تقی رستم‌وندی در نشست ویژه‌ برنامه‌های سیما در دهه فجر 92 عنوان کرد

جشنواره سریال‌های تلویزیونی در دهه فجر با "معمای شاه" و "دربند اروند" و "انقلاب زیبا"

دبیر پروژه ویژه برنامه‌های دهه فجر گفت:"معمای شاه"، "دربند الوند" و "انقلاب زیبا" و مستند فاخر "رازها و دروغ‌ها" روی آنتن شبکه یک با آغاز ایام فجر روی سیما می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، حاضر در نشست معرفی ویژه‌ برنامه‌های سیما در دهه فجر 92، که با حضور "فهیمه کوه‌خضری" مدیر روابط عمومی سیما و "تقی رستم‌وندی" دبیر پروژه ویژه برنامه‌های دهه فجر که دقایقی پیش در سالن معاونت سیما برگزار شد "تقی رستم‌وندی" با اشاره به آغاز به کار ویژه ‌برنامه‌های دهه فجر گفت: دهه فجر مهم‌ترین مناسبتی بوده که طی جلساتی که از پنج ماه پیش با مدیران سیما برگزار شد شبکه‌های سیما کار خود را آغاز کردند.
 
وي با اشاره به جشن‌ها و آيين‌هايي كه در ايام دهه فجر برگزار مي‌شود، افزود: مردم كشورمان نقش اصلي و مهمي در برگزار كننده جشن‌ها و مراسم‌ها در اين ايام دارند كه راهپيمايي 22 بهمن نقطه اوج مشاركت آنها خواهد بود.

رستم وندي، با اشاره به اهداف ويژه برنامه‌هاي اين ايام تصريح كرد: در كشور جشن ها و مراسم‌هاي بسياري برگزار مي‌شود، كه به طبع صدا و سيما در فرم‌هاي مختلف آنها را پوشش خبري داده تا جهانيان بيشتر با اين رويداد مهم آشنا شوند.

وي افزود: بازخواني تاريخ انقلاب اسلامي ايران و دستاوردهاي كه طي 35 سال گذشته نصيب ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران شده است را در قالب ويژه‌ برنامه‌هاي متفاوت روي آنتن مي برد تا نسل سوم به چگونگي و چرايي شكل‌گيري اين انقلاب پي ببرد.

دبير پروژه برنامه‌‌هاي دهه فجر، در باره ديگر اهداف برنامه‌هاي شبكه‌هاي سيما در ايام دهه فجر اظهار داشت: به طبع پيروزي انقلاب اسلامي را مديون بنيان‌گذار امام راحل و نيز خانواده‌هاي جانبازان و شهدا هستيم كه اين مسئله نيز در بسياري از برنامه‌ها و ساخت آنها مورد بحث بوده است.

وي ادامه داد: از ديگر اهداف برنامه هاي سيما پرداختن به ابعاد رژيم پهلوي و خيانتي كه آنها به مردم كرده‌اند و نفوذ كشورهاي خارجي در ايران است.

رستم وندي، تصريح كرد: تشريح بازتاب انقلاب اسلامي در جهان معاصر و نيز بيداري اسلامي و چگونگي شكل‌گيري آن در برنامه‌هاي اين ايام جزء مباحث اصلي است.

وي با اشاره به حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن افزود: شبكه‌هاي سيما و برنامه‌ها امسال هم مثل ديگر سال‌ها حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن را به تصوير خواهند كشيد.

** آغاز پخش ويژه برنامه‌هاي دهه فجر از 19 دي ماه

دبير پروژه برنامه‌هاي دهه فجر در خصوص پخش ويژه برنامه‌هاي اين ايام همزمان با قيام مردمي قم اظهار داشت: از 19 دي ماه همزمان با قيام مردم قم بتدريج برنامه‌هاي سيما آغاز مي‌شود و پخش آنها با گستره‌ي بيشتري روي آنتن مي‌رود.

وي تصريح كرد: با توجه به ظرفيت سيما در پخش سريال‌ها، تله فيلم‌ها، برنامه‌هاي گفتگو محور، جنگ‌ها و مسابقه‌ها، همه شبكه‌هاي سيما امسال با آرايشي رسانه‌اي و بصورت يك زنجيره‌اي بهم پيوسته بترتيب برنامه ‌هاي خود را روي آنتن مي‌برند.

رستم وندي، در خصوص سريال‌هاي شبكه‌هاي متفاوت سيما تصريح كرد: سه مجموعه تلويزيوني بترتيب از شبكه‌هاي 1 و 2 سيما در زمان‌هاي متفاوت روي آنتن مي‌رود كه در شبكه 1 سيما سريال معماي شاه، در پنجاه قسمت در طبقه الف ويژه روزهاي جمعه ساعت 22:00 و نيز ده تله فيلم كه بر گرفته از سريال‌هاي انقلابي پخش شده در سيما بوده در برنامه‌ "سينما سين" پخش مي‌شود.

وي ادامه داد: مجموعه دربند اروند در شش قسمت با موضوع خاطره خانواده هاي شهداي غواص به كارگرداني "سيمامك صرافت" روي آنتن شبكه 3 سيما مي‌رود.

دبير پروژه برنامه‌هاي دهه فجر، در خصوص ويژه برنامه‌هاي ديگر شبكه‌هاي سيما ابراز داشت: با توجه به برگزاري اختتاميه سومين جشنواره تلويزيوني جام جم كه چهارشنبه آينده برگزار مي‌شود، چهل تله فيلم انتخاب شده كه بترتيب از شبكه‌هاي 2 و 4 سيما روي آنتن مي‌رود كه همگي آنها با رويكرد انقلاب اسلامي است كه در باكس شبكه دو سيما ساعت 21:00 و شبكه 4 سيما ساعت 21:15 مخاطبان پخش آن را شاهد خواهند بود.

رستم وندي، تصريح كرد: در اين ايام شبكه نمايش در ساعت 15 به پخش تله فيلم‌هاي مرتبط با انقلاب اسلامي و ايام دهه فجر كار خود را در اين حوزه آغاز مي‌كند و بدنبال آن سريال در چشم‌باد در برنامه تماشا‌خانه روي آنتن شبكه تماشا مي‌رود.

** پوشش همزمان جشنواره فجر از شبكه‌هاي متفاوت سيما

رستم وندي با اشاره به ويژه برنامه‌هاي 3 و 4 تصريح كرد: در برنامه 7 كه از شبكه 3 سيما پخش مي‌شود جشنواره فجر و از شبكه 4 سيما جشنواره فيلم فجر براي مخاطبان روي آنتن مي رود.

وي ادامه داد: شبكه نمايش در ويژه برنامه‌اي با عنوان "چشم بندان" فيلم‌هاي خارجي كه بر عليه جمهوري اسلامي ايران ساخته شده را روي آنتن مي‌برد.

** 15 عنوان مستند فاخر در ايام دهه فجر

رستم وندي با اشاره به پخش 15 عنوان مستند فاخر از شبكه‌هاي متفاوت سيما اظهار داشت: 15 عنوان مستند در 120 قسمت سه هزار و 600 دقيقه اي روي آنتن شبكه‌هاي متفاوت سيما مي رود.

وي افزود: مستند فاخر "رازها و دروغ‌ها" در ده قسمت و با موضوع گفتگو با سران پهلوي در اروپا و آمريكا روي آنتن شبكه 1 سيما مي رود و مستند سراج نيز در 7 قسمت با بررسي مقايسه‌اي حوادث و رويدادهاي بعد از انقلاب و انقلاب‌هاي صورت گرفته  نيز روي آنتن شبكه 1 سيما خواهد رفت.
دبير پروژه برنامه‌هاي دهه فجر با اشاره به مستندهاي شبكه 4 و شبكه مستند سيما گفت: مستند "ستيزه جويان" در سيزده قسمت با بيان چهره ها و نهادهاي آمريكايي كه برعليه كشور ما بوده‌اند از شبكه 4 سيما و 5 مستند پرتره در خصوص چهره‌هاي سياسي دوران پهلوي روي آنتن شبكه مستند سيما مي رود.

