احزاب در هفته‌ای که گذشت

از بهار ناممکن احمدي نژاد تا زمزمه‌هاي اجماع اصلاح‌طلبان با ناطق‌نوری

بررسي فعاليت حزبي جريانات سياسي،جنجال‌آفريني خانواده سران فتنه، هياهوي پوسترهاي صداقت‌آمريکايي، تحليل محسن رضايي از اوضاع اقتصادي، بررسي تشکيل حزب فراگير از سوي جريانات عمده سياسي، تاکيد چهره‌هاي حزبي بر تکرار "شعار مرگ بر آمريکا" در يوم‌الله 13 آبان، حضور مسئولان کشوري و لشکري در ختم همسر آيت‌اله حائري‌شيرازي و... از مهم‌ترين عناوين خبري حوزه احزاب در هفته‌اي كه گذشت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، بررسي فعاليت حزبي جريانات سياسي،جنجال‌آفريني خانواده سران فتنه، هياهوي پوسترهاي صداقت‌آمريکايي، تحليل محسن رضايي از اوضاع اقتصادي، بررسي تشکيل حزب فراگير از سوي جريانات عمده سياسي، تاکيد چهره‌هاي حزبي بر تکرار "شعار مرگ بر آمريکا" در يوم‌الله 13 آبان، حضور مسئولان کشوري و لشکري در ختم همسر آيت‌اله حائري‌شيرازي و... از مهم‌ترين عناوين خبري حوزه احزاب در هفته‌اي كه گذشت.


بررسي فعاليت حزبي جريانات سياسي/ آيا احزاب بايد از هم‌اكنون تا زمان برگزاري دهمين دوره از انتخابات مجلس به رقابت بپردازند؟
 
آنچه كه در فعاليت احزاب و جريانات سياسي در كشور به وضوح مشاهده مي‌شود اين است كه فعالیت احزاب در کشور ما در بیش از 30 سال گذشته نتوانسته به اندازه کشورهای دیگر پا بگیرد و در حال حاضر در زمان محدودي احزاب عمدتا در موضوعات خاص مثل انتخابات دور هم جمع می‌شوند و در سطح جامعه به شكل وسيع و كلاني به فعاليت مي‌پردازند.


ترقي: سوء‌استفاده اطرافیان سران فتنه، از رأفت نظام/ تغییر‌ناپذیری در موضع فتنه‌گران

مسئول بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي سران فتنه را مردگان سياسي دانست و گفت: نباید بهانه‌ای برای تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی و فراموش شدن ظلمی که در حق ملت کرده‌اند، به دست آن‌ها و اطرافيانشان داد.




حجت‌الاسلام حبيبي: وفاق اصولگرايان مهم‌تر از ليدري شخصيتي سياسي است

دبيرکل جبهه ايستادگي با بيان اينکه از تشکيل حزب فراگير استقبال مي‌کنيم، گفت: مشارکت گروه‌ها و تمام اعضاي احزاب مهمتر از آن است، که اصولگرايان حول محور شخصيت شکل بگيرند.

رضایی: همزمان با انجام مذاکرات اقتصاد کشور را متحول سازیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این مدت اخیر هیچ صدای واحدی از سوی غربی‌ها به گوش شنیده نمی‌شود لذا ما باید با امتیازاتی که در دست داریم از خوش‌بینی‌های زودرس پرهیز کنیم و مقداری واقع بین باشیم.




محتشمي:افتراق انديشه‌ها مانع تشکيل حزب فراگير است/جريانات سياسي شاکله حزبي خود را تقويت کنند

سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان با بيان اينکه افتراق انديشه‌ها مانع تشکيل حزب فراگير است، گفت: برای رسیدن به هدف عالی تاسیس حزب فراگیر در هر دو جریان سياسي حضور حداکثری احزاب در یک جبهه واحد می‌تواند مقدمه تاسیس یک حزب فراگیر باشد.

بروجردی: فردو را نمی‌‌توانند بمباران کنند/ دولت از خطوط قرمز عبور نخواهد کرد و نمی‌‌تواند عبور کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: غربی‌ها خواستار بسته شدن فردو هستند اما ما شرایطی در فردو فراهم کرده‌ایم تا اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان حمله به ایران باشند به هیچ وجه امکان‌پذیر نباشد، دشمنان باید دندان طمع را بکشند.



باهنر: در جلسه رای اعتماد بحث‌های جنجالی صورت نمی‌گیرد/ مداحان بحث‌های سیاسی را مطرح نکنند

نایب رییس دوم مجلس با اشاره به جلسه رای اعتماد وزاری پیشنهادی در مجلس گفت: با توجه به شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد فردا جلسه جنجالی در خصوص این سه وزیر در مجلس داشته باشیم.




حجت‌الاسلام طائب: آمریکا از استکبار دوری کند، به طور طبیعی مرگ از وی دور می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ملت آزاده جهان هیچ گاه نمی‌‌خواهند که از خدا دور شده و به بندگی استکبار درآیند، برهمین اساس مرگ و اعلان انزجار همیشه بر زبان آنان جاری است، اگر روزی آمریکا از استکبار دوری کند، به طور طبیعی این مرگ نیز از وی دور خواهد شد.

محتشمي خبر داد، تصویب منشور و آئين‌نامه شوراي عالي جبهه اصلاح‌طلبان در يك بازنگري مجدد

سخنگوي جبهه اصلاح‌طلبان گفت: منشور و آئين‌نامه شوراي عالي جبهه اصلاح‌طلبان در جلسه گذشته اين جبهه به تصويب رسيد.





حبیبی: مردم پاسخ اهانت آمريكا را روز 13 آبان مي‌دهند/ برخی اصلاح‌طلبان فرصت تدبير و اميد را از دولت می‌گیرند

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اهانت وندي شرمن نماينده آمريكا در مذاكرات 1+5 گفت: مردم پاسخ اهانت آمريكا را در روز 13 آبان روز مبارزه با استكبار جهاني مي‌دهند.


در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان شد؛ بی‌اطلاعی محمد هاشمی از ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک توسط آیت‌الله هاشمی

رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفتگویی نسبت به اخبار منتشر شده مبنی بر اداره مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست وی، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

عرب خدایی : "نوبخت" کماکان دبیر کل حزب اعتدال و توسعه است

رییس کانون اقوام حزب اعتدال و توسعه عملکرد نوبخت در حزب را بسیار خوب و موثر دانست و اظهار داشت: وی الگوی مناسب اخلاقی و رفتاری برای تمامی اعضا بودند لذا حضور در دولت تدبیر و امید نیز مبتنی بر همین شاکله اخلاق مداری بوده است.

رضایی: اعلام قطعی ریاست مرکز مطالعات استراتژیک/ تاکید مجمع در نحوه اجرای یارانه‌ها، توجه به تولید بیشتر از مصرف است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه اداره مرکز مطالعات استراتژیک گفت: تصمیمات اجرایی در تعیین نحوه اداره این مرکز بر عهده "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" است و نحوه اداره مرکز مطالعات استراتژیک از سوی مجمع به زودی اعلام خواهد شد.

بوربور: 13 آبان جشنی ملی و "مرگ بر آمریكا" شعاری اعتقادی است

دبيركل جمعيت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: امروز، 13 آبان به عنوان جشن ملی پذيرفته شده و افرادی که شعار "مرگ بر آمريکا" را سر می‌دهند، از روي اعتقاد و ایمان است.


با حضور فعالان سیاسی؛ کنگره حزب مردمی اصلاحات برگزار می‌شود

کنگره حزب مردمی اصلاحات با حضور فعالان سیاسی و اعضای شورای مرکزی حزب برگزار می‌شود.

مقاله وارده/ نویسنده مطلب توهین‌آمیز روزنامه بهار از سرکردگان گروهک نهضت آزادی است/ امام(ره): نهضت آزادی و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند

در مقاله‌ای که برای تحریریه سیاسی باشگاه خبرنگاران ارسال شده، در مطلبی موشکافانه نقش "گروهک نهضت آزادی" در توهین به اهل بیت(ع) و شیعیان پرداخته شده است.





احمدی نژاد در مراسم جشن تولدش: بهار غیر ممکن نیست/ دانشگاه ایرانیان بهمن ماه دانشجو می‌پذیرد

رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: شیطان می‌خواهد مردم را از بهار مایوس کند و بهار را غیرممکن معرفی کند اما به فضل الهی ملت ایران کمر شیطان را خم می‌کند.


گزارش/ تزریق القائات مسموم، استراتژی واحد نشریات فله‌ای نواندیش

پس از دوم خرداد 76، همزمان با پیروزی گفتمان اصلاح‌طلبی، آپورتونیست‌های عرصه سیاست فضا را مناسب دیده و آزادی مطبوعات را مدخلی برای تزریق القائات مسموم خود به بدنه جامعه قرار دادند، و در این گذر ،توهین به باورهای دینی عموم مردم سرلوحه کار روشنفکران به اصطلاح نواندیش قرار گرفت.

چه کسانی در مراسم ترحیم همسر آیت‌الله حائری شیرازی حضور داشتند؟

مراسم ترحیم همسر آیت‌الله حائری شیرازی عصر امروز(دوشنبه) با حضور چهره‌‌های لشکری و کشوری برگزار شد.

پوستر‌های "صداقت آمریکایی" فریاد 30 سال تقابل آمریکا با ملت ایران


در هياهوي مذاكرات ژنو و محرمانه ماندن نتایج حاصل شده از آن، بیلبوردهای خبرساز "صداقت آمریکایی" توجه رسانه‌ها و مردم تهران را به خود جلب كرد؛ به دنبال واکنش‌های متفاوت موافقان و مخالفان شورای شهر تهران در نهایت این بیلبوردها از معابر تهران جمع‌آوری شد.




استقبال حق‌پرستی از لیدری ناطق نوری/ جریانات سیاسی نگاه جناحی را کنار بگذارند


عضو حزب اسلامی کار با اشاره به احتمال اجماع اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم گفت: اگر چنین اجماعی از سوی جریان اصلاح‌طلب بر این گزینه رخ دهد امری مثبت، نتیجه‌بخش و تحسین‌برانگیز است.

سیدی رکنی:حذف انديشه ضد آمريكايي "نرمش قهرمانانه" نيست/ "مرگ بر آمريكا" قداست خاصي ميان ملت ما دارد

دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب با بيان اينكه شعار "مرگ بر آمریکا" همیشه در کشور ، شعار انقلابی بوده و قداست خاصی در میان ملت دارد گفت:‌ مسئولین بدانند "نرمش قهرمانانه" این نیست که اندیشه ضدآمریکایی در جامعه پاک شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهيمي: تسخیر لانه جاسوسی؛ پایانی بر رذالت‌ها و توطئه‌های آمریکا

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: خشم جوانان ایرانی با تسخیر سفارتخانه آمریکایی در کشورمان به اوج خود رسید تا بتوانند از این طریق به رذالت‌ها و توطئه‌های آنها پایان دهند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مبلغ پرداختی توسط بیمه، بسیار کم است/ دفترچه بیمه باید مانند اسکناس باشد

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه دفترچه بیمه باید مانند اسکناس باشد؛ گفت: مبلغ پرداختی توسط بیمه، بسیار کم است. به عنوان مثال درصدی که بیمه برای ویزیت پزشکان متخصص پرداخت می‌کند، بسیار کم است.




انبارلویی: عوايد حاصل از فروش نفت و گاز ميدان مبارك و ميدان گازي رام در كجاي خزانه متمركز است؟

ده سال پيش نگارنده اين مهم را كه همه درآمدهاي نفتي (نه بخشي از آن) كه به هر نحو وصول مي‌شود در خزانه متمركز نيست را مطرح كرد. وزير وقت آن سال كه خوشبختانه امسال نيز وزير نفت است اهميت آن را در نيافت. امروز نگارنده از همان وزير مي‌پرسد آيا مي‌داند عوايد حاصل از فروش نفت و گاز ميدان مبارك و ميدان گازي رام در كجاي خزانه متمركز است؟

آبخضر: ملت ایران همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌داند/ پوشش مراسم با 620 خبرنگار داخلی و خارجی


رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم سیزدهم آبان گفت: مراسم امسال به وسیله 620 تن از اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی پوشش داده می‌شود.

آیت‌الله شبستری: مردم رسالت انقلابی خود را با سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" بروز می‌دهند


عضو خبرگان رهبری گفت: قطعا 13 آبان امسال با شکوه‌تر از گذشته در کشور برگزار می‌شود و تمامی اقشار مردم با حضور در راهپیمایی و سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" برای بار دیگر رسالت انقلابی خود را به منصه ظهور خواهند رساند.

کوهکن: منتظر بازخورد حزب فراگیر هستیم/محدودیت سلیقه، حزب را فراگیر نمی‌کند

دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار با بیان اینکه محدودیت سلیقه حزب را فراگیر نمی‌کند، گفت: بحث حزب فراگیر اصولگرایی در حد نقطه‌نظرات بیان شده و منتظر بازخورد آن هستیم.




امتناع افراد مختلف از تکیه زدن بر صندلی خالی که صاحب قبلی‌اش رییس قوه شد!

مرکز تحقیقات استراتژیک به عنوان یکی از ارکان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اهدافی مشخص از سال 1368 در حال فعالیت است اما آنچه که این مرکز را در روزها و ماه‌های اخیر در نزد عموم بسیار مهم جلوه داده نحوه اداره این مجمع و انتخاب جانشین رئیس قبلی یعنی دکتر روحانی است که در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

طبیب‌زاده:ضرورت انجام سفرهای استانی از سوی دولت یازدهم/ شکل و نحوه اجرای سفر قابل تغییر است


عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: دولت یازدهم می‌تواند با تغییر شکل و نحوه برنامه‌ریزی در انجام سفرهای استانی اقدام به انجام چنین مسئله‌ای کند اما آنچه که مهم است نفس حضور دولتمردان و بررسی پروژه‌های عمرانی در داخل استان‌ها به شکلی مستقیم است.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.