مروي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايران توانايي ساخت "دکل" را دارد/ وصول "مطالبات نفتی" از كشورهای خارجی

نایب رئیس كمیسیون انر‍‍ژی گفت: در حال حاضر شرکت هاي متعددي توان ساخت تجهيزات دکل در کشور را دارند به طوري که اکثر کارخانجات توليدي در مشهد و شيراز و ساير استان‌ها وجود دارد.

علي مروي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص برخي شائبه ها در زمينه اينکه ايران توان ساخت دکل را ندارد اظهار داشت: بنده با چنين عقيده اي مخالف هستم چرا که در حال حاضر شرکت هاي متعددي توان ساخت تجهيزات دکل در کشور را دارند به طوري کارخانجات توليدي در مشهد و شيراز و ساير استانها وجود دارد.

وي تصريح کرد: کشور ظرفيت توان ساخت دکل در داخل را دارد بايد تلاش شود ضمن حمايت از سازندگان  تجهيزات نفتي در کشور شرکت مرتبط  از توليدات داخلي استفاده کنند.

نایب رئیس كمیسیون انر‍‍ژی همچنين از وصول طلب نفتی وزارت نفت از كشورهای خارجی خبر داد و اظهار داشت: طبق اخبار واصله تمامی طلب نفتی وزارت نفت از كشورهای خارجی وصول شده است.

مروي تصریح كرد: طبق قانون سهم وزارت نفت از كل درآمدهای نفتی 14.5 درصد است كه تمامی آن وصول شده است.

نایب رئیس كمیسیون انر‍‍ژی تصريح کرد: در حال حاضر شرکت ملي حفاري ايران رشد چشمگيري داشته و توانسته با بکارگيري نيروهاي مجرب و متخصص در توليد قطعات و حفاري به خودکفايي برسد .

وي خاطرنشان کرد: تحريم کشورهاي بيگانه در صنعت حفاري تاثير نداشته تنها در بخشي از سرمايه گذاري و نقدينگي دچار مشکل شده بود که خوشبختانه مسئولان نفتي با اتخاذ تدابير هوشمندانه توانستند تحريم ها را دور بزنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دکل ، ساخت ، مطالبات ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار