شیراز/

ساخت کارخانجات بومي توليد لوله هاي کامپوزيتي GRPدر فارس

کارخانجات تولید لوله های کامپوزیتی GRP با تلاش متخصصان داخلی در شیراز طراحی و ساخته شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر عامل گروه صنعتی فراسان شیراز از بومی سازی فناوری خط تولید و ساخت تجهیزات خطوط لوله های G R P در این شرکت خبر داد و افزود: بزرگترین مرکز تحقیقات لوله های G R P خاورمیانه برای تحقیق بر نمونه های آزمایشگاهی نسل جدید لوله های کامپوزیتی و لوله های G R P با حضور 15 متخصص G R P راه اندازی شده است .

ظهیر امامی ادامه داد: در این مجتمع تولیدی که سومین تولید کننده این لوله ها در جهان محسوب می شود ، هشت خط تولید فعال است و محصولات آن افزون بر 88 درصد از نیاز کشور به لوله های GRP را مرتفع می کند.

وی از تولید کیلومترها لوله GRP در قطرهای 100 تا 3 هزار میلیمتر با تحمل فشارکاری یک تا 32 بار برای استفاده در طرح های عمرانی، صنعتی در بخش های آب و فاضلاب، پسابهای صنعتی، آبیاری، نفت و گاز، پتروشیمی و دیگر صنایع در این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت اکنون طراحی و تولید لوله های GRP تا قطر 4 هزار میلیمتر را نیز در دستور فعالیت های خود قرار داده است.

امامی با بیان اینکه 2 هزار نفر به صورت مستقیم در مجموعه کارخانجات مرتبط با این گروه صنعتی مشغول به کار هستند، افزود: این شرکت علاوه بر تامین نیازهای داخلی ، توانسته است میلیون ها دلار صادرات داشته است .

وی با اشاره به دانش فنی طراحی و ساخت خط تولید لوله های GRP در این مجموعه صنعتی ادامه داد: تاکنون کارخانه های تولید لوله های GRP را در کشورهای ترکیه و کره جنوبی راه اندازی کرده ایم که در این زمینه 8 و نیم میلیون دلار صادرات فناوری به خارج از کشور داشته ایم .

مدیر عامل گروه صنعتی فراسان شیراز گفت: بزودی قرارداد ساخت کارخانه لوله های کامپوزیتی در یکی از کشورهای آفریقایی نیز منعقد و پس از طراحی و ساخت تجهیزات خط تولید در شیراز این کارخانه راه اندازی خواهد شد.

لوله های GRP همان لوله های کامپوزیتی است که در صنایع پتروشیمی کاربرد دارد .

مقاومت مکانیکی بالا درقیاس با وزن کم آنها، مقاومت بالا در برابر خوردگی ، خستگی عالی نسبت به فلزات ، خواص عایق حرارتی و الکتریکی خوب و پایداری ابعادی از ویژگی های لوله های کامپوزیتی است./س

انتهای پیام/



برچسب ها: ساخت ، بومی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود گناوه ای
۱۱:۵۷ ۲۹ دی ۱۳۹۲
با سلام و خسته نباشیبد
در صورت امکان فایل های تصویر در این زمینه وجود داره با توجه به پایان نامه های کارشناسایی ارشد برای دریافت فایل هایش اقدام کنید.