برای توسعه و ترویج کشاورزی ارگانیک:

اولویت وزارت "جهاد کشاورزی" حمایت از تشکل‌های "بخش خصوصی" است

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اولویت این وزارت‌خانه برای استفاده از مسئولیت‌های تشکل‌های بخش خصوصی جهت توسعه و ترویج کشاورزی ارگانیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: یکی از اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در کشور است.

وی افزود: باید ظرفیت‌هایی ایجاد شود که این ظرفیت‌ها با نام کانون‌های یادگیری در کشور شکل می‌گیرد. 

وی با اشاره به تقویت و حمایت از کشاورزان پیش رو اظهار داشت: از طریق تشکل‌های کشاورزی به خوبی می‌توان از کشاورزان پیش رو حمایت کرد و سپس همین کشاورزان پیشرو باید به عنوان کانون‌های یادگیری برای توسعه تولید محصولات ارگانیک در کشور مورد حمایت قرار گیرد.

زند با اشاره به مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات اظهار داشت: توسعه مدیریت تلفیقی جزو ضروریات و از رویکردهای مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: باید با بهره‌برداری از ظرفیت‌ها سطح اجرای مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات را از سطح مقدماتی به سطح پیشرفته برسانیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی باید از معرفی رو‌نمایی ارقام جدید بذر گیاهی خبر داد و گفت: به زودی رقم‌های تازه‌ای از تولید بذر‌های گیاهی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به مردم اعلام می‌شود.

وی همچنین به ظرفیت‌های موسسات تحقیقاتی و دانشکده‌های کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: تا آنجا که امکان دارد باید از پتانسیل‌های تحقیقاتی در عرصه کشاورزی که از سوی موسسات و دانشکده‌ها در این بخش ایجاد می‌شود برای تولید و توسعه کشاورزی پیشرفته استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اولویت ، وزارت ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار