کنترل اینترنتی مغز + فيلم

محققان دانشگاه واشنگتن برای اولین بار با اتصال مستقیم مغز به مغز انسان ها موفق به ارسال یک سینگال مغزی از طریق اینترنت به مغز فرد دیگری در فاصله چند صد متری شدند که فرد با دریافت سیگنال دست خود را تکان داد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران برای نخستین بار موفق به اتصال دو مغز از طریق اینترنت شدند.

 پژوهشگران دانشگاه واشنگتن برای اولین بار با اتصال مستقیم مغز به مغز انسانها موفق به ارسال یک سیگنال مغزی از طریق اینترنت به مغز فرد دیگری در فاصله چند صد متری شدند که فرد با دریافت سیگنال دست خود را تکان داد.

 به گفته پژوهشگران هر دو فرد کلاهی به سر داشته که دارای یک سیم پیچ تحریک مغناطیسی است که می تواند مغز را خوانده و تحریک کند.

پژوهشگران آمریکایی در این آزمایش با ارسال سیگنال فرد را مجبور کرده تا انگشت اشاره راست را بر دکمه آتش بازی رایانه ای فشار آورد که با موفقیت این کار صورت گرفت.

 دانشمندان استفاده از انسفالوگراف یا EEG جهت ضبط فعالیت های مغزی به کار گرفته بودند و سپس با رانش الکترومغناطیسی مغز را تحریک نمودند.

 سالهاست دانشمندان بر روی این سیستم جهت دست یابی کنترل اینترنتی مغز کار کرده و پیشرفت  این روش امکان را به انسان می دهد تا بدون فعالیت مکانیکی اقدام به استفاده از تلفن های هوشمند و رایانه کند.

 نیکولیس مسئول تیم تحقیق می گوید سالها پیش اقدام به ارتباط مغز موشها نمودیم و اکنون با انجام همان کار بر روی انسان نشان دادیم ارتباط ذهنی  به وسیله خطوط ارتباطی امکانپذیر می باشد.

محققان معتقداند پیشرفت این روش تحول یا انقلابی را پیش روی دانش بشری در ارتباط و اطلاعات منجر خواهد شد که هر روز باید منتظر چنین روزی باشیم./ح

برچسب ها: مغز ، فناوری ، پیامک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار