رییس سازمان میراث فرهنگی:

شورای احیای مجموعه فرهنگی تاریخی توس احیا می‌شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از احیای شورای احیاء مجموعه فرهنگی تاریخی توس خبر داد.

 گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری محمد علی نجفی در جریان نشست با اندیشمندان و پژوهشگران استان خراسان رضوی در شهر مشهد گفت:حکیم ابوالقاسم فردوسی ازجهات مختلف نماد و معیار میهن دوستی و زبان فارسی، عشق و علاقه به میراث فرهنگی ،خداپرستی و شیعه گری است؛ اینکه می توان هم مسلمان خوبی بود و به اسلام و تشیع اعتقاد راسخ داشت و هم به ایران و ایرانی بودن بالید.
 
وی با مثبت ازریابی کردن اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته برای ساماندهی مجموعه فرهنگی تاریخی توس یادآور شد: در سال 1387 و بعد از سفر مقام معظم رهبری به شهر تاریخی توس و تاکید ایشان بر توسعه این منطقه، شورایی به منظور ساماندهی این مجموعه تشکیل شد که متاسفانه  وضعیت فعلی منطقه گویای عملکرد ضعیف این شورا است.
 
نجفی تاکید کرد: وظیفه ما در گام نخست برای احیای مجموعه فرهنگی تاریخی توس،احیای این شورا و تعیین تکلیف رییس و دبیر خانه آن است.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در خصوص ورود بخش خصوصی برای احیای مجموعه فرهنگی تاریخی توس گفت:این موضوع نیازمند بررسی و تصویب طرحی در این خصوص است.
 
وی  با تاکید برعدم تبلیغات و تسهیلات مناسب سفر به منظور توسعه گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی توس گفت: می‌توان از یک نقطه مناسب در اطراف حرم امام رضا خط اتوبوسرانی مستقیم رفت و برگشت به توس برای زوار و گردشگران برقرار کرد و آمار بازدید از این گنجینه عظیم افزایش داد.
 
 رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه یادآور شد:باید در زمان کوتاه طرح جامعی را برای توس پیشنهاد داده و در شورای احیا و بر مبنای قانون به تصویب برسانیم و سپس در قالب بسته های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران ارائه بدهیم؛ در این صورت طی 4 یا 5 سال شاهد تغییر اساسی در این بخش خواهیم بود.
 
گفتنی است، نجفی در جریان سفر 2 روزه خود به خراسان رضوی از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بازدید کرد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار