مکوندي خبر داد:

بومي سازي 65 درصدي دستگاه هاي "حفاري" توسط سازندگان داخلي/ پيشرفت 90 درصدي ساخت پمپ گل حفاري

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران از بومي سازي 65 درصدي دستگاه هاي حفاري در كشور خبر داد و گفت: در بخش مربوط به ماشين آلات حفاري هم اكنون به توان 70 درصدي ساخت داخل دست يافته ايم.

مهران مکوندي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از بومي سازي 65 درصدي دستگاه هاي حفاري در كشور خبر داد و گفت: هر دستگاه حفاري از چهار بخش سازه و زير سازه، ماشين آلات، موتورآلات و ابزارآلات تشكيل شده است كه هم اكنون سازندگان داخلي در كشور توانايي ساخت صد در صدي سازه و زيرسازه حفاري را دارا هستند.

وي افزود: در بخش مربوط به ماشين آلات حفاري نيز هم اكنون به توان 70 درصدي ساخت داخل دست يافته ايم، به طوري كه هم اكنون همزن گل حفاري (ميكسر)، الك لرزانك، تاپ درايو، مخازن سيال حفاري، مخازن آب و ولوو پروانه اي ساخته شده، دراوكس و پمپ گل نيز هم اكنون در مرحله ساخت است.

مكوندي از پيشرفت 90 درصدي ساخت پمپ گل حفاري خبر داد و گفت: اين دستگاه به همت متخصصان پارك علم و فناوري دانشگاه تهران در مرحله ساخت است.

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران با بيان اينكه اجازه تست ميداني قطعات ساخت داخل به نوعي حمايت از سازندگان تلقي مي شود، افزود: دستگاه دراوكس نيز به همت متخصصان شركت ماشين سازي اراك ساخته شده است و در مرحله تحويل براي انجام تست ميداني قرار دارد.

وي ادامه داد: هم اكنون در بخش ابزارآلات حفاري نيز به توان 20 درصدي ساخت داخل دست يافته ايم. در اين بخش نيز لوله هاي وزنه و شيرهاي فوران گير ساخت داخل شده اند. بخش مربوط به لوازم مانده يابي نيز در حال ساخت است.

مكوندي با اشاره به حمايت هاي شركت ملي حفاري ايران از سازندگان داخلي، گفت: اين شركت به منظور حمايت از توان داخل، تعمير و ساخت سازه هاي حفاري هاي خود را به شركت مجتمع فجر شيراز وابسته به صنايع دفاع واگذار كرده است. اين مجتمع تاكنون انجام عمليات تعمير سازه 55 فتح، ساخت و تعمير سازه دستگاه حفاري 77 نصر و ساخت سازه و زيرسازه دستگاه 83 و 87 فتح را بر عهده داشته است.

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران، همچنين از ساخت سازه دستگاه حفاري 86 فتح، سازه پشتيبان و سازه حفاري مدل ليسيمور با استفاده از توان ديگر سازندگان داخلي خبر داد.

مكوندي افزود: نقطه ضعف سازندگان داخلي هم اكنون در بخش ساخت موتورآلات حفاري است كه اميدواريم در آينده اي نزديك بتوانيم به توان ساخت اين بخش استراتژيك در دستگاه هاي حفاري نيز دست يابيم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار