دبیر کمیته دارویی انجمن پخش:

800 میلیارد تومان بدهی بیمارستان های دولتی به شرکت های پخش

چنانچه بدهی داروخانه ها و بیمارستان های دولتی به شرکت های پخش دارو مرتفع نشود چرخه تامین دارو با سيكل معيوب مواجه خواهد بود.

 دکتر وحید محلاتی، دبیر کمیته دارویی انجمن پخش با اشاره به اینکه فشار نقدینگی زیادی بر روی شرکت های تولیدی و  وارد کننده دارو وجود دارد به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : شرکت ها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود هزینه های زیادی را متقبل می شوند و با افزایش قیمت ارز و تورم موجود تمامی پرداختها به صورت نقدی است که فشار زیادی را به تامین کنندگان وارد می کند.

 وی افزود: فشار نقدینگی موجود از شرکت های تولیدی و توزیعی به داروخانه ها منتقل شده و آنها نیز مجبورند مبالغ خریدهای خود را به صورت نقدی در بازه زمانی کمی پرداخت کنند.

 وی با اشاره  به دیر کرد پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان های بیمه گر اظهار داشت:  میزان چک برگشتی از داروخانه ها زیاد شده زیرا مطالبات خود را به موقع از سوی سازمان های بیمه گر دریافت نمی کنند و مشکل مالی در تیم دارویی در گردش است.

 وی با اشاره به اینکه شرکت های پخش عددی بیش از 800 میلیارد تومان را از بیمارستان ها و داروخانه های دولتی طلب دارند اذعان داشت: دیرکرد پرداخت ها از بیمه ها و دانشگاه های علوم پزشکی به تامین کننده ها منتقل شده و نوعی سیکل معیوب را در چرخه تولید ، عرضه دارو ایجاد کرده است.

به گفته دکتر محلاتی باید منابع مالی لازم به سازمان های بیمه گر تزریق شود تا با گردش مالی مناسب در چرخه دارویی کشور بتوانیم داروهای مورد نیاز بیماران را تهیه و عرضه کنیم./ح
برچسب ها: بدهی ، دارو ، بیمه ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار