در آستانه برگزاری دومین جشنواره فیلم اولی ها؛

جشنواره فیلم اولی ها، گاهی مثبت در اعتلای سینمای ایران است

برگزاری جشنواره فیلم اولی ها و حضور هنرجویان جوان در این جشنواره گاهی مثبت در سینمای ایران است.

قدرت اله سلیمانی فر سرپرست دفتر یاسوج انجمن سینمای جوان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص اهمیت برگزاری دومین جشنواره فیلم اولی ها گفت: عرضه اولین آثار هنرجویان در جشنواره تاثیر بسیار مثبتی دارد در این جشنواره جمعی از هنرجویان فیلم ساز در کنار هم هستند و با یکدیگر فیلم هایشان ار تحلیل نقد و بررسی می کنند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم اولی ها به عنوان مکانی برای به روز کردن اطلاعات هنرجویان تبادل اندیشه با یکدیگر خیلی مثمر ثمر است.

سلیمانی فر افزود: فیلم های اول نیاز به دیده شدن دارد و می توان در جشنواره منطقه ای بخشی را به این فیلم ها اختصاص داد و در حاشیه برگزاری فیلم های اول نیز به نمایش گذاشته شود.

سرپرست دفتر یاسوج ادامه داد: نمایش فیلم های اول در جشنواره های مختلف باعث شده که سازندگان این آثار در زمینه فیلم سازی بیشتر شده و با افراد بیشتری نیز آشنا می شوند.

سلیمانی فر تصریح کرد: کارگاه های آموزشی برای شهرستانی ها است زیرا به لحاظ آموزش امکانات آموزشی و نیروی انسانی کمتری دارند. فیلم سازان جوان با حضور در کارگاه های آموزشی از نظر ارتقاء و تکنیک اطلاعات خود را به روز می کنند.

سرپرست دفتر یاسوج افزود: برگزاری جشنواره گام مثبتی است البته جشنواره سال گذشته مزایا و معایبی داشت و بعضی ها توانایی شرکت در آن را نداشتند اما در جشنواره امسال هر کسی در استان اش خود را ارزیابی می کند.

سلیمانی فر گفت: امسال به خاطر اینکه پایان دوره هنرجویان دیرتر به اتمام می رسد اثری از دفتر یاسوج به جشنواره راه پیدا نکرده است.

وی عنوان کرد: امیدوارم این جشنواره سال به سال پربارتر شود و بار آموزشی و فنی هنرجویان شهرستانی بیشتر شود و آنها بتوانند برای ارتقا دانش فیلم خوب از جشنواره بهره ببرند و آثار خوبی را بسازند.

سرپرست دفتر یاسوج خاطرنشان کرد: همه دفاتر انجمن علاقه مند که در جشنواره بدرخشند و شور و برپایی در آنها به وجود بیاید و با انرژی در جشنواره ها شرکت کنند.

گفتنی است دومین جشنواره فیلم اولی ها به دبیری هاشم میرزاخانی از 16 تا 19 شهریور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار