خاطرات يك شاعر از رمضان هاي دوران نوجواني اش

شاعر بزرگ كشورمان از خاطرات ماه مبارك رمضان در نوجواني اش مي گويد.

"رضا اسماعيلي" شاعر بزرگ كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، گفت: ماه مبارك رمضان ماه خاطره انگيزي در جهت لحظات نوراني پخش سحر و افطار و همچنين لحظات خلوت انسان با خدا و همنشيني آيات با قرآن است.
وي ادامه داد: در اين ماه سعي مي كنيم كه رابطه بهتري با خداوند برقرار كنيم و ايجاد تأمل و تعمق در انسان از ديگر فضايل ماه مبارك رمضان است.
وي با اشاره به خاطران دوران نوجواني اش از ماه مبارك رمضان بيان كرد: در دوران نوجواني ام ماه رمضان در اواسط تابستان قرار گرفته بود و من علاقه بسيار به روزه گرفتن و همپايي با خانواده در سحرها داشتم.
"اسماعيلي" ادامه داد: در آن زمان بر حسب اينكه در سنين نوجواني بودم خانواده خيلي تأكيد به روزه گرفتن من نداشته ولي من توجه نمي كردم و سحرها پا به پاي خانواده مراحل آداب روزه گرفتن را انجام مي دادم.
وي عنوان كرد: هنگام افطار كه مي شد برحسب فعاليت شديدي كه برحسب سنم داشتم دچار عطش فراوان مي شدم و فقط منتظر "الله اكبر" اذان بودم كه آب و شربت بخورم.
اين شاعر در خصوص انجام كارهاي پسنديده در ماه مبارك رمضان بيان كرد: احسان و نيكوكاري، يتيم نوازي، كمك به فقرا از ديگر حسنات اين ماه است تا چتر مهرباني و محبت خود را بر سر بندگان خدا بگسترانيم ./ص
برچسب ها: شاعر ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار