در آستانه دومين جشنواره فيلم اولي ها،

ساسان عادلي: جشنواره فيلم اولي ها يك جريان فيلمسازي سالم است

جشنواره فيلم اولي ها به واسطه ايجاد رقابت و مبارزه طلبي مثبت بين فيلم اولي ها، يك جريان فيلم سازي سالم است.

"ساسان عادلي" سرپرست دفتر انجمن سينماي جوان لاهيجان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص اهميت جشنواره فيلم اولي ها گفت: فيلم اولي ها خواهن ديده شدن فيلم هايشان در جشنواره هستند، چون به آن ها براي توليد آثار بعدي انگيزه مي دهد.
 
وي ادامه داد: بعضي از هنرجويان كه اولين اثر خود را مي سازند اشتياقي ندارند كه اثر بعدي خود را بسازند،اما انجمن سينماي جوان با برگزاري جشنواره فيلم اولي ها آن ها را تشويق در ادامه كار مي كند و با حضور در اين محفل نقاط قوت و ضعف كار خود را متوجه مي شوند.
 
عادلي بيان كرد: جشنواره هاي استاني مقدمه اي براي جشنواره هاي منطقه اي است چون آثار هنرجويان ديده مي شود، مخصوصاً جشنواره هاي تخصصي و مهم فيلمسازي باعث ترغيب و ادامه كار آن ها مي شود.
 
وي ادامه داد: جشنواره ها اسباب اطمينان براي هنرجويان را فراهم مي كند  و هر چقدر جشنواره ها تخصصي برگزار شود باعث تربيت بيشتر فيلمسازان در حوزه فيلم مي شود.
 
سرپرست دفتر لاهيجان در خصوص تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته تصريح كرد: مطمئناً انجمن سينماي جوان برنامه ريزي خوبي را براي جشنواره ها دارد، جشنواره فيلم اولي ها را از متمركز به سراسري تبديل كرد و اين خيلي خوب است چون در شهرستان ها هنرجويان كارهاي خود را مي بينند و يك حس رقابت و مبارزه طلبي مثبت بين آن ها به وجود مي آيد اين موضوع نويد بخش جريان فيلم سازي سالم است.
 
عادلي ادامه داد: برگزاري جشنواره فيلم اولي ها در سراسر كشور باعث شده كه كساني كه در جريان برگزاري جشنواره نيستند با آن بيشتر آشنا شده و مسير كار خود را در درست انتخاب و طي كنند.
 
وي در خصوص كارگاه هاي آموزشي بيان كرد: انجمن سينماي جوان براي برگزاري كارگاه هاي آموزشي تاكيد دارد: كارگاه هاي آموزشي با توجه به تخصص هنرجويان برگزار مي شود و آن ها با اساتيد آشنا شده  باعث شده كه توانايي آن ها بالاتر رود و اين مثمرثمر خواهد بود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار