گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

عكس‌العمل نمايندگان در قبال آزادي زندانيان سياسي/ چهار تشكر از يك وزير/ اولين مدير احمدي‌نژادي كه ماندگار شد/ كودتا علیه CNN و امانپور

روز مشترك سخنراني رئيس‌جمهور و اوباما در سازمان ملل، بيوگرافي "بندر بن سلطان" از نطفه تا ايجاد هراس در خاندان آل سعود، عكس‌العمل نمايندگان مجلس در قبال آزادي زندانيان سياسي، چهار تشكر از يك وزير، اولين مدير احمدي‌نژادي كه ماندگار شد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

روز مشترك
سخنراني رئيس‌جمهور و اوباما زمينه‌اي است براي ديدار!

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سفر به نیویورک علاوه بر دیدارها و برنامه‌های جانبی، سه سخنرانی مهم نیز خواهد داشت كه در اين راستا، روحانی در اواخر روز سه‌شنبه به وقت نیویورک (بامداد روز چهارشنبه سوم مهر ماه به وقت تهران) در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران کشورهای عضو این مجمع به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

به گزارش ايسنا، رئيس‌جمهور همچنین در اجلاس خلع سلاح اتمی که در روز چهارم مهر ماه برگزار خواهد شد، به عنوان رئیس جنبش غیر متعهدها سخنرانی می‌کند، البته در جریان این سفر حسن روحاني به دیپلماسی رسانه‌ایی نیز توجه داشته و چندین مصاحبه با رسانه‌های معتبر بین‌المللی و آمریکایی خواهد داشت.

دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا نیز از جمله برنامه‌های مهم رئیس‌جمهور در جریان این سفر است و رئیس جمهور فرانسه نيز اعلام کرده که در حاشیه‌ نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد كه این نخستین دیدار میان روسای جمهور دو کشور ایران و فرانسه از سال 2005 تاکنون است.

رئیس‌جمهور همچنین در جریان این سفر با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز به احتمال زیاد دیدار خواهد کرد و از نکات قابل توجه در جریان این سفر سخنرانی باراک اوباما با حسن روحانی در 68 امین مجمع عمومی سازمان ملل در یک روز است، چنانکه اوباما در صبح روز سه‌شنبه 24 سپتامبر به وقت نیویورک سخنرانی خواهد کرد و حسن روحانی در بعدازظهر روز سه‌شنبه سخنرانی خواهند کرد.

تحقق حماسه اقتصادی در گرو درآمدهای داخلی منهای نفت

مهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به نقش اهمیت تولید در تحقق حماسه اقتصادی اظهار داشت: واضح است كه در بحث معیشت مردم، تنگناهای خاصی وجود دارد و حماسه اقتصادی زمانی محقق می‌شود که اقتصاد کشور مبتنی بر درآمدهای داخلی منهای نفت باشد و در صورت تحقق اين امر می‌توانیم بگوییم حماسه بزرگی صورت گرفته است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با بیان اینکه وضع کنونی اقتصاد کشور در واقع آرامش قبل از طوفان است، افزود: کاهش قیمت سکه و ارز نشان‌دهنده حل مشکلات اقتصادی است و معنای واقعی حماسه اقتصادی این است که تولید داخلی و حوزه صادرات فعال شده و زیرساخت‌های صنعت کشور توسعه پیدا کند و اعتبارات صندوق توسعه ملی به سمت کمک به بخش صنعت و کشاورزی و تولید در این دو عرصه سوق پیدا کند.

سخنان رهبر انقلاب پايان‌دهنده بحث سياسي‌كاري سپاه

مهدي رحمانيان با اشاره به اينكه سیاست خارجی كه مقام معظم رهبری مطرح کردند، می‌تواند کمک بسیار زیادی به دیپلمات‌ها و سیاستمداران ما در عرصه‌های سیاست خارجی داشته باشد، اظهار داشت: مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رهبری استراتژی‌ سیاست‌های داخلی و خارجی کشور را تعیین می‌کنند و دستگاه‌های مختلف در داخل نظام باید با هوشمندی و ذکاوت خود تاکتیک‌های مختلف را در صحنه عمل پیاده کنند.

مدیرمسئول روزنامه شرق در گفتگو با ايسنا سیاست خارجی و سیاست داخلی را نه تنها جزیره‌هایی جدا از هم بلکه در تداوم یکدیگر دانست و گفت: در شرایط فعلی نیازمند ایجاد یک تفاهم در داخل کشور هستیم و چنانچه این تفاهم ایجاد شود، می‌توانیم در عرصه سیاست خارجی با موفقیت بیشتری پیش برویم.

وي با بيان اينكه از سالیان گذشته همواره این بحث وجود داشته است که آیا سپاه می‌تواند وارد جریان‌های سیاسی بشود یا خیر، اما مقام معظم رهبری به عنوان یک تمام‌کننده وارد صحنه شدند و این مساله را به خوبی تجمیع کردند و بر اساس بیانات رهبری به دلیل اینکه سپاه یک جریان نظامی است نباید به بازی‌های سیاسی ورود پیدا کند.


قدرت اقتصادي زمينه اقتدار در عرصه بين‌الملل


حمیدرضا ترقی، رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه نرمش قهرمانانه در واقع تاکتیکی برای حمایت بیشتر و پیروزی در عرصه بین‌المللی بود، اظهار داشت: به هر میزان اقتدار درونی دارای استحکام بیشتر باشد، در نتیجه‌بخش بودن نرمش قهرمانانه موثرتر خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرگزاري دانشجو نرمش قهرمانانه را به معنای عدول از آرمان‌ها و یا تکذیب خطوط قرمزندانست و گفت: اگر بخواهیم از مشکلات و چالش‌های بین‌المللی عبور کنیم نیازمند تقویت ساخت و اقتدار درونی متکی بر وحدت، همبستگی، توسعه علمی در کشور و دیگر مؤلفه‌های که مقام معظم رهبری اشاره کردند، هستیم.

وي عبور از چالش‌های اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی را به صورت عالمانه و خردمندانه موجب تحکیم قدرت در کشور خواند و تصريح كرد: بدون بنیه اقتصادی و تحکیم زیرساخت‌های اقتصادی در کشور نمی‌توان در عرصه بین‌المللی عرض اندام کرد.



"نرمش قهرمانانه" خط مشي براي موفقيت‌هاي رئيس‌جمهوري در سفر نيويورك

قدرت‌الله عليخاني مشاور پارلماني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، لغو تحريم‌هاي جمهوري اسلامي ايران از سوي دادگاه‌هاي اروپا از جمله لغو تحريم كشتيراني و بانك‌ها، چراغ سبز و اعلام آمادگي را براي مذاكره مفيد دانست  و اظهار داشت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري بويژه در زمينه نرمش قهرمانانه در سياست خارجي، رييس‌جمهوري در سفر به نيويورك موفقيت‌هاي زيادي را مي‌تواند كسب كند و فكر مي‌كنم نتايج اين سفر، اميدوار كننده باشد.

عليخاني در گفتگو با ايرنا با تاكيد بر اينكه رئيس‌جمهوري بايد با شهامت مشكلات را حل كند، گفت: انتظار از وي اين است كه آن شهامت لازم را در تصميم‌گيري بكار ببرد و از جوسازي عده‌اي غيرمسوول هراسي به خود راه ندهد.

مشاور پارلماني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با بيان اينكه مردم نسبت به نتايج و دستاوردهاي سفر رييس‌‌جمهوري به نيويورك اميد دارند، تصريح كرد: با توجه به مشكلات بوجود آمده براي مردم به خصوص در دولت گذشته در زمينه‌هاي تحريم، مسايل اقتصادي، معيشت، تورم و تهديدات خارجي، رييس‌جمهوري در اولين سفر خود به سازمان ملل به عنوان رئيس دولت يازدهم مي تواند موفقيت‌هايي را بدست بياورد.



بيوگرافي "بندر بن سلطان" از نطفه تا ايجاد هراس در خاندان آل سعود


یادداشتی پیرامون سابقه و ریشه خانوادگی بندر بن سلطان در العالم نوشته شد: بندر، فرزند سلطان بن عبدالعزیز آل سعود (ولیعهد پیشین عربستان) و برادرزادۀ پادشاه عربستان است. مادرش "خیزرانه" یک زن سودانی سیاه چرده بود که به طور پنهانی با پدر بندر ارتباط داشت، لذا از نگاه آل سعود، شاهزاده سعودی "اصیل" نبوده و در نتیجه رابطه نامشروع به دنیا آمده است، كه البته پدرش نيز تا پیش از مرگش در سال 2011 انتساب بندر را به خود انکار می‌کرد.  

بندر دارای همکاری مستحکم با سیا و جان مکین و جرج بوش پدر به عنوان شخصیت‌های سرشناس نئومحافظه‌کار بوده و اصطلاحاً، "درِ کاخ سفید همواره به روی وی باز است" و نفوذ سیاسی و امنیتی‌اش به ویژه با حمایت آمریکا، باعث تثبیت جایگاه وی در عربستان شده، چون بندر فرزند "دُردانه" آمریکا در عربستان سعودی محسوب می‌شود.   



بسیاری از اعضای خاندان حاکم آل سعود معتقدند که بندر برای آنها دام پهن کرده است و هراسی که از نفوذ وی در تمامی عرصه‌ها و نزدیکی او به آمریکایی‌ها دارند، با وی شدیدا مخالفند. البته وی مغز متفکر جاسوسی و تروریسم در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود، پشتیبان پنهان القاعده است و مانند آن دارای مذهب وهابی سلفی است.   
 
بندر به دست داشتن در ایجاد فتنه طایفه‌ای در عراق و ورود القاعده به آن، حمایت از گروه‌های وابسته به القاعده در سوریه مانند جبهه النصره، اعزام افراد مسلح به سوریه، همچنین پشتیبانی از افراد مسلح در لبنان، سومالی، لیبی و سودان نیز متهم است اما بسیاری بر این باورند که علت خباثتی که در ذات وی نهفته نه فقط به سبب عقیده انحرافی سلفیت و نه تنها به خاطر ارتباط نزدیک با سازمان های جاسوسی آمریکا؛ بلکه پیش از هر چیز به سبب ناپاک بودن اصل و نسب اوست و این گروه مقتقدند که حاکم واقعی در عربستان، بندر است چون هیچ تصمیم و اقدامی بدون موافقت و نظارت وی صورت نمی‌گیرد.


عكس‌العمل نمايندگان مجلس در قبال آزادي زندانيان سياسي

منصور حقیقت‌پور،‌ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به آزادی تعدادی از محکومان حوادث 88 اظهار داشت: رحمت نظام شامل حال افرادی شد که در گذشته مرتکب اشتباه شدند و آزادی این زندانیان سیاسی نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است.

نماینده اردبیل،‌نیر و نمین در گفتگو با ايران، با اشاره به اينكه آزادی این افراد باعث وفاق و همبستگی اجتماعی بیشتر در جامعه می‌شود، گفت: این یک موضوع داخلی است و عکس‌العمل‌های خارجی‌ها برای ما اهمیتی ندارد و تنها منافع و مصالح ملی برای ما مهم است.

حامد قادرمزی،‌ نماینده اصلاح‌طلب مجلس نیز ضمن ابراز خرسندی از آزادی محکومان حوادث 88 با تاكيد بر اينكه نظام با اين حركت بزرگواري از خود به نمایش گذاشت، گفت: به نظر می‌رسد با تدبیر مسئولان نظام فضای عقلانیت بر همه گروه‌های سیاسی حاکم شده و هرگز حوادث تلخ گذشته قابل تکرار نیست.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام،‌ جمهوریت نظام بیش از گذشته به رخ جهانیان کشیده شده و خوشحالیم که با آزادی این محکومان، ‌بهانه سوءاستفاده از دشمنان نظام گرفته شده است، تصريح كرد: این افراد،‌ سرمایه اجتماعی ما هستند و حال که آزاده شده اند باید به جامعه خدمت کرده و دیگر خطاهای گذشته را تکرار نکنند.


تجلي "نرمش قهرمانانه" در جنگ يا صلح؟

احمد مسجد جامعي رئيس شوراي شهر با انتشار خاطره‌اي در ايران گفت: از یاد نمی‌برم روزی را که به همراه دوست همکلاسی‌ام سعید پیشداد به هنگام برگشت از مدرسه روبه‌روی انتشارات آسیا ایستاده بودیم و به کتاب‌ها نگاه می‌کردیم. چشمم به کتابی ترجمه شده افتاد با این عنوان "صلح امام حسن پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ" تألیف (علامه) شیخ راضی آل یاسین و ترجمه (آیت‌الله) سید علی‌ خامنه‌ای.

همه کلمات اسم این کتاب برایم عادی بود جز عبارت "نرمش قهرمانانه" و با آن که چندان عربی نمی‌دانستم علاقه‌مند شدم که بدانم این عبارت برگردان چه کلمات عربی است. در آن سال‌ها در ذهن امثال من قهرمان و عمل قهرمانانه تنها در مبارزه و شهادت خلاصه می‌شد اما این کتاب، صلح امام حسن را عملی قهرمانانه معرفی کرده بود. تا آن روز وقتی سخن از "قهرمان" به میان می‌آمد ذهن، خواه ناخواه به طرف جنگ و ستیز و شمشیر و گلوله می‌رفت و از آن روز به بعد می‌توانستم در صلح نیز قهرمانی ببینم و این برایم جالب بود که صلح هم می‌توانست قهرمانانه باشد.


چهار تشكر از يك وزير

روح‌الله مؤمن نسب در بولتن نيوز نوشت: در روزهای گذشته، چند مطلب از دکتر محمود واعظی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواندم و آن‌قدر کامم شیرین شد و دلم امیدوار که نتوانستم از بیان آن‌ها بگذرم.

تشکر اول:
به خاطر این جمله: "بنده نه در گذشته و نه در حال حاضر به دلیل کمبود وقت، فعالیتی در این شبکه [فیسبوک] نداشتم و علاقه ای نیز به ایجاد صفحه‌ای که مدیریت آن در اختیار دیگران باشد، ندارم". باور کنید خیلی خوب حق مطلب ادا شد، مخصوصاً وقتی که کلمه "دیگران" به صهیونیست‌ها اطلاق شود.

تشکر دوم:
به خاطر جمله "هر فردی که به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی از سوی رئیس‌جمهور انتخاب شود، مورد حمایت قطعی ما خواهد بود و مطمئن هستیم به نحو احسن می‌توانیم با هم همکاری داشته باشیم".

تشکر سوم:
در تقدیر از بیان جمله "درباره فیلترینگ در حال تدوین برنامه‌ای جامع هستیم، ما معتقدیم سایت‌های مجرمانه نباید فعالیت داشته باشند اما از سوی دیگر نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سایت‌های مفید و علمی در دسترس کاربران قرار نداشته باشند"، بدیهی است که اصلی‌ترین اولویت‌ها در این حوزه، راه‌اندازی فیلترگذاری محتوایی (Content Filtering) و ارتقاء سیستم پالایش باهدف کنترل انتشار محتوا ذیل پروتکل‌ها و یو آر ال های جدید است.

تشکر چهارم:
به خاطر این جمله طلایی: "شبکه ملی اطلاعات، اولویت وزرات ارتباطات است"، به جد باور دارم، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌تواند مشکلات زیادی را از فضای مجازی ایران حل کند، به هر تقدیر امیدوارم وزیر دولت تدبیر و امید، با عملیاتی کردن حرف های خود، امیدهای بیشتری را به جامعه بدمد.



ديدار رئيس‌جمهور با اوباما، گفتگوي مفصل يا احوالپرسي كوتاه؟

به دنبال اوج گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره تماس‌های مستقیم ایران و امریکا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ايران هسته‌اي به گزارشي كه ارشد محمد و مت اسپتالنیک برای خبرگزاری رویترز از واشینگتن که درتاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ (۲۰ سپتامبر ۲۰۱۳) منتشر شده، خبر دادند که کاخ سفید در حال برنامه‌ریزی برای دیداری نمادین میان روحانی واوباماست و این دیدار احتمالاً بیشتر در حد یک دست دادن و احوالپرسی کوتاه - به احتمال زیاد در ساختمان سازمان ملل - خواهد بود تا دیداری رسمی که امکان گفت وگوهای مفصل تر سران دو کشور در آن وجود دارد.

محمد و اسپتالنیک، در ادامه تاکید کرده‌اند که علت بی‌علاقگی اوباما به دیدار مفصل حضوری این است که ممکن است پس از کوتاه آمدن در قضیه سوریه، یک بار دیگر از جانب منتقدان داخلی‌اش متهم به ضعف شود اما در عین حال، رویترز نوشته است مقام‌های امریکایی می‌دانند که "تبادیل نظر مهم تر از دست دادن است" و به همین دلیل تلاش می‌کنند ملاقاتی مفصل‌تر میان مقام‌های وزارت خارجه ایران و امریکا انجام شود.

عدم صدور روادید برای برخی از اعضای دفتر رییس جمهور در سفر به نیویورک

با نزدیک شدن زمان سفر حسن روحانی رییس‌جمهور اسلامی ایران به نیویورک شنیده شده که برای برخی از همراهان این سفر روادید صادر نشده است، البته در سفرهای گذشته احمدی‌نژاد رییس‌جمهور سابق به مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز این رویه بارها تکرار شده است و این بار نیز و با وجود این که از یک ماه پیش درخواست روادید برای اعضای هیئت همراه رییس‌جمهور از سوی تشریفات نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های ذیربط آمریکایی ارائه گردیده با این حال شنیده شده برای برخی از اعضای دفتر رییس جمهور روادید سفر صادر نشده است.

لازم به ذکر است، ویزایی که از سوی ایالات متحده آمریکا برای حاضران ایرانی در این نشست صادر می شود، ویزای C2 است که دارندگان این ویزا توانایی خروج از محوطه بیست و پنج مایلی سازمان ملل متحد را ندارند.


مسابقه روزنامه نگاران آمریکایی برای گرفتن نخستین مصاحبه با روحانی/ علیه CNN و امانپور کودتا کردیم

مصاحبه "آن کاری" با حسن روحانی رئیس جمهور ایران بدون شک بزرگترین فرصت در دوره  کاری او از زمان اخراجش از برنامه "امروز" در سال 2012 بود و به گزارش انتخاب، این مصاحبه نخستین گفتگویی بود که یک روزنامه‌نگار غربی پس از پیروزی روحانی در انتخاب ریاست جمهوری انجام داده است.




بعلاوه، "کاری" توجهات را از کریستین امانپور روزنانه نگار ایرانی تبار سی ان ان که گفتگوی خود با روحانی را در هفته آتی تبلیغ کرده بود، منحرف کرد و این مصاحبه پس از پخش، تیتر نخست بسیاری از روزنامه های آمریکا از جمله نیویورک تایمز شد، کریستیانا امانپور گفته بود که روحانی در زمان سفر به نیورک با سی ان ان مصاحبه خواهد داشت و در حقیقت، "آن کاری" رو دست بزرگی به سی ان ان و همکار ایرانی تبار خود زد، چراکه طی هفته های اخیر سی ان ان بارها از مصاحبه خود با رئیس جمهور ایران خبر داده بود تا جايي كه حتي روابط عمومی سی ان ان در توییتر اعلام کرده بود، کریستین امانپور نخستین گفنگو با روحانی را در طول سفر به امریکا خواهد داشت.

آن کاری با حضور در برنامه آندار میچل شبکه NBC در خصوص مصاحبه با روحانی گفت: مصاحبه در خصوص مسائل مختلف بود و نسبت به گفتگویی که با احمدی‌نژاد داشتم بسیار متقاوت بود و روحانی گزافه‌گویی نداشت و بیشتر لحن آشتی‌جویانه داشت كه در اين خصوص اندرا میچل اقدام آن کاری در مصاحبه با روحانی را کودتایی علیه امانپور دانست.


برگزاری مسابقه بانوی شایسته جهان اسلام در اندونزی

همزمان با برگزاری مسابقه انتخاب شایسته‌ترین دختر جهان در اندونزی مسابقه‌ای با نام بانوی شایسته جهان اسلام برگزار شد که طی آن خانم "آبابیا عایشه آجیبولا" از نیجریه در سومین دور مسابقات بین المللی انتخاب بانوی شایسته جهان اسلام در جاکارتا اندونزی به عنوان بانوی شایسته سال ۲۰۱۳ در جهان اسلام انتخاب شد.

به گزارش فرارو عایشه اجیبلا، ۲۱ ساله پس از اعلام نتیجه به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما می‌خواهیم نشان دهیم که یک زن مسلمان می‌تواند زیبا و با استعداد باشد و پوشش اسلامی به هیچ‌وجه مانع او نمی‌شود".

بیش از 500 دختر از کشورهای اسلامی درخواست‌های خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کرده بودند. پای‌بندی به آموزه‌های اسلامی یکی از ملاک‌های اصلی برای پذیرفتن داوطلبان بوده است. برای نمونه دختران باید توضیح می‌دادند به چه دلیل حجاب را به عنوان پوشش خود برگزیده‌اند.

در دور نهایی این مسابقه دختران باید سه روز تمام خود را از نظر معنوی آماده می‌کردند. این آمادگی شامل برخاستن از خواب در ساعت ۳ و نیم بامداد و حضور به موقع در نیایش صبحگاهی بود. بعد از عبادت آنها می‌بایست به سخنرانی‌هایی در مورد سیستم مالی اسلامی، تربیت اسلامی و تفسیر قرآن گوش می‌دادند. معصومه ابراهیمی‌ دختر 27 ساله ایرانی، فارغ‌التحصیل مدیریت صنعتی و طراحی، نیز از کشور ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.




مسابقه دختر شایسته جهان اسلام در حالی در اندونزی برگزار شد که به دلیل اعتراضات فراوان گروه‌های اسلامی به مسابقه دختر شایسته جهان، دست‌اندرکاران مجبور شدند تا محل برگزاری را از جاکارتا به بالی منتقل کنند. معترضان معتقدند که این رقابت ها نگاهی ابزاری به زن دارد و جایگاه او را تا حد یک شیئ زیبا پایین می‌آورد.




"عایشه اجیبلا" دختر نیجریه ای برنده جایزه دختر شایسته مسلمان


مالک هدایای دریافتی از سوي نمايندگان مجلس کیست؟

نمایندگان مجلس به دلیل جایگاه نظارتی و تقنینی خود به طبع، بیش از دیگران با هدیه سروکار دارند؛ در بحث‌های دیپلماتیک طبق گفته مدیرکل تشریفات مجلس، هدیه گرفتن و هدیه دادن به عرف دیپلماتیمک تبدیل شده است و امری اجتناب‌ناپذیر است.

محمد یثربی مدیرکل امور تشریفات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس گفت:  هدایای که در سفرهای خارجی به نمایندگان اهدا می‌شوند، به جایگاه حقیقی نمایندگان اختصاص پیدا می‌کند و مالکیت آن هدیه برای نمایندگان است.

هدایایی که نمایندگان می‌گیرند، ممکن در حد کتاب باشد که اینگونه هدایا توسط نمایندگان به عنوان یادگاری نگهداری می‌شود اما برخی از هدایا که معمولا نماد یک کشور و یا نماد پارلمان آنهاست، در اختیار مجلس و در تالار آقتاب در معرض دید همگان قرار مي‌گيرد.
آنطور که اکثر نمایندگان محترم می‌گویند، هدایای دریافتی آن‌ها تنها ارزش معنوی و نه ارزش مادی دارد و اگر چنین است، فلسفه برخی زمزمه‌ها که در گوشه و کنار درباره برخی نمایندگان شنیده‌ می‌شود چیست؟


اولين مدير احمدي‌نژادي كه ماندگار شد

در ادامه انتصابات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اكنون نوبت ادارات کل استان‌ها رسیده است که در اولین انتصاب سید احسان  قاضی‌زاده هاشمی در سمت خود ابقا شد، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی که از نیروهای جوان شورای هماهنگی انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری 84 و از فعالین ستاد علی لاریجانی به شمار می رفت پس از فعالیت های دانشگاهی در دولت احمدی‌نژاد توانست به سمت های دولتی برسد و با مدیرکلی مطبوعات داخلی وزارت ارشاد چهره رسانه ای پیدا کند.

به گزارش تدبير 24، قاضی‌زاده خانواده سیاسی جالبی هم دارد یک برادرش هم اکنون به عنوان سخنگوی جبهه پایداری و نماینده مردم مشهد در مجلس مشغول فعالیت است و یک پسرعمویش الان در قامت وزیر بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید در کابینه حضور دارد .


احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی در 2 هفته آينده

علیرضا منادی نماینده مردم آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از سخنراني علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی با حضور در نشست علنی مجلس در روز يكشنبه و تقدیراز ایثارگران و جانبازان مجلس خبر داد و گفت: مجلس قطعاً فردا جلسه علنی دارد، اما احتمال اینکه رئیس مجلس برای انتقال چند جلسه علنی به مجلس قدیم به منظور اتمام تعمیرات صحن، از نمایندگان رأی‌گیری کند، نیز وجود دارد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با فارس به معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اشاره كرد و افزود: طبق گفته دولتی‌ها، احتمالاً ظرف دوهفته آینده سه وزیر پیشنهادی برای اخذ رأی اعتماد به صحن علنی معرفی خواهند شد تا پارلمان در سه هفته کاری پیش رو، صلاحیت و برنامه‌های آنان را مورد بحث و بررسی قرار دهد و تکلیف وزرای این سه وزارتخانه را مشخص کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار