واژگوني خودرو، 58 درصد سوانح فوتي در جاده هاي سمنان

رييس پليس راه استان سمنان گفت: 58 درصد سوانح رانندگي منجر به فوت بر اثر واژگوني خودرو است.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از  پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عليرضا رضوي خبير" صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ما، تاکيد کرد: کويري بودن جاده هاي استان به ويژه محورهاي اصلي، تاثير بسزايي در ايجاد حالت خستگي و خواب آلودگي در رانندگان و واژگوني وسيله نقليه دارد.
 وي اضافه کرد: از سويي ديگر موقعيت استان سمنان به گونه اي است که به طور معمول، رانندگان زمان خستگي به اين استان مي رسند که اين عامل نيز در واژگوني خودروها تاثيرگزار است.
 سرهنگ رضوي خبير اظهار داشت: از ابتداي طرح نوروزي پليس راه تاکنون 58 درصد سوانح منجر به فوت  و61 درصد مجموع متوفيان حوادث و تصادفات رانندگي در محورهاي استان  بر اثر واژگوني خودرو بوده است .
 وي، مهمترين علت واژگوني خودرو را خستگي و خواب آلودگي عنوان کرد و افزود: در صورتي که رانندگان پس از هر دو ساعت راندن، 15 دقيقه استراحت کنند، ميزان قابل توجهي از واژگوني ها، کاهش مي يابد.
رييس پليس راه استان سمنان با انتقاد از افرادي که به توصيه هاي فراوان پليس بي توجه اند و عامل بروز سوانح و حوادث رانندگي در جاده ها مي شوند، از عموم مردم به خصوص سرنشينان وسايل نقليه خواست، بر رفتار رانندگان نظارت کامل داشته باشند و در صورت مشاهده آثار خستگي و خواب آلودگي، هشدارهاي لازه را ارايه کنند./
برچسب ها: رییس ، پلیس ، راه ، استان ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار