گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

شخصیتی که پیچیده‌ترین عملیات حفاظت را دارد/ تکمیل جمع ریش پروفسوری‌ها/ پایکوبی مفتی وهابی در روز عاشورای حسینی

پیچیده‌ترین و حساس‎ترین عملیات حفاظت متعلق به کدام شخصیت است، مفتی که عاشورای حسینی را به جشن و پایکوبی تبدیل کرد، جمع ریش پروفسوری‌ها تکمیل شد، جنجال‌آفرینی به خاطر توزیع غذای حلال در پارلمان بلژیک و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

جنجال‌آفرینی به خاطر توزیع غذای حلال در پارلمان بلژیک

گروهی از نمایندگان اسلام‌ستیز پارلمان بلژیک پس از مشاهده مواد غذایی عرضه‌ شده در بوفه پارلمان که برچسب "حلال" روی آن‌ها وجود دارد، در صفحات شخصی خود در "فیسبوک" و "توئیتر" به شدت با این موضوع مخالفت کردند.

به گزارش ایکنا، "ژاکلین گلانت" یکی از این افرادی است که عرضه محصولات غذایی حلال در پارلمان را "غیرقابل قبول" خوانده و تاکید کرد: من با فروش محصولات حلال در کشور مخالفتی ندارم ولی عرضه این محصولات در پارلمان فدرال قابل باور نیست دولت بلژیک حامی هیچ گروه دینی نیست و عرضه محصولات حلال در بوفه پارلمان خلاف قوانین به‌شمار می‌رود!

وی افزود: ما حق نداریم از پیروان هیچ دین یا مذهبی حمایت کنیم چرا که دولت باید در اینگونه موارد خنثی عمل کند؛ در حالی‌که فروش محصولات حلال به مفهوم صدور مجوز برای حمایت از تولیدکنندگان یا مصرف‌کنندگان مسلمان است و عرضه محصولات با برچسب حلال حتی در جلسات کمیسیون نیز تصویب نشده است و مشخص نیست که چگونه این محصولات وارد پارلمان شده‌اند. تعداد دیگری از نمایندگان پارلمان با حمایت از اظهارات گلانت، توقف عرضه محصولات حلال را در ساختمان پارلمان خواستار شدند.

سربازی در دوره قاجار

نواندیش نوشت: تصویر سرباز سوار بر اسب مربوط به زمان قاجار است.



با لبخند آمریکا،‌ چین را پس نزنیم!



تریبون اکسپرس: راند سوم برای کوبیدن و کبود کردن ایران


سایت تریبون اکسپرس با تیتر "راند سوم برای کوبیدن و کبود کردن ایران" نوشت: ایران و قدرت‌های جهان در دور سوم مذاکرات زیر فشارهای بسیار زیادی هستند تا بالاخره به بن‌بست‌های قدیمی در مورد برنامه هسته‌ای ایران پایان دهند.

به گزارش جام، مذاکرات روز چهارشنبه از اهمیت خاصی برخوردار است و اهمیت آن به خاطر این است که دور قبلی مذاکرات که پیش‌بینی‌ها بر رسیدن به توافق جدی بود، به نوعی شکست خورد و شکست درمذاکرات گذشته کار را برای اوباما برای به تاخیر انداختن تحریم‌های جدید کنگره علیه ایران سخت‌تر کرده است.

توان فوق‎العاده ايران در امتياز ندادن

سایت عربي رای الیوم، در مطلبي با اشاره به عدم حصول نتیجه ملموس از نشست موسوم به ژنو ۲ می‌‏نویسد: مشخص است که ایستادگی ایران در مذاکرات، پرداختن نمایندگان آن به جزئیات، سر خم نکردن مقابل فشار غربی‌ها، استفاده از عامل زمان و پایبندی بر اکثر خواسته‌های اصلی خود، اگر نه همه‌ آن‌ها، روی هم رفته توان فوق‌العاده‌ ایران در مذاکره، صبر و ندادن امتیاز رایگان را ثابت می‌کند.

به گزارش عصرایران، فرض کنیم به جای محمدجواد ظریف، یک وزیر خارجه‌ عرب بود و با‌‌ همان فشار‌ها مواجه می‌شد و پیش از آن نیز 6  قدرت بزرگ دنیا، پس از چند بار لغو قرار مذاکره، به این گمان که توافق حتمی است به سوی ژنو شتافته بودند، آیا این وزیر عرب و دولت‌اش در مقابل فشار غرب مقاومت می‌کردند؟ شک دارم، چون ما حکومت‌های خود و نقطه ضعفشان در مقابل قدرت‌های بزرگ، به‌خصوص آمریکا را به خوبی می‌شناسیم. تجربه امتیازدادن‌های گذشته پیش روی ماست. مذاکرات کمپ دیوید اول و استعفای حسین فهمی و پس از آن محمدابراهیم کامل دو وزیر خارجه‌ مصر، بهترین مثال است.

 نویسنده در جای دیگری از این مقاله آورده است: سه تحول مهم، موجب تغییر استراتژی آمریکا و اروپا در منطقه شده و آن‌ها را واداشته تا به ایران و دوستانش نزدیک شوند: ۱- آمریکا دیگر مایل نیست نقش سگ صیاد را بازی کند و هر بار برای حمایت از اسرائیل و کشورهای عربی هراسان از قدرت فزاینده‌ ایران وارد جنگ شود. ۲- منافع آمریکا در خاورمیانه دیگر مانند ۶۰ سال گذشته به منافع امنیتی اسرائیل بستگی ندارد. علاوه بر این، آمریکا تا پنج سال دیگر، به دلیل اکتشاف نفت صخره به نفت خاورمیانه نیاز نخواهد داشت. ۳- ایران تبدیل به قدرت نظامی بزرگی شده که می‌تواند در صورت خصومت و حمله‌ آمریکا به منافع ملی این کشور به ویژه پایگاه‌های آن در منطقه و تاسیسات زیربنایی دوستان عرب‌اش خسارت وارد کند.

مرسی با لباسی ویژه در برج‌العرب

بر اساس تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، محمد مرسی پس از انتقال به زندان "برج العرب" برای اولین بار با لباس سفید ویژه بازداشت موقت، مشاهده شد.

به گزارش ابنا، محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر بر خلاف میل خود، در زندان "برج العرب" لباس سفید زندان را به تن کرد اما لبخندی را به لب دارد.



شخصیتی که صهیونیسم را به وحشت انداخته است

سید حسن نصرالله در 9 شهریور 1339 ه.ش (8 ربیع الاول 1380 ق، 31 اوت سال 1960 م) در شهرک "البازوریه" از محله‌های فقیرنشین شرق "صور" در جنوب لبنان به دنیا آمد. نام مادرش "مهدیه صفی‌الدین" و نام پدرش "سید عبدالکریم" است و به دلیل فقر اقتصادی و شرایط نامساعد کاری، خانواده وی به منطقه "الکرنتینا" در جنوب بیروت رفتند و در سال 1975 میلادی، همزمان با آغاز جنگ داخلی لبنان، به البازوریه برگشتند.
 
جام نوشت: خودش می‌گوید در کودکی شال مشکی و بلند مادر بزرگش را دور سر می‌پیچانده و به حاضران می‌گفته من روحانی هستم، پشت سرم نماز بخوانید. شخصیت نصرالله در محله کرنتینا شکل گرفت، وی در نوجوانی نزد پدرش در مغازه میوه‌فروشی کار می‌کرده و برخلاف دوستانش که همیشه راهی زمین‌های فوتبال و سواحل توریستی بیروت بودند، به مناطق مجاور کرنتینا همانند، ‌النبعه، سن‌الفیل و برج حمود می‌رفت تا از فضای معنوی مساجد آن‌ها استفاده کند.



نصرالله تحصیلات مقطع ابتدایی را در زادگاهش و دوره راهنمایی را در محله‌ای به نام سن‌الفیل در شرق بیروت گذراند و مقطع دبیرستان را در روستای البازوریه در جنوب لبنان به پایان رسانید و در سن 19 سالگی با دختری که به نام "ام‌هادی" معروف است ازدواج کرد و حاصل این ازدواج، 4 فرزند پسر و یک فرزند دختر است.



سید حسن نصرالله پس از صبحی‌الطفیلی و سید عباس موسوی، سومین دبیرکل حزب‌ الله لبنان است؛ جنبش‌های چپ مارکسیستی و کمونیستی در آن دوران در البازوریه بسیار فعال بودند، اما سید حسن نصرالله به جنبش اسلامی اَمَل که امام موسی‌ صدر آن را در لبنان پایه‌ریزی کرده بود، پیوست. دیری نگذشت که نصرالله به عنوان نماینده اَمَل در البازوریه فعالیت سیاسی‌اش را گسترش داد و پس از آشنایی با یک روحانی مدرس علوم دینی به نام "سید محمد الغروی" در مسجد صدر شهر صور برای ادامه تحصیلات حوزوی به نجف رفت.  

نصرالله به دلیل فشارهای موجود در عراق به لبنان برگشت و در حوزه علمیه بعلبک مشغول به تحصیل و تدریس شد. در کنار تحصیلات حوزوی، دوره‌های مختلف چریکی را پشت‌سر گذاشت و به دلیل توانایی در مدیریت و فرماندهی، به عنوان نماینده جنبش اَمَل در دره "بقاع" منصوب شد و در دیداری که در سال ۱۳۶۰ با امام خمینی (ره) در تهران داشت، به عنوان نماینده امام  در امور حسبیه و اخذ امور شرعیه در لبنان منصوب شد و نصرالله در زمان دریافت این حکم ۲۱ ساله بود. نصرالله در سال ۱۳۶۱ هم به عنوان سرپرست تیم ورزشی جنبش امل به تهران سفر کرد که به دلیل در گرفتن جنگ ۱۹۸۲ لبنان این سفر نیمه‌تمام ماند.
 


در سال 1982 هسته اولیه حزب‌الله شکل گرفت و در این دوران نصرالله 22 ساله بود و به عنوان یک نیروی تبلیغاتی برای جذب جوانان شیعی برای پیوستن به حزب کار می‌کرد. پس از مدتی وی به سمت معاون دفتر حزب در بیروت در کنار "ابراهیم امین‌السید" ایفای مسئولیت کرد تا اینکه معاونت اجرایی حزب که به منظور تنفیذ مصوبات شورای مرکزی حزب‌الله ایجاد شده بود، تأسیس شد که نصرالله در این زمان به سمت معاون اجرایی حزب مشغول به کار شد و پس از آن برای ادامه تحصیلات حوزوی راهی قم شد و پس از مدتی به دلیل اختلافات تنش‌زای جنبش اَمَل و حزب‌الله دوباره به لبنان برگشت.
 
اما بعد از دبیر کلی نصرالله، حادثه‌ای موجب احترام وی نزد تمامی مذاهب در لبنان شد، دو تن از رزمندگان حزب‌الله در حمله به يكي از مواضع ارتش اسرائيل در منطقه جبل‌الرفيع در جنوب لبنان به شهادت رسيدند و تلويزيون اسرائيل بدون اطلاع از هويت اين دو نفر، تصوير خون‌آلود آنان را به نمايش گذاشت، به سرعت مشخص شد كه يكي از اين دو تن، سيد هادي، فرزند سيد حسن نصر‌الله، دبير كل حزب‌الله است و انتشار اين خبر همانند بمبي در جامعه لبنان صدا كرد زیرا در تاريخ لبنان، چه در زمان جنگ داخلي و چه در مقابله با تجاوز نظامي اسرائيل، هيچ‌گاه ديده نشد كه فرزند يكي از رهبران گروهاي سياسي و يا شبه نظاميان در راه مبارزه كشته شده باشد.



دبیرکل حزب‌الله لبنان نیمی از جنگ روانی خود علیه رژیم صهیونیستی را تنها با سخنانش در نشست‌های رسانه‌ای به فعلیت رساند و واکنش مردمی به سخنان وی به حدی رسید که حتی حالات چهره‌اش یا آهنگ صدایش مورد بحث و بررسی و تحلیل قرار می گرفت، در طرف مقابل، اتباع اسرائیل سخنان سیدحسن نصرالله را به خاطر اطمینان از صحت و سقم آن، دنبال می‌کردند و آن را با سانسوری که مقامات اسرائیلی در طول جنگ بر اخبار اعمال می‌کردند، مقایسه می‌نمودند.

کادر 15 نفره از تحلیلگران اطلاعاتی، شرق‌شناسان و روانشناسان به تحلیل و بررسی شخصیت نصرالله و ویژگی‌های جدید این شخصیت پرداختند. این تیم کارشناسی در مسیر پژوهش‌های خود سلسله اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف از جمله ابعاد روانی و شکل حرکات دست و حالات صورت وی را گردآوری نمودند و روزنامه "یدیعوت آحارونوت" نوشت که‌ نصرالله به شکل فوق‌العاده‌ای آدم بسیار فهمیده‌ای است؛ هرگز از مرگ نمی‌هراسد و بر این باور است که آینده‌ای نیز در پیش است ولی باید در مقابل چالشی که فراروی وی قرار گرفته، فوری مقابله کند.

حفاظت از سید حسن نصرالله را می‎توان پیچیده‌ترین و حساس‎ترین عملیات حفاظت سیاستمداران دنیا دانست؛ زیرا تعداد نقشه‌های شکست خورده برای ترور وی قابل شمارش نیست و وی زیر ذره‎بین گروه‎های تروریستی و سازمان‌های جاسوسی قرار دارد و این تهدیدات غیرقابل وصف به حدی است که در برخی خاطرات پیرامون سیدحسن نصرالله آمده است: در زمانی٬ عملیات تروریستی علیه دبیرکل حزب‎الله آنقدر افزایش یافته بود که وی شب‎ها چندین‌بار محل استراحت خود را تغییر می‎داده است.

آنچه در پی می‎آید٬ تصویر خودروهای تیم حفاظتی سیدحسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورا در ورزشگاه "رایة" ضاحیه جنوبی بیروت است که از یکی از ساختمان‌های مجاور گرفته شده و در سایت "جنوب لبنان" منتشر شده است:



جمع ریش پروفسوری‌ها تکمیل شد


یکی از نکاتی که هنگام رای اعتماد به کابینه حسن روحانی در مورد ظاهر برخی افراد کابینه وجود داشت، شکل محاسن آنها بود! و با رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به محمود گودرزی کابینه حسن روحانی بعد از حدود سه ماه تکمیل شد و اتفاقا عضو آخر کابینه هم ریش پرفسوری از آب درآمد!
 
به گزارش جام، حالا با تکمیل شدن کابینه حجت‌الاسلام حسن روحانی، جمع ریش پرفسوری‌ها نیز تکمیل شده است!


ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران


معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری


نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران و نهاد ریاست جمهوری


آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم


محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان


حسین فریدون، برادر حسن روحانی و دستیار ویژه رئیس جمهور

مفتی که عاشورای حسینی را به جشن و پایکوبی تبدیل کرد

در شرایطی که مفتی‌های وهابی در توجیه شراب‌خواری دولتمردان سعودی و بوسیدن دست و گونه زنان غربی در ملاقات‌های رسمی و غیررسمی، رعایت اصول معاشرت و احترام گذاشتن به فرهنگ و عقاید غربی‌ها را بهانه می‌کنند، مفتی اعظم عربستان در سالروز شهادت سیدالشهدا (ع) و سوگواری شیعیان در عزای فرزند پیامبر (ص) برای پسرش جشن سالگرد ازدواج گرفت و همکیشانش را به جشن و پایکوبی فراخواند.

به گزارش افکار، عمر پسر کوچک این شیخ عاشورای سال پیش ازدواج کرد و امسال هم جشن سالگرد گرفت. این مراسم در باشگاه سفارتخانه‌های ریاض برگزار شد.


داماد در کنار فرزندان سلطان بن عبدالعزیز، عبدالله، نایف، نواف و منصور



مشرق/ شیوه جدید اماراتی‌ها برای به رخ کشیدن ثروت


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۲۲:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۲
به زودی فریاد یا لثارات الحسین بر جهان طنین انداز خواهد شد و ریشه نوادگان ابوسفیان را نابود میکند
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۲۱:۰۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۲
منم میگم مرگ بر وهابیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۲
سلام انصافا تیم حفاظت سیدحسن نصراله بی نظیره خداوند از همه بلایاحفظش کنه .اللهم صل علی محمد وآل محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۲
مرگ بر وهابیت
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۸:۳۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۲
خون سید الشهدا امام حسین (ع) انشاءالله کاخ ظلم و جهل وهابی را از بنیان بر کند.
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۲:۱۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
انشاءالله پدر داماد به جهنم واصل و داماد سقط می شود.
Iran (Islamic Republic of)
غلام علی
۲۲:۰۰ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
لعنت خدا بر وهابیت و حامیان سعودی آنان که دین اسلام را تحریف نموده و بایددر پایان هر زیارت عاشورا بر انها نیز لعن فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۲۱:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
انشاءالله در سال آینده نیز سالگرد مرگ این تازه داماد و خاندان گستاخش را جشن بگیریم اینها با آل بنی امیه و آل مروان هیچ فرقی ندارند خداوند مختار جدیدی را بر آنها حاکم کند و انتقام خون مسلمانان بیگناه را از آنها بگیرد
Germany
یاسر
۲۰:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
منم میگم مرگ بر وهابیت و دشمنان اهل بیت(ع) که همانا دشمنان خدا نیز هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۹:۳۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۲
لعنت بر وهابیت
آخرین اخبار