رستم وندي، با اشاره به مستند بيداري اسلامي كه روي آنتن شبكه 3 سيما مي رود، افزود:‌ اين مستند بازتاب پيروزي انقلاب اسلامي ايران را در خارج از كشور بازگو مي‌كند كه از شبكه 3 سيما روي آنتن مي‌رود و مستند "قنديل‌هاي شكسته" مبتني بر خاطرات "فردوست" روي آنتن شبكه مستند و مستندهاي "فن‌آوري‌هاي نوين"، "روزي، روزگاري"، "خط سرخ انقلاب" بترتيب از شبكه 4 و مستند سيما روي آنتن مي‌رود.

وي با اشاره به ويژه برنامه‌هاي شبكه جهاني جام جم و نيز شبكه تهران افزود: شبكه تهران مستندي در رابطه با امكان و اشياء و نيز شبكه جام جم، برنامه "گزارش‌گران انقلاب اسلامي" كه روايتگر اتفاقات انقلاب خواهند بود را روي آنتن مي‌برند.

رستم وندي، با اشاره به برنامه‌هاي گفتگو محور و تركيبي اظهار داشت: بيش از 50 برنامه به مباحث مرتبط با انقلاب اسلامي خواهد پرداخت كه بترتيب برنامه‌هاي "پايش" و "ثريا" از شبكه يك سيما، زنده با زندگي" از شبكه 2 سيما، "هفت" از شبكه 3 سيما، "شناسنامه ديروز و امروز و فردا" از شبكه 3 سيما "راز و ققنوس" با محور تهاجم فرهنگي دشمن از شبكه چهار سيما، "شب آفتابي" از شبكه تهران، "راديو هفت" از شبكه‌آموزش، و "شب آسماني" روي آنتن شبكه قرآن مي رود.

وي ادامه داد: برنامه‌ يادگاري با اجراي در ده قسمت با اجراي "مسعود فروتن" روي آنتن شبكه سه سيما، "قند پهلو" از شبكه آموزش، "سفرنامه اقبال واحدي" از شبكه يك سيما، و برنامه هاي "كتاب‌نامه" و "كارنامه" از شبكه 4 سيما بترتيب در ساعت متفاوت روي آنتن مي روند.

دبير پروژه برنامه ‌هاي دهه فجر با اشاره به ويژه برنامه هاي "مسابقه" و "جنگ" تصريح كرد: شبكه ورزش ميزبان ورزشكاران بزرگ، شبكه دو سيما در برنامه اي بنام "ماز" ويژه دختران نوجوان و بعد چهارم، از شبكه 4 سيما در اين ايام برنامه هاي خود را روي آنتن مي برد.

وي ادامه داد: "جشن بزرگ ملت ايران" از شبكه 2 سيما و شبكه تهران با ساخت دكوري در خارج از فضاي صدا و سيما برنامه هاي شاد را با حضور مردم روي آنتن مي‌برند.

رستم وندي با اشاره به ويژه برنامه هاي كودك و نوجوانان ويژه ايام دهه فجر اظهار داشت: بيش از 15عنوان برنامه به منظور رساندن مفاهيم انقلاب براي قشر نوجوان روي آنتن مي‌رود كه در اين ميان شبكه پويا و مركز صبا حدود 750 انيميشن جديد و دو مجموعه بنام‌هاي "فرزندان انقلاب" در 26 قسمت 20 دقيقه‌اي و "پاييز گرم" در ده برنامه 20 دقيقه‌اي روي آنتن شبكه پويا مي رود.

وي خاطرنشان كرد: بطور كلي شبكه‌هاي سيما در ايام دهه فجر با 15 عنوان مستند فاخر در 120 قسمت 3600 دقيقه‌اي، پنجاه برنامه گفتگو محور، 15 برنامه كودك و نوجوان در 6 شبكه سيما و 750 دقيقه انيميشن را روي آنتن مي‌برد.

انتهاي پيام/ص



برچسب ها: رستم وندی ، سیما ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار