در رادیو کتاب به روي آنتن مي‌رود؛

ترجمه روزانه جزء های قرآن در برنامه "خدا می گوید"

رادیو کتاب در روزهای ماه رمضان با پخش برنامه "خدا می گوید" به ترجمه روزانه حزب های چهار گانه جزء های روزانه قرآن کریم می پردازد.

حمیدرضا ولیان مسئول رادیو کتاب در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به آنکه در روزهای اخیر 70 درصد از فضای شبکه به ماه رمضان منعطف شده، افزود: برنامه "خدا می گوید" در 4 قسمت در ساعت های 18:45 تا 17:00، 21:00 تا 21:15، 22:445 تا 23:00 و 00:45 تا 1:00 بامداد به پخش ترجمه احزاب چهارگانه یکی از سی جزء قرآن کریم می پردازد.


وی در ادامه  "نقطه آغاز" را برنامه ای ده دقیقه ای با محوریت اشاره به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی دانست و گفت:  این برنامه نیز هر شب در ساعت 21:15 دقیقه پخش شده و در ساعت 00:30 بامداد نیز تکرار می شود.

به گفته مسئول رادیو کتاب برنامه "کتاب سخن" نیز به عنوان پیوند سخنرانی و کتاب هر شب در ساعت 22:30 دقیقه به معرفی کتاب های برگرفته از سخنرانی های انجام شده می پردازد.

ولیان اظهار داشت: "سفره رمضان" از دیگر برنامه های رادیو کتاب بوده که هر روز در ساعت 20:15 دقیقه پخش می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی برنامه "می خوانمت تا سپیده" پرداخت و تصریح کرد: در این برنامه سحرگاهی که هر روز از ساعت 1:00 تا 2:00 بامداد پخش می شود به کارشناسی و اجرای فیضی به شرح کتاب هایی با موضوع ادعیه سحر، ابوحمزه ثمالی و افتتاح پرداخته ایم.

مسئول رادیو کتاب گفت: "کتاب زندگی" عنوان برنامه ای است که همه روزه از ساعت 19:30 تا 20:00 به صورت زنده رد نمایشگاه کتاب روی آنتن می رود.

ولیان در بخش پایانی سخنان خود به صحبت کردن از پخش تلاوت قرآن کریم در رادیو کتاب را امری لازم دانست و خاطرنشان کرد: از ویژگی های ترتیل قرآن در رادیو کتاب می توان به پخش چنین برنامه ای برای نخستین بار از رادیو کتاب و تلاوت اجزای 30 گانه کتاب مقدس مسلمانان توسط 6 قاری برتر کشورمان اشاره کرد.

لازم به ذکر است که تلاوت قرآن کریم هر روزه در ساعت 23:00 تا 24:00 روی آنتن شبکه رادیویی کتاب می رود./ص

برچسب ها: رادیو ، کتاب ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.