آخرین اخبار از بزرگ‌ترين زلزله نیم‌قرن اخیر کشور؛

اعزام تیم های درمانی واکنش سریع تخصصی به سراوان / آمار مجروحین سراوان افزایش نداشته است+عکس

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور از حضور تیم های امدادی درمانی واکنش سریع تخصصی در منطقه زلزله زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

محمد تقی طالبیان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: از 12 مصدوم حادثه زلزله 2 مصدوم برای اقدامات تخصصی به بیمارستان زاهدان ، 6 تن به بیمارستان های رازی سراوان و امام خمینی خاش اعزام شدند، همچنین 4 مصدوم هم به صورت سرپایی توسط تکنسین های اورژانس درمان شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 26 آمبولانس ، 1 اتوبوس آمبولانس، 1 اتوبوس اتاق عمل و 1 بالگرد امدادی در محل همچنان مستقر هستند.

گفتنی است همه پایگاه های زاهدان ، بوشهر، کرمان ، زابل ، بندرعباس، بم، جیرفت، بیرجند و شیراز نیز به صورت آماده باش هستند که در صورت اعلام نیاز به مناطق اعزام شوند.

از زمان وقوع زلزله تاکنون ؛ آمار مجروحین سراوان افزایش نداشته است


در زلزله 7/7 ریشتری روز گذشته سراوان تنها 12 مجروح و یک فوتی گزارش شده است و تاکنون آماری به مجروحین افزوده نشده است.
منصور شکیبا رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تعداد مجروحین تاکنون همان 12 مورد مصدوم و یک مورد فوتی می باشد.
وی افزود: این 12 مورد شامل 6 مجروح در گشت سراوان و 6 مجروح در خاش و یک مورد فوتی در دامنه کوه بود.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در پی زلزله عنوان کرد: دو بیمارستان در منطقه سراوان و خاش با پرسنل و بخش های آماده، پذیرش مجروح را انجام می‌دهند.



شکیبا ادامه داد: همچنین 40 دستگاه آمبولانس از مناطق اطراف سراوان و 2 اتوبوس آمبولانس با متخصصین مربوطه به منطقه اعزام شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: تیم مدیریت حوادث و فوریت ها و تیم بهداشت محیط زاهدان جهت ارائه خدمات وارد منطقه شده اند.

*اسکان 800 نفر در این منطقه زلزله زده

به روز رساني شده در ساعت 11:00 صبح





زمین لرزه‌ای 7.5 ریشتری ديروز شهرستان سراوان خوشبختانه تاکنون تلفات چنداني نداشته است و به عبارت دیگر بزرگترین زمین‌لرزه نیم‌قرن اخیر کشور به خیر گذشت.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از ارسال 120 دستگاه چادر برای زلزله زدگان سراوان خبر داد.
محمود مظفر در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: تا ساعت 22.50 دقیقه شب گذشته سه مورد پس لرزه در این منطقه زلزله زده احساس شده است.
وی در ادامه از اسکان 800 نفر در این منطقه زلزله زده خبر داد.



* زندگی در مناطق زلزله‌زده عادی است

 به روز رساني شده در ساعت 9:00





همچنين معاون استاندار سیستان و بلوچستان از اعزام 4 فروند بالگرد به مناطق زلزله‌زده و اختصاص مکان‌های امن برای اسکان ساکنان مناطق زلزله زده سراوان و خاش خبر داد.
میری با بیان اینکه خوشبختانه زلزله ديروز به دلیل عمق بالا، خسارت چندانی برجای نگذاشته است، افزود:‌ اکیپ‌های امدادی در محل مستقرند و در حال حاضر نیز زندگی در مناطق زلزله‌زده عادی است.





وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران به ریاست استاندار، اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه احتمال دارد پس‌لرزه‌هایی در ساعات آتی رخ دهد، مکان‌هایی امن از سوی فرمانداری‌های سراوان و خاش برای اسکان ساکنان این مناطق درنظر گرفته‌ شده است.




میری با اشاره به خسارات مالی رخ داده در این مناطق، ادامه داد: در این زلزله تعدادی از خانه‌های خشتی و گلی واقع در مناطق روستایی فرو ریخته که در آینده پس از جمع بندی گزارشهای تیم های ارزیاب اطلاعات و میزان خسارات اعلام می‌شود./ل
برچسب ها: زلزله ، سراوان ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار