عضو سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی:

داروهای داخلی کمبود کیفیت ندارد/دولت بودجه نظام سلامت را در حد اعلا تامین کند

تا زمانی که بودجه های نظام سلامت به درستی تامین نشود مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی و دارویی گردش نقدینگی نداشته و کار خود را به درستی انجام نمیدهند.

دکتر سید جمال سعید واقفی، عضو هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی با بیان اینکه تامین بودجه های نظام سلامت یکی از وظایف دولت است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:دولت باید بودجه های لازم را به نظام سلامت اختصاص دهد تا بخشهای مختلف از جمله صنعت دارویی بتواند نیاز کشور را در این حوزه تامین کند.

 وی با اشاره به اینکه توان متخصصان داخلی در تولید دارو بسیار بالاست اظهار داشت:کیفیت تمام داروهایی که در داخل کشور تولید میشود برابر استاندارهای بین المللی است لذا کوچکترین کمبود کیفیتی در داروهای داخلی دیده نمیشود.

وی با تاکید براینکه وزارت بهداشت باید از مشاوره گروههای مختلف داروسازی به منظور تدوین سیاستگذاری ها استفاده کند بیان داشت:در صنعت دارو نخبگان فراوانی داریم که مورد تایید دنیا هستند و نو آوری و رونمایی از داروهای نو ترکیب و های تک گواه این مطلب است.

وی تشکیل کمیسیونهای مختلف از گروهها و انجمنهای تخصصی رشته های مختلف پزشکی را ضروری دانست و افزود:برای رفع چالشهای نظام سلامت در بخشهای مختلف باید از نقطه نظرات افراد کاردان و متخصص هر حوزه بهره مند شد تا بدین شکل شایسته سالاری جهت اخذ سیاستها و تصمیمات انجام شود.

 عضو سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی خاطرنشان ساخت:استفاده از توان و ظرفیت متخصصان داخلی رشته های مختلف پزشکی و مشورت با آنها راهگشای بسیاری از معضلات موجود در قسمتهای مختلف از جمله صنعت دارویی کشور است و بدون مشورت نمیتوان به راهکارهای مناسب دست یافت./ح
برچسب ها: دارو ، تولید ، ارز ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار