با ارابه‌ 88 کشته و زخمی اتوبان قم بیشتر آشنا شوید+تصاویر

این اولین بار نیست که یک اتوبوس اسکانیا فاجعه می آفریند زیرا نمونه های دیگری نیز از این حوادث رخ داده است. بررسی پرونده های تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی نشان می دهد در 9 تصادفی که اتوبوسهای اسکانیا داشته اند بیش از 105 هموطن جان خود را از دست داده اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شامگاهان دوشنبه 18 شهریور حادثه ای رخ داد که بار دیگر همه توجه ها را به بزرگترین قاتل این جاده ها یعنی اتوبوس اسکانیا جلب کرد.

این ماجرای تلخ از با ترکیدن لاستیک کم کیفیت چینی یکی از اتوبوس ها آغاز شده و باعث می شود اتوبوس به لاین مقابل منحرف شود و در حادثه بسیار هولناک با اتوبوس اسکانیای دیگری که در مسیر مقابل در حال حرکت بوده برخورد می کند و در جهنم  هولناکی که به دلیل نقص در سیستم برقی این خودروها گفته می شود 44 مرد و زن و کودک زنده زنده می سوزند .

بیش از 105 کشته در تصادفهای 9 اسکانیا

اما این اولین بار نیست که یک اتوبوس اسکانیا فاجعه می آفریند زیرا نمونه های دیگری نیز از این حوادث رخ داده است. بررسی پرونده های تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی نشان می دهد در 9 تصادفی که اتوبوسهای اسکانیا داشته اند بیش از 105 هموطن جان خود را از دست داده اند.



تاریخچه اسکانیا

اسکانیا، (به سوئدی: Scania)‏ شرکت سوئدی تولیدکننده کامیون‌های سنگین، اتوبوس و موتورهای دیزلی است، که در شهر سودتلیا در ۳۰ کیلومتری جنوب استکهلم قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۰۰ میلادی در شهر مالمو سوئد تاسیس شد و در حال حاضر یک شرکت تابعه از گروه فولکس‌واگن، که بزرگترین سهام‌دار آن است، به‌شمار می‌رود.

دو شرکت ایرانی "عقاب افشان" و "ماموت نمایندگان" نمایندگی محصولات این شرکت در ایران هستند، که به ترتیب به ساخت اتوبوس، موتور سنگین و تریلی این شرکت، در ایران می‌پردازند.

شرکت عقاب افشان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تشریح جزئیات حادثه دلخراش و نادر تصادف دو شب گذشته دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران – قم گفت: شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.

شرکت عقاب افشان که سازنده این اتوبوس ها در کشور است خود را اینگونه در سایتش معرفی می کنند:

 شرکت عقاب افشان بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهری و بین شهری در بخش خصوصی کشور است. این شرکت با ۶۰ سال سابقه در زمینه تولید انواع اتوبوس، توانسته نقش عمده‌ای را در زمینه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای ایفا کند.

هم‌اکنون، شرکت عقاب افشان ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰۰ دستگاه انواع اتوبوس شهری و بین شهری را در ۷ مدل مختلف دارد. یکی از سیاست‌های این شرکت توسعه سبد محصولات به منظور پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتریان است.

کسب گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2008 در کنار کیفیت برجسته محصولات این شرکت سبب گسترش بازارهای این شرکت به خارج از مرزهای کشور شده است. اکنون اتوبوس‌های تولیدی این شرکت در جاده‌های کشورهایی همچون ترکمنستان، عراق، سوریه و مصر تردد می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای عقاب افشان در این صنعت، کسب و بومی‌سازی دانش طراحی و ساخت اتاق انواع اتوبوس منطبق بر استانداردهای جهانی است. نیل به این دستاوردها جز با برنامه‌ریزی دقیق و نگاه عمیق به این صنعت و ظرفیت‌های آن ممکن نبود.

در سال ۱۳۹۰ اين شركت موفق شد با توليد بيش از ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس، بيشترين سهم از بازار را با ۴۴ درصد از توليد اتوبوس در كشور به خود اختصاص دهد.

اين شركت همچنين ۱۷ درصد از توليد اتوبوس اسكانيا در جهان را در سال ۲۰۱۰ ميلادی به خود اختصاص داد.


این جملات بیشتر بدین معناست که همچنان باید شاهد سوانح و حوادثی باشیم که اتوبوس های اسکانیا این شرکت ممکن است به وجود آورند. آن ها در این متن از بدنه و سیستم های قوی خود یاد کرده اند که البته با مشاهده عکس های حادثه دوشنبه شب کاملا این موارد نقض خواهند شد. تا به حال حوادث بسیاری در جاده های کشور رخ داده است که محور آن ها اتوبوس اسکانیاست.

خونبارترین حوادث "اسکانیا" در چند وقت اخیر

مرگ 26 دانش آموز

یکی از مهمترین تصادفات این خودرو در جاده ایذه - بروجن رخ داد که موجب مرگ 26 دختر دانش آموز شد. در این حادثه که ابتدا به علت نقص در سیستم ترمز رخ داد، راننده برای متوقف کردن خودرو اقدام به کوبیدن اتوبوس به تپه می کند که همین مسئله موجب واژگونی می شود. همزمان با واژگونی 26 دانش آموز دختر که از اردو باز می گشتند،به دلیل نقص در اتاق خودرو و گیر کردن در میان آهن پاره ها جانشان را از دست دادند.

مرگ 17 مسافر در آتش اتوبوس

حادثه مهم دوم در محور اهواز به هفتگل میان اتوبوس اسکانیا و کامیون رخ داد.در این حادثه اتوبوس بلافاصله آتش گرفته و مسافران در میان شعله های آتش گرفتار شدند. از میان مسافران 17 نفر در آتش سوخته و تنها پنج نفر توانستند از مهلکه فرار کرده و از مرگ نجات یابند. این در حالی بود که مشخص نشد چرا این اتوبوس در این حادثه دچار آتش شده و مسافران نتوانستند با چکش ویژه استفاده و با شکستن شیشه خارج شوند. این تصادف و عدم مقاومت اتوبوس هنوز هم ابهامات فراوانی دارد.

برخورد با اسب و 7 کشته

در حادثه دیگر اتوبوس اسکانیا این خودرو در جاده های استان گیلان با یک راس اسب برخورد کرده و پس از انحراف از جاده واژگون می شود. این بار نیز ستون و سقف آسیب دیده و 7 مسافر جانشان را از دست می دهند. این حادثه نیز 30 مجروح به دنبال داشت. در حادثه دیگری که این اتوبوس رقم زد 3 نفر به علت بی احتیاطی راننده این خودرو در کیلومتر 12 آزادراه قزوین کشته شدند. این حادثه از جمله تصادفات کم تلفات خودرو اسکانیا است.


در تصادفات دیگری که این خودرو نقش اساسی در آنها داشت می توان به تصادف این اتوبوس با کامیون ایسوزو در شیراز اشاره کرد که راننده کامیونت را به کام مرگ کشاند. در حادثه دیگری که در آزاد راه ساوه رخ یک نفر کشته شد و سه مسافر زخمی شدند. البته این خودرو در سمنان محل تولید خود نیز تصادفات مرگباری را رقم زده است که می توان به حادثه تصادف اتوبوس با تریلر کمر شکن، تصادف در محور نهبندان و تصادف جاده تبریز اعلام کرد.

مشکلات اصلی اتوبوس های اسکانیا

در چندین حادثه اخیر تعدادی از بخش های این اتوبوس ها بیشتر مورد بحث قرار گرفته است که میتوان از مهمترین ان ها به سیستم برق رسانی،‌ لاستیک و بدنه های ضعیف این اتوبوس اشاره کنیم. هر کدام از این بخش ها به خاطر بی کیفیت بودن تا به حال هموطنان بسیاری را به کام مرگ کشانده اند و حوادثی را به وجود آورده اند که تنها مقصر آن اتوبوس بوده است.

به گفته سردار مهماندار 50 درصد تقصیر متوجه ترکیدگی لاستیک و 50 درصد دیگر متوجه شرکت عقاب افشان نماینده اسکانیا در ایران است و « باید به فکر باشد این نقص را مرتفع کند». اما آیا همین که « به فکر باشد» کافی است و نباید تا رفع این نقیصه از تردد اتوبوس های اسکانیا جلوگیری شود؟



سیستم برق رسانی

سیستم برق رسانی اولین عامل آتش سوزی هایی است که باعث کشته شدن انسان های بسیاری شده است. در کاتالوگ مربوط به این اتوبوس ها در مورد سیستم برق به این صورت نوشته شده است: سیستم برق این اتوبوس از دو عدد دینام 150 آمپری 24 وات به همراه دو عدد باتری 12ولت 225 آمپر بر ساعت تامین میشود. البته مشکل اصلی ان ها که به نظر هیچگونه نظارتی روی ان نیست، نزدیک بودن باتری اسکانیا به مخزن گازوییل است. این حالت باعث می شود تا یک برخورد کوچک باتری ها را به مواد اشتعال زا رسانده و با یک جرقه و ارتباط کوچک خودرو به آتش کشیده می شود.

لاستیک های بی کیفیت

طبق آنچه در کاتالوگ این اتوبوس که در وبسایت عقاب افشان وجود دارد امده است، شرکت خود را موظف کرده است تا از لاستیک های میشلن فرانسوی استفاده کند. درباره لاستیک های اسکانیا شنیده شده قیمت یک جفت آن 5 میلیون تومان است حال آن که نوع چینی آن 2 میلیون تومان ارزان تر است. همین باعث شده است تا استفاده از لاستیک های نامرغوب چینی بیشتر شود. لاستیک یکی از عوامل اصلی حادثه دوشنبه شب بود.



بدنه های ضعیف

بدنه یکی دیگر از مسائلی است که در تصادفات بیشترین حوادث به خاطر آن رخ می دهد. اتوبوس های اسکانیا که این روزها در جاده تردد می کنند بدنه ای کاملا بومی سازی شده دارند. طراحی و ساخت ان ها در سمنان انجام می شود و البته از کیفیت خوبی برخوردار نیست.  هنگام واژگون شدن اتوبوس اسکانیا هم ضعف ستون های آن موجب آسیب به سر و گردن سرنشینان می شود کما این که در یکی از حادثه های راهیان نور ، این نقیصه اسکانیا کلی تلفات گرفت.

بی تفاوتی سایت عقاب افشان نسبت به حادثه اتوبان قم

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که تا چه زمان اتوبوس های غیر استاندارد باید قربانی بگیرند. سالانه هموطنان بسیاری جان خودشان را در این حوادث که تنها با نظارت های کوچک هم می توان از آن ها جلوگیری کرد کشته می شوند. پس از حادثه دوشنبه شب که باعث کشته شدن 44 نفر از هموطنانمان شد شرکت مقصر حتی تسلیتی جزئی نیز به بازماندگان آن حادثه نگفته است و در سایت این  شرکت همه چیز گل و بلبل ادامه پیدا می کند.





در صفحه اول یا صفحه اخبار سایت عقاب افشان هیچ خبری از حوادث اخیر وجود ندارد

در این حادثه قانون به طور حتم زیر پا گذاشته شده است زیرا، تبصره یک ماده 5 آیین نامه حمل و نقل بار و مسافر مشخص کرده است که باید مدیر فنی در تمامی شرکت های مسافربری و باربری فعال باشند و قبل از اینکه مسافر را سوار کنند باید لاستیک، سیستم گرمایشی، سیستم ترمز، سیستم روشنایی، مدارک راننده و ساعت کار مجاز را بررسی کنند و چنانچه هیچ کدام از این موضوعات دچار نقص نبود، اجازه دهند مسافر سوار اتوبوس شود.

دیگر موضوعی که در مورد حوادث این چنین باید ذکر کنیم جدا از جای باطری که یکی از عوامل اصلی ایجاد حریق در تصادفات اتوبوسها است آنچه باعث شد مسافران در اتوبوس بمانند و راه فراری نداشته باشند شیشه خودرو و چکش است.

این اتوبوس ها به دلیل اینکه دارای کولر هستند شیشه های آنها یک تکه است و باید روی هر شیشه یک چکش برای مواقع اضطراری وجود داشته باشد تا در صورتی که اتوبوس دچار مشکل شد مسافران بتوانند با شکستن شیشه از داخل آن خارج شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رفیق خوب
۱۳:۲۹ ۲۰ تير ۱۳۹۳
اوووووووووووو چقدر نظر !!!!!!
نیم ساعت طول کشید تا بیام پایین.
من که میگم نظر باید کارشناسی باشه، واینکه هرکی در بیاد در مورد این اسکانیا ها یه نظری بده درست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضي
۲۱:۰۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۲
در مورد تركيدن لاستيك اتوبوس تصادف اتوبان قم و حادثه مشابه ان در سيستان بايد دانست صرفا فرقي نمي كند اتوبوس اسكانيا يا بنز يا ولوو باشد بلكه تركيدن لاستيك جلو در هر خودرويي مشكل افرين هست . در ضمن يكي علل واژگوني اين اتوبوسها ارتفاع بلند مي باشد كه باعث مي شود مركز ثقل اتوبوس در سطح بالاتري قرار بگيرد و عليرغم سيستم تعليق پيشرفته توانايي مهار اتوبوس را در موارد فوق العاده نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۲۳:۴۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۲
همه چیز گران است و جان انسان ارزان. سوئ مدیریت در همه جاو همه مکانها در کشور عزیزمان بیداد میکند.این راه که ما میرویم به ... است.
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز ایران و ایرانی
۱۵:۴۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
برادر من یعنی باید کل ایران را سپرهای فلزی و دیوار بتنی کرد که خواب آلودگی راننده های بی احتیاط و بی مسئولیت را پوشش داد؟ به جای مطرح کردن موارد احساسی، به این فکر کنیم که راننده باید بداند اصلاً گاردریلی وجود ندارد
پلیسی حضور ندارد
آیا جان 40 نفر مسافر هم مهم نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
دوستان من در مورد اتوبوس و کامیون تحقیق زیاد کردم لطفا به موارد زیر دقت کنید:
- در قریب به اتفاق اتوبوسهای دنیا باطری در جلوی اتوبوس قرار داره؛ زیر محل راننده و باک هم در جلو قرار داره بخاطر مسائل تقسیم وزن و دور بودن از موتور
- مایع داخل باطری بهیچ وجه اشتعال پذیر نیست
-شدت برخورد در این تصادف رو باید در نظر بگیرید که هر دو اتوبوس با 18تن وزن و 100 کیلومتر سرعت بهم خوردن؛ واقعا چه انتظاری از استحکام بدنه باید داشته باشیم تو این برخورد
-من ماشین رو از نزدیک دیدم، شاسی اتوبوس بعنوان محکم ترین بخش اتوبوس که آلیاژش اصلا در ایران قابلیت تولید نداره، در هم پیچیده بود و طبیعتاً باک اتوبوس که در بین حفاظ شاسی قرار داره منفجر شده بود.باز هم میگم لطفا شدت برخورد و انرژی جنشی حاصل از اون رو در نظر بگیرید.
-در سواری هم باتری کنار سیستم سوخت و موتور قرار داره
- خودروهای فرمول 1 هم که امن ترین ماشینهای دنیا هستند بعد از برخورد شدید منفجر میشن، آیا سازنده مقصراست؟
- خیلی از رانندگان سیستم برق اتوبوس رو دستکاری میکنن؛ مثلا فیوز قوی تر میذارن که دیرتر بسوزه و یا سیم کشی ها غیز استاندارد با سیم های معمولی که همگی باعث میشن ماشین از حالت استاندارد خارج بشه
- در نتیجه کنار هم بودن باتری و باک خطر بالقوه ای نداره.
- بجای مقصرباید دنبال تقصیر بود؛اینکه چرا اتوبوس باید با اون وضعیت در جاده تردد کنه؟ ایا شرکت سازنده مقصره؟
- خود سازنده اعلام کرده که شب قبل از حادثه به راننده بخاطر تایرها اخطار داده بوده ولی راننده توجهی نکرده
- توی حادثه هفتگل اهواز هم اگر عکس ها را ببینید متوجه میشید اتوبوس با سرعت بالا به کامیونی که 25 تن بار سیمان داشته از روبرو برخورد کرده و شاسی 1.5 متر له شده؛ عکس ها را ببینید و با تحقیق قضاوت کنید.
-تنها بعنوان کسی که این شرکت را میشناسم میدانم این قضاوتها ناعادلانه و دور از انصاف است.
-اگر هم تقصیری متوجه این شرکت باشد مسلما 50 درصد نخواهد بود.
-از خداوند برای داغدیدگان صبر و جان باختگان رحمت و مغفرت مسألت دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۲
برادر من این عکسی که من از دو اتوبوس دیدم مصافراش تو همون ضربه اول مردن چه آتیش میگرفت یا نه فرقی نمیکرد بعدشم گفته شما درسته بهترین ماشینها هم در اثر ضربه شدید دچار حادثه آتش سوزی میشن کسی نیست به مسئولان بگه اصلا اسکانیا مقصر 100 درصد شما بیا گارد وسط اتوبانو درست کن که اگه فرقون بهش بزنه له میشه چه برسه به اتوبوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
نظر من را هم كه ديروز دادم پخش كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۳:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
باسلام دوستان من درصحنه حادثه بودم واقعا وحشتناک بود صدای ماشینها صدای فریاد اونهایی که داشتند میسوختند امیداورم هیچ موقع شاهد چنین حوادثی نباشیم من دراینجاجا داره از پرسنل زحمتکش اورژانس 115 کمال تشکر رو داشته باشم اولین نیروهایی بودند که در صحنه حاضر شدند و من به چشم خویش دیدم که نزدیک بود یکیشون آتیش بگیره خدا اجرشون بده
-
ماماغا
۱۲:۱۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
حرف همتون درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
بنده نيز نظر خود را ساعت 9 صبح امروز ثبت كردم ولي هنوز اعلام نكرديد. منتظرم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۴۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
جالب است که در همین چند روز صدها نظر مختلف درخصوص این سانحه داده شده است و هرکسی به ضم خود، یک عامل ثالث را مقصر اعلام نموده است ولی یک سوال را عزیزیان از خود بپرسید:
مگر سالهای سال نیست که از بی کیفیتی وسایل نقلیه شکایت می کنیم؟
مگر سالهای سال نیست که از غیراستاندارد بودن جاده ها شکایت میکنیم؟
مگر سالهای سال نیست که از بی کفایتی برخی مسئولین شکایت میکنیم؟
و ....
ولی آیا با علم به این همه محدودیتها و احتمال هرگونه خطر، راننده ای که مسئولیت جان 40 مسافر را برعهده دارد، آیا شده این موارد را مد نظر قرار دهد و با سرعت مطمئن حرکت کند؟ مگر توی همین جاده تابلوی حداکثر سرعت 85 کیلومتر در شب نصب نشده؟ آیا اگر اتوبوس با سرعت 85 حرکت می کرد آیا حتی با ترکیدن لاستیک، راننده نمی توانست ماشین را کنترل کند؟
آیا اتوبوسی که به صورت شبانه روزی در 24 ساعت در حرکت است و فقط راننده عوض می شود و حتی خیلی مواقع دفترچه راننده ها عوض می شود و راننده با هویت دیگری بدون هیچ استراحتی پشت فرمان می نشیند این تخطی است؟ این عامل حادثه نیست؟
قرار نیست تمام ایران اتوبان و بزرگراه باشد . ولله اشکال در پایانه و راننده ایست که برای سود بیشتر به صورت شبانه روزی بدون رعایت حقوق مسافران و بدون تامل به تبعات این کار 24 ساعت پشت رل می نشیند
هیچ کسی به اندازه خود ماها ( راننده و حتی مسافری که تخلف را میبیند ولی تذکر نمی دهد) مقصر نیست.
-
نصرالله
۰۹:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
توی ایران هرچیزی که باعث مرگ هموطن نان ما می شود وسایل چینی است چرا هیچ فکری نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
ضمن عرض تسليت به تمامي بازماندگان و طلب رحمت و غفران الهي براي تك تك جان باختگان اين حادثه و بااحترام به تمام نظرات و ابراز همدردي شما عزيزان؛ همه ما از يك نكته مهم ديگر غافليم و آن اين كه ما همه مسلمان و شيعه هستيم . چند در صد از ما آداب و رسوم اسلامي در هنگام سفر را رعايت مي كنيم؟ اگر همه ما مسافران به خصوص رانندگان محترم قبل از شروع سفر با وضو و ذكر دعاهاي مخصوص سفر ؛ مسافرت را آغاز كنيم و در طول سفر به جاي گوش دادن به موسيقي هاي گوناگون از طريق گوشي هاي تلفن همراه و تخمه شكستن و سخنان لغو و بيهوده از ذكر و ياد خداوند متعال به خصوص قرائت قرآن غافل نباشيم و هرز چندگاهي به عنوان يك مسلمان و از باب امر به معروف در صورت غفلت راننده (سرعت زياد،خواب آلودگي ، نقض مقررات راهنمايي و رانندگي و ...)تذكرات لازم را به وي بدهيم و همگي در طول سفر خود را مسوول بدانيم ؛ با رعايت ساير استاندارهاي ديگري كه شما عزيزان فرموديد ان شاء الله شاهد سفرهاي سالم و بي خطري خواهيم بود. ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
فرمایش جنابعالی قبول، ولی به صرف اینکه حالا یک نفر وضو نگرفت و یا ذکر نگفت این اتفاق افتاد؟؟
ولله خداوند همیشه و همه جا خیر وسلامت بنده هایش را میخواد ولی این بنده های خدا هستند که به حق و حقوق دیگران احترام نگذاشته (مسافر) و با بی خیالی مردم را به کام مرگ می کشند
این راننده هم قطعاً موقع حرکت گفته "الهی به امید تو" ولی آیا فقط گفتن این جملات مشکل را حل می کند، پس سرعت زياد،خواب آلودگي ، نقض مقررات راهنمايي و رانندگي را چه کسی پوشش دهد؟
-
رضا
۰۸:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
اگربه جای این هموطنان چندین نفرازخانواده های مسِؤلین بودندتاحالادرشرکت سازنده روتخته کرده بودند مثل جای سکونتشون که تمام امکانات ازنوع بهترینشودارند اسفالت خوب خیابان تمیز کفپوش خوب روزی سه شستشو بایدبشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
خدا رحمتشون کنه وبه بازماندگان صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
فقط خدا بهشون صبر بده سخته.
Iran (Islamic Republic of)
kurd
۲۳:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
ضمن عرض تسلیت
اسکانیایی که ایرانی مونتاژش کنه از این بهتر نمیشه چون مردم ایران خوب بلدن چجوری از هزینه های ساخت کم کنن...
لطفا اعتبار اسکانیا رو زیر سوال نبرید .
Iran (Islamic Republic of)
یزدی
۱۲:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
به تمام مصیبت دیدگان ، تسلیت...
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۳:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
رویداد جدید در آدم کشی پرایدی که فقط تغییر نام داده به نام اسکانیا.
غلت تصادف:
ساخت خودروهای بی کیفیت(مرگ آفرین)
رسیدگی نکردن به جادها (گودال مرگ)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
به مسولین بگوئید پلیس خوب خدمت میکنه ای کاش سازندگان اتوبوس مسافربری شرکت اسکانیا باطری اتوبوس راکنار باک بنزین اتوبوس طراحی نمیکرد و نمی ساخت واگر علت تصادف ترکیدن لاستیک چینی باشه ؟واگر علت تصادف خواب آلودگی راننده باشه؟ واگر علت تصادف نقص فنی باشه؟من به عنوان یک پلیس اعلام میکنم باتمام موارد ذکرشده اگرباطری کنار باک بنزین نبود اجساد هموطنان عزیزمان هیچ وقت نمی سوخت!!!!! خدایا عزیزانی که دراین حادثه فوت کردند ببخش وبیامورز خدایابه خانوادهای داغدیده صبرعنایت بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
oghab poshtesh garme ,o bi khiyaal ..mage chine ,,yaadam miyad ke moblhaye gheyre estandard be englis ferestade boodand ,,sahebe karkhoonne raa edam kard .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مصطفی
۲۰:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
خداوکیلی یکی بگه این جنس های بنجل چینی که کل کشور مارو گرفته ،چرا باید مردم بیچاره ایران تاوانشو بدند؟مسئولین کجان ؟
Germany
ارش
۱۹:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
ارابه مرگ واقعا لایق این اتوبوسه
Iran (Islamic Republic of)
كاوه
۱۸:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
لااقل اين نظر وپخش كنيد
خدارحمتشون كنه
Iran (Islamic Republic of)
lmohammad
۱۷:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
بايد بررسي شود كارت معاينه فني چطور براي اتوبوسي كه لاستيك ندارد صادر ميشود.اتوبوسها كلا نا ايمن شدن.هيچ گونه مقرراتي رعايت نميكنن.جواب خانواده اينها را كي ميخواد بده؟
Singapore
hamid
۱۶:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من با این اتوبوس از اصفهان به تهران امده ام چون من به مدت 4 ساله هر سال از اصفهان به تهران می روم و با این تعاونی خاص (که اسمش در اخبار ذکر شده )می امدم این اتوبوس و ساعت حرکتش ان را می دانم حاضرم قسم بخورم اتوبوس مشکل داشت هر موقه با اون اتوبوس که عادی بود می امدم ناراضی بودم حتی یک بار رفتم پیش مدیر تعاونی و شکایت کردم که چرا اتوبوس دیر مرا به مقصد رسونده (در حد 3 ساعت تاخیر) ابتدا مدیر تعاونی با بی ادبی مرا محکوم کرد و بعد هم گفت که ماشین خراب شده تو راه سعی می کردم با این اتوبوس نیایم چون مثلا سقفش جای سیم کشی های برق یک مدتی باز بود و نمی دونم چرا نمی بستندش یک اتوبوس اسکانیای سفید که مانند تمام اسکانیاها نبود صندلی هاش فرق می کرد واصلا راحت نبود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
باید در دانشگاهها رشته ای برای رانندگان خودرو ههای عمومی ایجاد شود چون با جون آدما سر وکار دارن و آنجا انواع آموزشها را از جمله ادب برخورد با مسافر را یاد بگیرن واقعا ضروریه الان هر بی سوادی با گرفتن پایه 1 پشت فرمون میشینه و با جان مردم بی گناه بازی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
بزارید من واقعه را شرح بدم . راننده از کم خوابی به سمت گارد سوق داده میشه و اولین برخورد با پایه گارد ریل باعث ترکیدن لاستیک میشه و بقیه ماجرا ..... .
Iran (Islamic Republic of)
پــــــــوریا
۱۵:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
میگم مگه این اتوبوس ها gps ندارن؟
من شنیدم که این gps ها قابل کنترل هستن و رانندها بعضی مواقع قطعش میکنن!
لطفا نظارت رو سرعت اتوبوس ها بیشتر کنید
در ضمن من خودم با اتوبوس بندر لنگه از شیراز رفتم به لنگه
این راننده از ساعت 1 به بعد که مسافر ها خواب بودند تا رسیدیم یه تیکه سرعت میرفت
سرعت بالا
توی گردنه ها هم سر هر پیچ که میرسید چراغهاشو خاموش میکرد و تا میدید که نور ماشینی نیست
با همون سرعت سر پیچ ها میپیچید.
من که تا 4 صبح که رسیدیم لنگه خوابم نبرد!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
افا پراید بهترین اتوموبیل ایران است لطفا اغراق نفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۵:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
اين اسكانيا كه نيست يك پرايد بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
Scania
۱۵:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
اشکال اساسی این اتوبوس در بلند بودن بیش از اندازه سقف آن به دلیل داشتن اتاق خواب راننده می باشد، اگر این اتوبوس با ابعاد مسافربرهای قدیمی و موتور جدید ساخته شود، مشکل برطرف می گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۲
درود بر شما، به نظر بنده هم یکی از ایراداتی که بتوان به اسکانیا گرفت همین است البته نه این که آنها کارشناسی نکردند، بلکه برای کشور ما که همه چیز سلیقه ایست صحیح است. اگر به کتاب ترافیک مراجعه شود رابطه ای بین ارتفاع، فاصله محورها و پهنای وسیله نقلیه، شیب عرضی(دور جاده) و از همه مهمتر سرعت و حتی ضریب اصطکاک جاده وجود دارد
حالا:
ارتفاع اسکانیا زیاد، پهنای کم، شیب های غیراستاندارد، از همه مهمتر سرعت غیر مجاز!!!!!
اگر راننده را در کلاسهای آموزشی با این موارد آشنا کرد قطعاً در تصمیم گیریها به کمکش می آید.
راننده های ما اکثراً با تفکرات ماشین سواری و بعضاً ایران پیما ، رانندگی می کنند به همین خاطر به خیلی از مسائل توجهی ندارند.
ولله جدی بگیرید
چک لیست فنی و سلامت خودرو و راننده قبل از صدور صورتحساب را در برنامه کاری پایانه ها قرار دهید البته از طرف مراجع ذیصلاح و دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
مسئولین اداره راه لطفا بخوانید
1- تا چه زمانی از ورقهای نازک برای گارد ریل استفاده می کنید واقعا اسم این را می شود گارد ریل گذاشت یا تزیئنی برای جاده به ظاهر استاندارد؟؟؟باید ورق 20 باشد نه ورق شماره 2
2-تا چه زمانی مردم در این آزادراه موج سواری کنند پس کی پول عوارض را صرف با سازی آزادراه می شود ؟؟؟؟
3-اگر خواندید و عمل نکردید مدیون و بدهکار خون عزیزان هموطن از دست رفته مان هستید . پس انجام دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
تا کی باید مردم بخاطر ندونم کاری های مسولان زجر بکشند... کی میخواد تموم بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
این اتوبوس خیلی ظعیفه و از بدترین جنس ساخته شده. از ظاهرش هم معلومه.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
پس حالا چیکار کنیم؟
من که میترسم با این اتوبوس مسافرت برم؟...
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
سلام. جهت اطلاع آن هموطن عزیز که از آمار واقعی تلفات در سال بی اطلاع است .در سال 29000 در جاده ها کشته میشوند نه 12000.برای بازماندگان این واقعه تلخ طلب صبر دارم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۵۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من به خاطر کارم زیاد سوار این اتوبوسها میشم.جدا از این که این اتوبوسها کیفیت لازم رو دارند یا نه، تو اکثر این اتوبوسها چکشهایی که واسه شکستن شیشه و خروج اضطراری هست رو برداشتن و اگه خدای نکرده همچین اتفاقی بیفته مردم تو اتوبوسها حبس و جزغاله میشن .پلیس راهور باید این مورد رو هم مثل کمربند ایمنی کنترل کنه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
توصیه می کنم ازاین به بعد درزمان سوار شدن به این ارابه های مرگ ازهمه مدلش یک چکش آجر یاتکه سنگی به همرا داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
lمحمد
۱۴:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
در این اتوبوس ها باید سیستم برق رسانی اتوبوس بروز شود که این کار در ایران انجام نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
پــــــــوریا
۱۶:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
فکر کنم لاستیک ترکیده!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من این حادثه دلخراش را به تمامی اصفهانی ها و یزدی های عزیز تسلیت عرض می کنم و امید وارم که در ایران هیچ اتفاقی مانند این اتفاقات نیافتد.
Iran (Islamic Republic of)
فضیه مشکوک است
۱۳:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
تسلیت عرض می کنم به خدمت خانواده های این عزیزان
برای خبرگزاری ها بسیار متاسفم که این قضیه را حزبی بررسی میکنن. چرا همش سرتیتر اتوبوس اسکانیا میزنیم .بنده هیچ ربطی به شرکت اسکانیا ندارم اما همه اینو میدونیم اتوبوسی نیست که تو این اتوبان کمتر از 140 حرکت نکن و نرسیدن به اتوبوس و لاستیک . همچنین شیب اتوبان به سمت لاین کناره است و هر اتوبوسی که تو لاین خودش حرکت کنه هر لاستیکش بترکه به سمت چپ منحرف نمیشه و این صد درصد با سرعت غیر محاز در لاین سبقت بوده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فرامرز
۱۳:۲۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
ضمن تسلیت به بازماندگان تصادف و آرزوی صبربرای آنها
از این همه کامنتی که برای این موضوع مهم نوشته شده خرسندم واز مسئولین توجه بیشتر را خواستارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
همش حرف نزنید یک بار عمل کنید شما(راهنمایی رانندگی)خودتونو جای خانوادهای اونا بزارید.راهنمایی رانندگی فقط بلده هر روز طرح بذاره تو شهرها این موتوریهای بدبختو بگیره با زوررررررررررر!!!!!به جای موتور گرفتن برید وظیفتونو در قبال مردمتون انجم بدید و اجازه تردد همچین ماشینایی رو ندید...اما کو گوش شنوااااااااا.....
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۳:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
تنها دليل اين تصادف لاستيك بي كيفيته. اسكانيا ماشين روز اروپاست ولي چون لاستيك خيلي گرون شده راننده ها لاستيك چيني ميگيرن كه كيفيت اصلا نداره و عاقبتش اين قضيه تاسف بار ميشه.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
شنیدم عزرائیل قرار داد بسته با شرکت اسکانیا و هوو و سایپا و ایران خودرو و اداره راه و پلیس راه و شرکتای مسافربری و شرکتای هواپیمایی و اینا. چقدر هم این شرکتا به قرار دادا پای بندن واغعا. من که اشک تو چشام جمع شد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
عزيزم اسكن از جان مهمتره برخلاف خارجيها
Iran (Islamic Republic of)
sahar
۱۳:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من بانظر اكثرهموطنام موافقم،عوامل مختلف چه خرابي جاده ها وبي كيفيتي آنها،چه راننده هاي بعضامعتاد و غيرمتخصص، چه شركتاي سازنده امثال اسكانيا وپرايدو.. همه وهمه بايد روزي جواب اين خاواده هايي كه زندگيشون به خاطر يه مسافرت ازهم ميپاشه روبدن
مگه اون پسرطفلي كه تنها باقيمانده يه خانوادست چه گناهيي كرده كه يه عمر محكوم به تنها زندگي كردنه و تا ابد صحنه آتيش گرفتن مادرش جلو چشماش
مسئولان مملك كمي مدم را دريابيد.نظارتها روبيشتركنيد....
ودرآخرهم ازخدا صبرميخواهم براي بازماندگان اين حوادث
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۳:۰۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من که میگم پراید محکمتر از اسکانیاست.
اینهمه تصادف و همشون اسکانیا بودن اما بازهم شرکتش داره فعالیت میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۱۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
مگه تولید پراید متوقف شد که اینم بشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۰۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
فاجعه است.خدا به همه ی ما رحم کنه و عزیزان تازه گذشته را رحمت کند.شادی روحشان صلوات. کجاست وجدان بیدار واسه رسیدگی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۲:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
افسوس که آب رفته به جوی برنگردد باز...به امید روزی که هیشکی بر اثر تصادف کشته نشه...رویای من اینه
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
اینطوری عزرائیل .وارد کنندگان اجناس چینی و صاحبان کارخانه تولید ماشین بیکار میشند والللا
Iran (Islamic Republic of)
nano
۱۲:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
تمامی شما دوستان از این واقعه ای که افتاد ناراحتین اما واقعیت این هست که مقصر خودمون هستیم چون تا زبون باز کنیم و بخوایم حرفی بزنیم بهمون اجازه نمیدن -تولید کننده های خودرو فقط به فکر منفعت خودشون هستن تا جون مردم -تازه این سایت هم چندین نظر دادم ولی اصلا هیچ کدومشون را نشون نداده -اگه مثل کشورهای اروپایی مردم چیزی ازشون نخرن و با این شرکت ها همکاری نکنن خودشون به فکر میافتن -
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۲:۳۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
به غیر از موتور و جیربکس که اصل هستش(همون شرکت اسکانیا سوئد) بقیه قطعات یا جنس بی کیفیت چینی هستن و یا ساخت داخل که هیچ نظارت نمیشه.
از محالاته که اتوبوس ساخت خود شرکت اسکانیا که تو سوئد تولید میشه چنین مشکلاتی داشته باشه!!!!
خداوند به خانواده هاشون صبر بده.
Iran (Islamic Republic of)
عزرائيل
۱۲:۱۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
جون همه در دست منه
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۳:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
جون همه دردست خداست.اما کسی حق نداره بااین قبیل بی فکریها جون کسی رو به خطر بندازه
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۱۲:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
با سلام خواهشمند است هر چه سريعتر مسئولين جلوي فعاليت اين شركت بگيرند
Iran (Islamic Republic of)
موتابی
۱۵:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
یادم باشه حتما بهش بگم........
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۰۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
واقعا تا کی باید جان مردم فدای رابطه ی دوستانه و ...مسولان بشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
راشا
۱۱:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
خستگی راننده
سرعت زیاد راننده
بی کیفتی لاستیک
نقص در سیستم برق اسکانیا
طراحی ضعیف بدنه
جاده های بی کیفیت
گاردریل های مرگبار
.
.
.
و در آخر بی دقتی مامورین ناجا
(اگر به جای گرفتن ... از راننده ها قوانین رو درست اجرا میکردن راننده اسکانیا در شب به جای 120 کیلومتر 90 کیلومتر می رفت و خیالش راحت نبود که این تخلف به راحتی حل می شه
Iran (Islamic Republic of)
همدردی
۱۱:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من هم چیزی از دستم بر نمیاد .برای جان هموطنانم ناراحتم و به خانواده هاشون عرض تسلیت وهمدردی دارم.خدا رحمتشون کنه در این شب جمعه برای شادی روحشان فاتحه ای تقدیم کنیم
-
آتيش
۱۱:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
بايد ببينين كي اجازه تردد اين اسكانياهاي تقلبي رو تو بازار داده ! كسايي كه استاندارد ميدن كجان !حالا شركته خلافكار مسوولين چي
چطوري مجوز گرفته كي مجوز داده
Iran (Islamic Republic of)
lمهرداد
۱۱:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
درفرهنگ ما میل به فرافکنی فوق العاده بالاست
وبعد از هررویداد وحادثه هر کسی نظر کارشناسی خود را صرفنظر از واقعیت های بروز
آن حادثه ابراز مینماید وچنان قلمداد مینماید که
غیرازخود (بعنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی)
سایرین بترتیب کوتاهی دیوارشان مقصرند.
برای شادی روح قربانیان حادثه فاتحه مع الصلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
بهترین اتوبوس تو ایران درحال حاضر اتوبوسMANهست که ساخت کشور آلمان.فقط نمیدونم MAN را هم ایران دستکاری کرده یا اصل آلمان هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
نبي الله مختاري
۱۱:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
با سلام وتسليت مجدد ميخواستم به اقايون همون راننده هاي ماشينهاي سنگين بگم يكم هواي راننده هاي ديگه را داشته باشند چرا كه وقتي پشت فرمون ميشيني فرقي با راننده هاي با ماشينهاي سبك نداري چرا كه قانون براي همه يكيه .و خواهشا ماشين رو مقصر ندونيد چرا كه بيشتر ماشينهاي مسافري ما از همين اسكانيا است .
Iran (Islamic Republic of)
نبي الله مختاري
۱۱:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
اولا تسليت به همه اونهايي كه عزيزاشونو از دست دادن. بعد هم اينكه بايد جلوي اين راننده ها ي وسايل نقليه سنگين گرفته بشه چون اكثر اين عزيزا اصلا قانون را رعايت نمي كنند .
Iran (Islamic Republic of)
yaser
۱۱:۰۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
ضمن تسلیت به خانواده های حادثه دیدگان به نظرمن ربطی به اتوبوسهانداره مشکل فقط ازجاده هاست من تواون لاین زیادرفتم خدامیدونه تمام ماشینهای سبک سنگین دارن ویراژمیرونن چون جاده هافوق العاده خرابه وپرازچاله چوله دست اندازه ازطرفی قیمت ماشینا بالاست اون راننده میخوادچاله چوله هاروردکنه این اتفاقات میفته من نمیدونم تاتصادف نشده همه میگفتن اسکانیا اسکانیا حالاچی شدتوروخدایه کم به فکرباشید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
پیشنهاد میکنم برای نظارت وبهترشدن ایمنی ماشینهای اسکانیا اولا:
1.لاستیکهای آنها باکیفیت باشه .
2.جای باطریهای به جای امنتری منتقل بشه .
3.چکش اضطراری چکشی باشه که بتونه شیشه رادرمواقع اضطراری بشکنه.
Germany
امیر
۱۰:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
قربون همون ایرانپیما های قدیم یادش بخیر عین تانک بود .چرا باید برای کسب سود بیشتر خون افرادی را ریخت .؟؟؟با خدا همشونا بیامرزه کار تموم نمیشه .باید رسیدگی بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
راست گفتی ولی اونا رابه علت الوده کردن هوا مجبور به تردددرشهرها کردند
-
محمد
۱۰:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
لطفا دلیل رو واقعا برسی کنید .
Germany
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
خواهشا فقط اتوبوس ها رو مقصر ندونید چون همه می دونن راننده های ما به صورت کلی بدترین راننده های دنیا هستند که در هر سال 23000 کشته معید این ماجراست
Iran (Islamic Republic of)
مسافر
۱۰:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من خودم دو روز قبل سوار اتوبوس بودم به مقصد مشهد دو بار اتوبوس خراب شد یک بار تسمه پاره کرد یکبار هم لاستیکش با یک صدای وحشتناک ترکید دقیقا همون روزی که این عزیزان تصادف کردن فقط به قول گفتنی اجل ما نرسیده بود وگرنه الان ما هم حادثه میشدیم واقعا اوضاع اتوبوسها و راننده ها اسف باره راننده ها هیچ احساس مسئولیتی در قبال چک کردن اتوبوس خودشون برای حرکت ندارن و اصلا به مسافرین و اینکه جونشون و زمانشون هدر میره اهمیتی نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۵۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
شانس اوردین عزرائیل اضافه کاری رفته بوده ولی واقعا همینطوره که شما فرمودید
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۰:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
ba salam va arze tasliat.
be nazare man nabayad ehmal karie masoolane dakhelio be paye sherkate asli scania benevisim.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
اسكانيا يكي از بهترين ماشينهاي اروپاست اين ماشينهايي كه ما توليد ميكنيم بي كيفيته اسم اسكانيا رو هم خراب كرديم
Iran (Islamic Republic of)
محراب
۱۰:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
کاش این نظر پخش بشه...
لطفا بخونید
1- این مشکل فقط در اتوبوس نیست بلکه تو تمام سواری های تولید داخل هست. ربط زیادی هم به جاده نداره دوستان. ما تو صنعت جاده سازی جزو تک رقمی های جهان هستیم. وقتی که شرکت اسکانیا یا رنو الان دارن جدید ترین مدل های اتوبوس با امکانات فول میسازن و ما هنوز دایعه پرورش صنعت بی کیفیت رو میخونیم اینا طبیعیه. بهتره اسم شرکت اسکانیا رو خراب نکنید. این طراحی مال 10 سال پیشه که واسه ارزان تر شدن کلی هم تغییر توش ایجاد کردن. تعرفه واردات رو حذف کنید تا به روز ترین و با کیفیت ترین وسایل حمل و نقل رو از اروپا بتونید بیارین تو جاده . اتوبوس سوئدی رو که ایران با همکاری چین بسازه بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ميثم قولنجي
۱۰:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
انااله وان عليه راجعون.بخدااشگ توچشمام حلقه زدباديدن اين تصاوير.چرااخه چراچراچراخدايا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
تو این کشور تنها چیزی که اصلا اهمیت نداره جان مردمه... اگه اهمیت داشت مسئولین جای سیاست بازی بفکر می افتادند. منم بخاطر شغلم باید همیشه در تردد باشم. با این اوصاف باید وصیت نامه ام رو تنظیم کنم. چون معلوم نیست کی میمیرم. بهتون قول می دم چند روز دیگه این حادثه هم فراموش میشه. مثل همه حوادث دیگه!میدونم نظرمو نمی ذارین چون واسه شما هم زندگی مردم اهمیت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۰:۲۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
باعرض تسليت به خانواده هاي عزادار
اگر نظارت باشد بايد موقتا شركت اسكانيا تعطيل شود وبه مشكلات اين اتوبوس رسيدگي شود وپايانه هاي مسافري بايد قبل از هر سفر معاينه فني دقيق شود البته امروزه اين كار انجام مي شود ولي به خاطره دوست ورفيق اشنا اگر ايرادي هم باشد چشم پوشي كرده وجان 42 مسافر را به خاطر مي اندازند
Iran (Islamic Republic of)
علی کرامت
۱۰:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
نه بابا هرگز در اروپا این اتوبوس ها تولید نمی شه این آشغالها مونتاژ ایران است.فقط موتور آن اروپای است.این هم شاید
-
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
اي كاش يه مسئول ما به خاطر يه سانح يكبار استعفا ميداد
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۰:۱۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
بازم توپو انداختین به میدان این آهن پاره ها درسته از نظر ایمنی مشکل دارن ولی خوابیدن راننده باعث شده باید باور کنیم بیشتر راننده اتوبوس های بین شهری معتادن آقا معتاد.....
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
ضمن عرض تسلیت مشکل اصلی جاده است و مسئولین راه یک مثال می زنم
ایک جاده بین شهرستان رفسنجان وبخش نوق وجود دارد با ترافیک خیلی شدید در هر هفته حداقل یک تصادف منجر به فوت داره اداره راه به جای دوبانده کردن جاده نزدیک 60 جای جاده را سوراخ سوراخ کرده نتیجه اینکه شما باید باسرعت بالای 120 دریک جاده دو طرفه کم عرض حرکت کنید تا کمتر وجود دست اندازهای غیر اصولی را حس کنید = تصادف وگناه را به گردن دیگران انداختن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
من از باشگاه خبرنگاران تقاضا دارم اینقدر پیگیری کنند و در تلویزیون نشان دهند تا کار های زیر انجام شود:
1-راه اندازی مرکز تست ایمنی خودرو
2-تصحیح قوانین مربوط به خودرو مخصوصا ایمنی خودرو و کیفیت مثل قوانین امریکا
3-جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت در هر زمینه مثل این لاستیک های چینی!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
آقا من که دیگه تا 2 ،3 ماهی از تهران بیرون نمیزنم و بعدش هم یه 2، 3 ماهی با اتوبوس رفت و آمد نمی کنم.بعد که یادم رفت در صورت اجبار و لزوم از این وسیله اسفاده می کنم که حداقل این خاطره ای که از این حادثه الان در ذهنم شکل گرفت تا اون موقع یادم بره که اگر احتمالا این حادثه برای من هم پیش اومد حداقل در آن لحظه جونمو بگیره نه اینکه از ابتدای مسافرت استرس بکشتم.
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۵:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگ
۰۹:۳۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
خیلی متاسفم عدم نظارت و کنترل در کلیه سیستمهای کشور نه تنها مسئولین کشوری بلکه ضربات سنگینی به مردم و جامعه وارد کرد بی مسئولیتی و بی دقتی تا کی ضرروزیان جانی و مالی تاکی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
عزیزان سرتون رو درد نیارین
اینم یکی دیگه از نتایج ضعف مدیریت مسئولان و پایان ندادن به بحث تحریم هاست. تا وقتیکه این شرایط هست حالا حالاها باید با هزینه های گزاف، خسارت و تلفات بدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
ضمن تسلیت به بازماندگانی که عزیزانشان ازدست رفته اند ازمسئولین می خواهیم باشرکت های مقصر برخورد کنند شاید در آینده این موارد کمتر اتفاق بیفتد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
واقعا تاسف باره. اگه جاده ها دوبانده و استاندارد باشند به نظر من هيچ اتفاقي نخواهد افتاد
-
مجید کریمی
۰۹:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
با سلام
میدونید چیه همه ما عادت کردیم به اینکه همه بلایی سرمون بیاد و بعد با یه معذرت خواهی تمومش کنیم.تو این اتفاق میدونین چندتا خانواده بد بخت شدن..چرا جون مردم واسه کسی مهم نیست.نه جاده درستی داریم نه ماشین..همه چی رو باید به سختی بدست بیاریم و جونمونو به راهتی از دست بدیم.حالا بستن اون شرکت که چیزی رو درست نمیکنه فقط یکسری افراد از نون خوردن می افتند.ایراد از پایه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
مشکل یکی دو تا نیست.
بی احتیاطی و سرعت ونابجا و...راننده تا کی؟به چه قیمتی؟
بعد از حادثه اهواز هم به این نتیجه رسیدند که مشکل از سیستم برق خودرو است پس چرا حالا باید اقدام بشه؟
جواب آینده نا معلوم بچه یزدی یتیم شده را کی باید بده؟
Iran (Islamic Republic of)
اميري
۰۸:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
به نظر من براي جابجايي مسافران بخت برگشته ايروني از خودروهاي زرهي استفاده شود بهتر است.
Iran (Islamic Republic of)
khakhs
۰۸:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
میتونم بگم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
خسته نباشید!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین اراک
۰۸:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
متاسفانه این روزهارانندهای وسایل نقلیه عمومی عمدتا جوان وکم تجربه هستن باید قوانینی وضع بشه که حداقل این رانندگاه دارای 5سال سابقه کاردر کنار رانندگان باتجربه راکسب کنند وبعداز تاییدیه محاسن سفیدهای این شغل به آنها اجازه کار بدن چراکه عامل بیشتر تصادفات جاده ای رانندگان هستن چه سواری چه سنگین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۱۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
درسته شاید اسکانیا غیر استاندارده ولی اگه راننده با احتیاط رانندگی کنه این مشکلات خیلی کم میشه اخه یه دفعه که نمیشه همه جاده هارو استاندارد کنیم پس خواهشا با احتیاط
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۰۸:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
لطفاً به جاده بوئين زهرا -ساوه يه دقتي كنيد كه هيچگونه علائم راهنمايي نصب نشده و شكارگاه پليسهاي محترم مي باشد....پس علاوه بر ماشينهاي امن ما صاحب جاده هاي به مراتب امن تر نيز هستيم!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۸:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
دولت باید این اتوبوسها را جمع کنه.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۳۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
اقا من خودم راننده ام هیچ ربطی به راننده نداره وقتی لاستیک ترکید راننده هیچ کاری ازش ساخته نیست.بعد هم اینکه پلیس راه راننده بدبخت رو همه جوره همه لحا ظ کنترل میکنه ولی اتوبوس رو اصلا کنترلی نداره روش
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۷:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
هیچ ربطی به ماشینش نداره تقصیر راننده اش بوده الکی ماشینو مقصر ندونین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۴۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
همش مال گرانی هست. مگه چقد درامد دارن که 5 تومن بدن لاستیک
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
اولا کرایه ها هم نسبت به قبل تغییر کرده دوما اگه صرفه ی اقتصادی ندارد شغل خود را عوض کند بیکار شدن یکنفر و مضیقه اقتصادی سه نفر نان خور وی سخت تره یا مرگ ۴۴ نفر!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مسافر
۰۷:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
حداقل یک سوم از مرگ و میرهای جاده ای ناشی از عدم استاندارد وسایل نقلیه است شما فرض کنید در یک سال 12000 نفر در اثر تصادف جون خودشون رو از دست میدهند حال با فرض قوق 3000نفر از جان باختگان کسایی هستند که به علت عدم وجود استاندارد در خودرو از بین رفته اند به نظر شما تعطیلی یک شرکت خودرو سازی غیر استاندارد و بیکار شدن مثلا 2000 نفر فاجعه است یا از بین رفتن و تغییر مسیر زندگی 3000 خانواده.شاید بارها این اخبار که فلان خودرو تا پایان فلان تاریخ اگر کیسه هوا و غیره را نداشته باشد شماره گذاری نمی شود و 10 سال بعد از تاریخ اغلام شده بازهم شماره گذاری می شود و امثال این خبر که گوشه همه پر است را شنیده اید پس !!!؟
-
nader0451
۰۶:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
آقا این حرفها بهانه است اجل که بیاد نمی فهمه شما تو هواپیمای بوئینک 707 سوارشدین و یا اینکه قطار سرئع السیر ساخت ژاپن یا اینکه سوار ارابه ایکه اونو اسب داره میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
در تعجب هستم چرا اجل تو جاده های ما همش تردد میکنه ...........
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۴:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
عبرت بشه برای بقیه مردم هنگام تهیه بلیط اینقدر تاکیدنکنن حتما اسکانیا باشه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۳:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
لطفا چاره جویی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Irani
۰۳:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
چرا حالا همه گیر دادید به اسکانیا ؟
چرا نمیگید این چین لعنتی پدر کشور ما رو در آورده ؟
چرا نمیگید لاستیک چینی بوده و ترکیده بعد اتوبوسها به هم خوردن ؟
هر اتوبوس و ماشین دیگه ای هم بود همین اتفاق می افتاد به اسکانیا یا ولوو بودن ربط نداره
میخواید اسکانیا رو جمع کنن اتوبوس چینی جایگزین کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
اجناس چینی مقصر نیستند بلکه تجار بی وجدان ما مقصرند که با خرید اجناس بی کیفیت و بدل وبا الطاف ماموران گمرک و اداره استاندارد خیلی راحت جان هزاران نفر رو به بازی گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
استاندارد چرا با این همه تبلیغات نظارت نمی کند.
چرا از مردم عذر خواهی نمی کنند.
فقط ارم استاندارد می فروشند.
باید پاسخ گوی جان مردم ازدست رفته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
علی احمدی
۰۱:۴۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
با سلام

پراید روزانه 100درصد از هموطنان ما را به کام مرگ می فرستد و کسی به فکر چاره اندیشی نیست و تصادف اسکانیا هم به جمع تصادفات پیوست ترا به خدا به فکر مردم ایران باشید؟لاستیک چینی باعث تصادف شده چون این نوع لاستیکها بدل هستند و ارزان قیمت بنده خودم راننده اتوبوس هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
مشکله اصلی فقط جادهااست که استاندارد نیستن
۱۲
آخرین اخبار