دبير انجمن تالاسمي عنوان كرد:

داروهاي وارداتي پاسخگوي نيازهاي بيماران تلاسمي نيست

دبير انجمن تالاسمي گفت: مقدار داروهاي وارداتي در يكي دو هفته گذشته به اندازه نياز بيماران تالاسمي نبوده و كمبود داروي اين بيماران در برخي از مناطق وجود دارد.

دكتر مشهدي دبير انجمن تالاسمي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در چند ماه گذشته يكسري كمبودها از لحاظ داروي بيماران تالاسمي وجود داشت كه طي يك هفته تا ده روز گذشته مقداري داروي وارداتي كه در گمرك مانده بود ترخيص شد و در داروخانه‌ها توزيع گرديد ولي بايد توجه داشت كه ميزان داروي توزيع شده كمتر از نياز بيماران تالاسمي است.

وي گفت: مشكل ديگر تامين داروي بيماران تالاسمي بدهي داروخانه‌ها به شركت‌هاي دارويي است متاسفانه متعاقب اين بدهي الان برخي از شركت‌هاي دارويي به برخي از داروخانه‌ها دارو نمي دهند همين امر باعث شده كه در برخي از مناطق بيماران تالاسمي با كمبود دارو روبرو شوند.

مشهدي با بيان اينكه بايد مسئولان سازمان و غذا تمهيداتي بينديشند كه دارو اين بيماران حل شود اظهار كرد: بيماران تالاسمي در گروه دارو يعني خوراكي و تزريق مصرف مي‌كنند بخشي از مواد اوليه داروها تزريقي از خارج وارد كشور مي‌شود و در كارخانه‌هاي داروسازي توليد و تهيه مي‌شوند كه متعاقب مسائل داروي در پروسه ورود دارو به كشور مشكلاتي ايجاد شده است و همين مسئله باعث ايجاد مشكلاتي در كارخانه‌هاي داروسازي و در نتيجه كاهش توليد دارو شده است.

مشهدي افزود: تا اين كه هفته گذشته با ارز 2400 دارو فروخته شد و كه باعث افزايش قيمت دارو شد در واقع بيماران براي خريد اين دارو‌ها بايد 50 درصد از قيمت دارو را از جيب بپردازند كه هزينه سنگيني بر بيماران تحميل است.

وي خاطر نشان كرد:‌ قرار بود كه تغيير نرخ ارز منجر به افزايش قيمت نشود ولي در حال حاضر مي‌بينيم كه اين موضوع باعث افزايش قيمت دارو شده است./ع2

برچسب ها: دارو ، تالاسمی ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار