کساني مي‌خواهند دوران دفاع مقدس فراموش شود

شهردار تهران از کساني ياد کرد که به دليل نداشتن توفيق حضور در دوران دفاع مقدس، تلاش مي‌کنند تا آن رشادت‌ها به فراموشي سپرده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ محمد باقر قالیباف روز شنبه در مراسم افتتاح همزمان چهار ایستگاه آتش نشانی به همزمانی این روز با روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز شاید سالگرد یکی از شیرین ترین خاطرات دوران دفاع مقدس باشد ، آزادگانی که با رشادت و در اوج شجاعت و انسانیت و آزادگی در زندان دشمن ایستادگی کردند و بعد از چندین سال در چنین روزی به آغوش میهن و خانواده شان بازگشتند و من این روز را به همه ایثارگران، خانواده شهدا و آزادگان و جانبازان تبریک می گویم .

وی افزود: بعضی فکر می کنند گذشت زمان و ایجاد برخی شرایط می تواند رشادت ها و مجاهدت هایی که فرزندان این مرز و بوم برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب انجام دادند فراموش شود ، کسانی این گونه فکر می کنند که شاید در دوران دفاع از مرز و بوم توفیق نداشتند از کشور اسلامی دفاع کنند و شاید این روزها تلاش می کنند آن دوران را به فراموشی سپارند و یا به گونه ای از مجاهدت های ایثارگران صحبت کنند که آنها را وصله ناجوری در این انقلاب معرفی کنند .

قالیباف با تاکید بر اینکه هر انسان منصف و آزاده دلباخته این کشور می داند خانواده شهدا چه حقی بر گردن یکایک ما دارند و امروز عزت و امنیت خود را مدیون این رشادت ها هستیم ، خاطر نشان کرد : بدون شک ملت به یکایک اینها افتخار می کند و ایران اسلامی در شرایطی که این همه دشمن دارد و در حالی که در منطقه ناامنی قرار گرفته کشور ایمنی است .

شهردار تهران امنیت و شرایط موجود در کشور را مرهون خون شهدا و تحمل سختی آزادگانی که هرگز در سخت ترین شرایط از باورهایشان دست نکشیدند دانست و گفت: تا زمانی که ما نیز در این مسیر حرکت کنیم عزت و سربلندی با ماست اما هروقت تن به ذلت داده و سر خم کنیم نمی توانیم زندگی شرافتمندانه ای داشته باشیم .

وی با اشاره به نیروهای سازمان آتش نشانی ، فعالیت آنان را متاثر از فرهنگ جهاد و شهادت خواند که این فرهنگ را در درون شهر و در زندگی عادی که آنچنان فضای ایثارگری دوران دفاع مقدس در آن وجود ندارد نشان می دهند گفت : اینکه امثال امید عباسی پیدا می شوند که زندگی عادی خود را در شهر برای نجات جان یک انسان و یک کودک به خطر می اندازند افتخار بزرگی است ، در عین این که بر دوش یکایک ما به عنوان همرزمان این شهیدان نیز مسئولیت سنگینی قرار داده شده است .

قالیباف ، مجموعه آتش نشانی را نزدیک ترین مجموعه در شهرداری به روحیات ایثارگری دانست و افزود: مطمئنا همه شهروندان افتخار می کنند که چنین رزمندگانی در این مجموعه حضور دارند که هنوز در پی مجاهدت و ایثار هستند .

شهردار تهران در ادامه به اولین حضور خود در مجموعه آتش نشانی تهران در تاریخ هفت مهر 84 اشاره کرد و گفت : در اولین حضور خود در این مجموعه این را با همه وجود حس کردم که گویی در جمع یک گردان در طلائیه حضور یافتم و امیدوارم این روحیه را با عنوان با ارزش ترین فرهنگ در درون خود حفظ کنید .

وی تجهیز منابع و مکانات سازمان آتش نشانی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود : خوشحالیم به همت مدیران لایق به ویژه در حوزه خدمات شهری ، این سازمان به خصوص از حیث توسعه جغرافیایی مناسب ایستگاه ها ، افزایش تجهیزات و به روز کردن آنها ، تقویت منابع انسانی و ... دچار سیر صعودی کمی و کیفی شده که کاملا مشهود است .

 در این مراسم از خانواده شهید امید عباسی که چند ماه گذشته در حین ماموریت و نجات جان یک کودک ، جان خود را از دست داد قدردانی شد.

برچسب ها: کسانی ، دوران ، دفاع ، مقدس ، فراموش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار