در مصاحبه اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

رهبر سوسیال دموکرات‌های پارلمان اروپا: اشتون و ظریف، موفق عمل کرده‌اند

عضو ارشد پارلمان اروپا در مصاحبه اختصاصی با سرویس بین‎‌الملل باشگاه خبرنگاران نظر خود را در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران که اکنون در ژنو در حال برگزاری است، بیان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، امروز، دور اول مذاکرات ایران با گروه کشورهای 1+5 در ژنو سوئیس برگزار شد. هنوز از جزئیات این دور از گفتگوها و نتایج احتمالی آن، خبر منتشر نشده است اما چانه‌زنی‌های دیپلماتیک مقامات ایرانی با کشورهای آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه ، آلمان و البته اتحادیه اروپا، با خوشبینی بی سابقهای از سوی سیاستمداران کشورهای مختلف، مواجه شده است.
 
"هانس سوبودا"، نماینده کشور اتریش در پارلمان اروپا و رهبر سوسیال دموکرات‌های این پارلمان در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران، نظر خود را در مورد گفتگوهای هسته‌ای در ایستگاه ژنو را بیان کرده است...
 
- نظر شما در مورد  مذاکرات ایران و گروه 3+3 که امروز در ژنو برگزار شد، چیست؟ آیا شما به این دور از مذاکرات خوشبین است؟
 
من همچنان محتاطانه خوش‌بین هستم و از آنچه می شنوم، مذاکرات همچنان صریح ، بی پرده و پربار پیش می رود.
 
 
-  آیا شما با کاهش تحریم ها علیه ایران به توافق برسند؟ چرا؟   
 
کاهش تحریم ها علیه ایران از سوی اروپا ، در گام اول به تعهدات و اقدامات بسیار روشن از سوی ایران بستگی دارد. هر گونه {اقدامی} برای رفع  تحریم ها بایستی به عنوان بخشی از یک فرایند گام به گام مورد توافق قرار بگیرد.
 
 
 -  پیام شما برای کاترین اشتون و جواد ظریف چیست؟   
 
خانم کاترین اشتون و جواد ظریف تاکنون کارهای قابل توجهی انجام داده و موفق شده‌اند فضایی برای یک مباحثه مثبت ایجاد کنند . آرزوی من این است که این گفت‌وگوها ادامه پیدا کند و نتایج ملموسی در وقت خودش، آشکار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار