احزاب در هفته‌ای که گذشت/

از جنجال‌ اشراقی تا ماجرای قلیان نجفی

جنجال آفرینی نوه بنیان‌گذار انقلاب، تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاح‌طب و اصولگرا، تحریف سخنان هیئت مذاکره کننده ایرانی در برخی خبرگزاری‌های غربی، از مهم‌ترين عناوين خبري حوزه احزاب در هفته‌اي كه گذشت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جنجال آفرینی نوه بنیان‌گذار انقلاب، تشکیل حزب فراگیر در جریان اصلاح‌طب و اصولگرا، تحریف سخنان هیئت مذاکره کننده ایرانی در برخی خبرگزاری‌های غربی از مهم‌ترين عناوين خبري حوزه احزاب در هفته‌اي كه گذشت.


مهمترین عناوین خبری احزاب در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر می‌خوانید.


حبیبی: تعامل احزاب داخلي با نهادهاي مدني بين‌المللي بسيار ضعيف است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مراوده جريان‌هاي سياسي با احزاب بين‌المللي با در نظر گرفتن اولویت‌های احزاب اسلامی هیچ منعی ندارد و هرچند انجام مراودات بین‌المللی متحمل هزینه‌های مالی زیادی است، اما ما در حد وسع خود اقدام به برقراری تعاملاتی بين‌الملي می‌کنیم.





فضائلي: راهكار‌هاي رسانه‌اي به منظور جلوگيري از تكرار تحريف سخنان مقامات ايراني

يک کارشناس رسانه با اشاره به سانسور بخشي از سخنان مقامات ايراني در مصاحبه‌ با رسانه‌هاي غربي، به ارائه راهکارهاي مختلفي جهت جلوگيري از تكرار اين امر پرداخت.





مدیرعامل اسبق خبرگزاری فارس افزود: پخش مذاکرات به صورت مستقیم از سوی رسانه‌های تصویری و همچنين پیگیری دستگاه‌های مربوط به مقامات به عنوان مثال نهاد ریاست‌جمهوری، وزارت امور خارجه و... ضمانت قابل قبولی بر عدم سانسور و یا تحریف سخنان است.


حجت‌الاسلام حبيبي: وهابيت ماهيت منفور بسيار روشني دارد/ شيعه، مذهبي منسجم و اثربخش است

دبيرکل جبهه ايستادگي با بيان اينکه سياست‌هاي جريان وهابيت عليه شيعه بسيار روشن است، گفت: 34 سال مبارزه جمهوری اسلامی با سیاست‌های غرب و مخالفت آن با رژیم صهیونيستي نشان‌دهنده تفکر منسجم و اثربخش شیعه است.

دبیرکل جبهه ایستادگی با بیان اینکه امروزه جریان وهابیت و تکفیری با رژيم جعلي صهيونيستي هماهنگ شده‌اند، خاطرنشان کرد: اقدامات ضد شيعه وهابيت بسیار روشن و پرواضح است چراکه آنها علیه تفکرات اصیل منطقه به خصوص شیعه تلاش می‌کنند، در حالیکه اقداماتشان ماهیت منفور آنها را نشان می‌دهد باید از فضای رسانه‌ای استفاده و به شبهات ایجاد شده به دنبال آن پاسخ دهیم.



آیت‌الله مجتهد شبستری:زندگی تجملی شایسته مسئولین نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که باید ساده زیستی را از مکتب علوی و فاطمی فرا بگیریم، گفت: زندگی تجمل‌آمیز شایسته مسئولین نیست.






جلودارزاده: مصلحت كشور در سكوت معنادار ديپلمات‌ها است/ مردم به تيم منتخب خود اطمينان دارند


عضو شوراي مركزي حزب اسلامي كار با بيان اينكه شايد مصلحت اين دور از مذاكرات، محرمانه‌ماندن موقت نتايج باشد، گفت: به طور قطع ایجاد ارتباط مستقیم و بيان صريح مواضع برای کسانی که از واسطه‌گری‌هاي سياسي سود می‌برند، مشکل ایجاد مي‌كند.

جلودارزاده با بيان اينكه برداشت من از حرکت و واکنش مردم این است که آن‌ها به تیم منتخب خود اعتماد و اطمینان دارند،  خاطر نشان کرد: درخواست مردم ما حل هرچه سريعتر مسائل هسته‌اي است.


محسن رضایی:با مذاکره نشان دادیم ایران اهل صلح و بیزار از سلاح هسته‌ای است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این دوره از مذاکرات چهره‌ واقعی ایران شفاف شد و ما توانستیم ‌رژیم صهیونیستی را به شدت عصبانی کنیم و نشان دهیم ‌ایران به دنبال صلح و بیزار از بمب هسته‌ای و شیمیایی است، این را باید به تیم مذاکره‌کننده بگویم که نباید در مذاکرات هیجان‌زده و ذوق‌زده شوند.





ترقي: ضرورت جايگزيني تشکل‌محوري به جاي شخصيت‌محوري/ حزب فراگیر باید از تشکل‌های صنفي شکل گیرد

عضو حزب موتلفه اسلامي با بيان اينکه تشکيل حزب فراگير اصولگرايان با محوريت يک شخص امکان‌پذير نيست، گفت: باید شورای مرکزی حزب فراگير، مرکب از دبیران کل تشکل‌های صنفی باشد تا ضمانتی برای انسجام و وحدت بیشتر به وجود آید .

ترقي با بيان اينکه دوران محور قرار گرفتن اشخاص گذشته است، اظهار داشت: ما در شرایط سیاسی نیستیم که اشخاص محوریت تشکل‌ها قرار گيرند، بلکه باید به سمت تشکل‌محوری حرکت کنيم.


مقدم‌فر: تاثير مثبت يک‌صدا بودن رسانه‌هاي ايراني در کنار انبوهی از صداهای مسموم رسانه‌هاي غربي


معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: حضور رسانه‌هایی همچون پرس.تی. وی، با وجود محدودیت‌های بین‌المللی می‌تواند به عنوان یک‌صدا در کنار انبوهی از صداهای مسموم در جهت منافع ملی موثر باشد و ما باید براي تاثيرگذاري بيشتر در جهت توسعه آنها گام برداریم.



قاضي‌زاده: خبر نهايي شدن جانشين آيت‌الله خوشوقت از سوي شوراي فقها اعلام نشده است

سخنگوي جبهه پايداري گفت: مسئله مشخص شدن جانشيني آيت‌الله خوشوقت از طرف شوراي فقها و شوراي مركزي در اختيار من قرار نگرفته كه بخواهم آن را در رسانه‌ها اعلام كنم.


مطهری‌نژاد: کوک کنندگان ساز تشکيل حزب فراگير نابلد هستند

عضو حزب مردم‌سالاری با بيان اينکه بحث تشکيل حزب فراگير در شوراي هماهنگي جبهه اصلاح طلبان مطرح نشده است، گفت: کسانی که ساز تشکيل حزب فراگير را در کشور کوک کرده‌اند، به فعالیت حزبی آشنا نیستند.


موج انتقادات شدت گرفت
انتظار افکار عمومي براي شکسته شدن قفل سکوت بيت امام(ره)/ آيا معذرت‌خواهي خشک و خالي قانع کننده است؟


"نعيمه اشراقي" با بيان ادعايي زشت و سخيف واكنش صريح و قاطع خانواده شهدا و ايثارگران، فعالان سياسي و دوستدارن رهبر فقيد انقلاب را برانگيخت، اين در حالي است كه موسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) در اين مدت، تنها سكوت اختيار كرده است.





"سيد محمد‌صادق خرازي"، سفير سابق ايران در سازمان ملل، در صفحه فيس‌بوک شخصي خود نوشت: من نمی‌فهمم که چرا عده‌ایی اینگونه بی‌پروا برای محبوبیت خویش و مقبولیت خود، حضرت امام(ره) را له می‌کنند و خانواده شهدا را به استهزاء می‌کشند؛ فرزند یکی از شهیدان والا تبار این سرزمین می‌گفت اگر یکی از مردم عادی و یا حتی یکی از همین خانواده شهدا به امام و شهداء اهانت می‌کرد حتما چند سالی برایش حبس می‌بريدند، من اگر چه علاقه‌ایی به حبس و زندان برای هیچ فردی با هر نظر و دیدگاهی ندارم، ولی معتقدم نبایست به صرف بستگی به حضرت امام از روی امام عبور کنند.


راه چمنی: از تاسیس حزب عارف استقبال می‌کنیم/ احزاب، ديگر داراي پدر معنوي نيستند

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: حزب وحدت و همکاری ملی از تاسیس حزب دکتر عارف استقبال می‌کند، به‌خصوص اگر عارف از چهره‌های اصلاح‌طلب معتدل در حزب خود استفاده کند، ما آماده همکاری با حزب وی هستیم، البته با حفظ هویت و استقلال حزب خودمان.

وی ادامه داد: اگر عارف حزبی تاسیس نکند، تاثیرگذاری کمتری در جامعه خواهد داشت، چراکه امروز مانند گذشته نیست که جمعی از احزاب، دارای پدری معنوی باشند.



سجادی: منتفي شدن تشکيل حزب فراگير با ليدري شخصي اصولگرا/ فاصله عقيده با سليقه ميان جريان اصلاح‌طلب

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تکذیب تشکیل هیئت موسس برای تشکیل حزب فراگیر گفت: اصولگرایان هنوز به مسیری واحد برای تشکیل حزب فراگیر نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه در جریان اصلاح‌طلب نیز فاصله سلیقه و عقیده‌ها زیاد است و رسیدن به حزب فراگیر فعال با محوریت شخصیت‌های بارز سیاسی را مشکل کرده است، بیان داشت: کسانی که از تشکیل هیئت موسس صحبت می‌کنند، مطلب بی‌اساسی مطرح کرده‌اند؛ جبهه وضعیت خود به شکل جبهه را حفظ و آن را تقویت خواهد کرد.


ولایتی: تلاش تيم مذاکره کننده ايران جهت حفظ منافع ملي، صيانت از حقوق هسته‌اي و رفع تحريم‌ها


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: گروه مذاکره کننده ایران بسیار فعال هستند و تلاش می‌کنند در جهت حفظ منافع ملی کشور از حقوق هسته‌ای صیانت کرده و در عین حال تحریم‌ها نیز برطرف شود.


واكنش آیت‌الله شبستری به اظهارات اخير نجفي درباره قليان


عضو مجلس خبرگان رهبري گفت:ضرر قليان كمتر از مصرف مشروبات براي بدن انسان نيست و مصرف اين مورد اگر ديگر دخانيات هم در كنارش باشد، بسيار بدتر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار