سیچانلو زیست محیطی ترین روستای ایران

سیچانلو (تاكستان قزوین) نام روستایی است كه در سه سال اخیر برق مورد نیاز خود را از خورشید تامین كرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران انرژی خورشیدی یكی از پاكترین انرژی های موجود است. انرژی كه كوچكترین خطری برای محیط زیست نداشته و در سالهای اخیر استفاده از آن در تمامی كشورهای جهان رو به افزایش نهاده است. 

ایران كشوری است كه در بین مدار های ۲۵ تا ۴۰ درجه عرض شمالی واقع شده و به همین دلیل از لحاظ دریافت انرژی خورشیدی در بین نقاط جهان در بالاترین رده‌ها قرار گرفته است. در ایران به طور متوسط سالیانه بیش از ۲۸۰ روزآفتابی گزارش شده است كه بسیار قابل توجه است.

میزان تابش خورشیدی در ایران بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ كیلووات ساعت بر مترمربع در سال تخمین زده شده است كه البته بالاتر از میزان متوسط جهانی است. به همین دلیل استفاده از انرژی خورشیدی در اكثر نقاط ایران می تواند كلید حل مشكلات بسیاری باشد. 

در اكثر روستاهای ایران مشكل برق رسانی هنوز هم از جدی ترین دغدغه هاست. در این میان برخی از مناطق ایران به این سمت پیش رفته اند و به موفقیت های خوبی نیز دست یافته اند. 

سیچانلو (تاكستان قزوین) نام روستایی است كه در سه سال اخیر برق مورد نیاز خود را از خورشید تامین كرده است. امروز روستای سیچانلو نماد توجه جوامع محلی به حفظ محیط زیست است.

این روستا در حقیقت الگویی مناسب برای سایر روستاهای ایران است. به غیر از روستاها می شود از انرژی خورشیدی در اكثر مناطق حفاظت شده برای سهولت در كار محیط بانان نیز استفاده كرد. كاری كه در منطقه حفاظت شده اشترانكوه در استان لرستان نیز انجام شده است.  

كاربرد های انرژی خورشیدی بسیار زیاد بوده و در این بین می توان به آبگرم كن ها و حمام های خورشیدی، آب شیرین كن خورشیدی و در نهایت به خانه های خورشیدی اشاره كرد. این در حالی است كه در بخش صنعت نیز می توان از انرژی خورشیدی استفاده كرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: کشاورزی ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار