آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحریم‌ها هیچ تاثیری بر مذاکرات نگذاشته‌ است/ دفاع از حقوق ملت ایران؛ وظیفه تیم مذاکره‌کننده

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ملت ایران مردمی اهل گفتگو و منطق بوده و همواره آماده گفتگو و مذاکره هستند که برهمین اساس تحریم‌ها هیچ تاثیری بر مذاکرات نگذاشته‌ است.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به ادعای شبکه‌های خبری خارجی مبنی بر تاثیر تحریم‌ها در نشاندن ایران پای میز مذاکره گفت: فشارها و تحریم‌های اعمال شده علیه ملت ایران هیچ تاثیری در روند مذاکرات ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گروه 1+5 نداشته است.

وی ادامه داد: ملت ایران مردمی اهل گفتگو و منطق بوده و همواره آماده گفتگو و مذاکره هستند که برهمین اساس تحریم‌ها هیچ تاثیری بر مذاکرات نگذاشته‌ است.

گفتنی است چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، ضمن مشروع خواندن نگرانی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران، اظهار داشته این فشارهای رژیم صهیونیستی بوده که سبب‌شده ایران پای میز مذاکره حاضر شود.

به ادعای هیگل، تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر احتمال استفاده از نیروی نظامی علیه ایران، عاملی بوده که سبب شده جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره با گروه ۱+۵ حاضر شود. وی تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل را عامل مؤثر دیگر در این زمینه دانسته است.

بر همین اساس آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکا اگر می‌خواهد با ملت ایران مذاکره کند باید دست از تهدید و فشار بردارد زیرا هرچه فشار و تهدید بر ملت ما بیشتر شود ملت ایران محکم‌تر، استوارتر و مقتدرانه‌تر در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا خواهد ایستاد.
 
این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان پیامی هم برای تیم مذاکره‌‌کننده ایران در بر داشت، خاطرنشان کرد: پیام ملت ایران این بود که در همه شرایط از تیم مذاکره‌کننده ایران حمایت می‌کنند تا مقتدرانه در نشست‌ها حاضر شده و از حقوق آن‌ها دفاع کنند و حتی ذره‌ای احساس تردید از اینکه ملت از تحریم‌ها خسته شدند به خود راه ندهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار