین به کلبه "اسکات" مشهور است و به تبعیت از کاوشگری به نام "وبرت فالکن اسکات" نامگذاری شد که گروهش در سال 1911 آن را ساخته بود.



اسکات و چهار تن از همکارانش در سال 1912 و هنگام بازگشت از قطب جنوب جان باختند. زمانی که تیم Ross Sea Party در کلبه گیر افتاده بود، جعبه‌ای از 22 نگاتیو عکس سیاه و سفید را جا گذاشتند. این نگاتیوها اخیرا توسط سازمان "امانت میراث نیوزیلند" کشف شده است. این مرکز بیش از 10 هزار شیء از کلبه اسکات را نگهداری می‌کند.

مرگ‌ آریل شارون‌ به‌ روایت‌ کاریکاتوریست‌ها









اولین زن روزنامه‌نگار ایرانی

مریم عمید مُلَقَب به مُزَین سلطنه، دُخترِ پزشکِ قُشونِ ناصرالدین شاه،را اولین روزنامه‌نگارِ زن در ایران می‌دانند. "مزین السلطنه" اولین نشریه زنان ایران را راه‌اندازی کرد؛ اولین نشریهٔ زنان در ایران بانامِ شکوفه را در سال ۱۲۹۲ انتشار داد.

ا
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، کروبی ، حصر ، موسوی ، قضایی ، لاریجانی ، حقوق ، بشر ، علی مطهری ، سران فتنه ، فارس ، اروپا ، اصلاحات ، حقوق بشر ، ولایت فقیه ، خاتمی ، ناطق نوری ، دیکتاتور ، تسنیم ، المکتوم ، دوبی ، ایران ، محمد هاشمی ، ایسنا ، بی بی سی ، ایرنا ، مجلس ، شناسنامه ، آیت الله ، صانعی ، شهید همت ، پارلمان ، ترکیه ، سید حسن ، نصرالله ، شیخ راغب ، پارسینه ، شیعه ، جواد ، سپر سید ، محافظ ، داماد ، بحرین ، هیکل ، جزایر ، سه گانه ، انتخاب ، آل خلیفه ، روزنامه ، الاهرام ، عبدالناصر ، مصر ، رئیس جمهور ، اعراب ، لوس آنجلس ، کاکتوس ، جمهوری ، اسلامی ، مداح ، عسگر اولادی ، آرین ، شارون ، صبرا ، شتیلا ، الماجد ، ریاض ، عزام ، بن لادن ، القاعده ، لبنان ، سوریه ، تروریست ، سعودی ، عراق ، عربستان ، شلاة ، داعش ، الشلاة ، الجزایر ، صهیونیسم ، انگلیس ، سلطنتی ، اسلحه ، هند ، بهایا ، بهیک ، تجاوز ، قربانیان ، تیتانیوم ، بابک زنجانی ، وزرات نفت ، رستم ، قاسمی ، احمدی نژاد ، جشن ساز ، نیکو ، اسرائیل ، پاناروما ، الشرق ، الاوسط ، قطیف ، نوار غزه ، ضراب ، پلیس ، استانبول ، عبدالله ، بشار اسد ، الحلقی ، تابناک ، مذهبی ، صادرات ، ماسوله ، مظفر ، صفایی ، سحر خیز ، مفیدی ، آزادی قلم ، خاخام ، دجال ، عهد قدیم ، یهودیان ، عیسی ، مسیح ، ماجوج ، یاجوج ، دیترویت ، مبارک ، کلکته ، عمید ، اولین زن ، روزنامه نگار ، شکوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد کوثری نیا
۰۰:۵۴ ۲۴ دی ۱۳۹۲
سلام.
انصافا Yjc برای خوندن آخرین اخبار بسیار عالیه.
مقاله ها حرف نداره.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۰:۳۱ ۲۳ دی ۱۳۹۲
واقعا کار خوبی که خبر هارو در قالب یک بسته

خیلی ساده در اختیار ما قرار دادید تا در کم تر از 10 قیقه از اخبار این چندروزه مطلع شدم

ممنون
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۶:۵۴ ۲۳ دی ۱۳۹۲
عالی بود
آخرین اخبار