روحانی در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری:

هرگونه شبهه‌آفرینی درباره انتخابات خیانت به ملت است/ جمهوری اسلامی ایران به مردم سالاری در جهان مشهور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات شبهه‌آفرين در انتخابات هم چون "انتخابات مديريت شده"، "انتخابات مهندسي شده" و غيره گفت: حتي اگر نيت مطرح کنندگان چنين ادعاهايي خير باشد آن‌ها بايد بدانند اين اظهارات مردم را مايوس مي‌کند و القاي چنين مسائلي خيانت به ملت است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حسن روحاني رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسم يازدهمين کنگره حزب مردم سالاري سخنانش را با تشريح کلمه "مردم سالاري" آغاز کرد و اظهار داشت: يکي از ويژگي‌هاي مهم نظام جمهوري اسلامي مردم سالاري است؛ مردم سالاري به اين معنا نيست که حاکمان تنها با راي مردم انتخاب شوند گر چه اين به عنوان اولين اصل مطرح است.

روحاني گفت: مردم سالاري به اين معناست که حاکماني که با راي مردم بر قدرت قرار مي‌گيرند براي رفاه و سعادت تک تک افراد آن جامعه تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: فرد منتخب مردم تنها در برابر راي دهندگان به خود مسئول نيست بلکه در برابر همه اعضاي جامعه مسئول است.

وي با بيان اينکه متاسفانه اين موضوع مهم در عمل مشاهده نمي‌شود گفت: بر اساس اصل 6 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تمام تصميم‌سازي‌ها و تصميم‌گيري‌ها با اجماع خواهد بود و ما در نظام مردم سالار تصميمات غير جمعي و سليقه‌اي نداريم.

روحاني با تاکيد بر اينکه اگر" دستگاه کارشناسي" غايب باشد و تصميمات سليقه‌اي اتخاذ شود آن‌گاه نمي‌توان گفت که مردم سالاري حاکم است.

روحاني هم چنين عنوان کرد: جمهوري اسلامي در طول 34 حيات خود به عنوان يک نظام مردم سالار ديني در داخل و خارج شناخته شده و نقش داشته است.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين که حتي بيگانگان به مردم سالاري ديني ايران اعتراف دارند گفت: وزير امور خارجه انگليس مي‌گويد (اشکال آمريکايي‌ها در واشنگتن اين است که حکومت ايران را به درستي نمي‌شناختند و تصور مي‌کردند در ايران يک حکومت مطلقه حاکم است در حالي که تصميمات در اين کشور با اجماع اتخاذ مي‌شود).

روحاني گفت: وزير خارجه انگليس آمريکايي‌ها را به سخره مي‌گيرد که قضاوت آن‌ها نسبت به ايران اشتباه بوده است.

وي هم چنين به کتاب خاطرات البرادعي رئيس سابق انرژي اتمي اشاره کرد و گفت: بخشي از اين کتاب مربوط به موضوع انرژي هسته‌اي ايران است و البرادعي مي‌گويد "سياست در ايران برخلاف تصور گروهي چند لايه است و برخلاف جهان عرب که يک نفر به صورت ديکتاتوري حکومت مي‌کند تصميمات در ايران با اجماع صورت مي‌گيرد؛ من اين را دموکراسي در حکومت ديني می‌دانم."

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه يک نماد بسيار مهم براي مردم سالاري انتخابات است گفت: در دنيا هيچ صحنه‌اي زيباتر از صفوف طولاني مردم در پاي صندوق‌هاي راي نيست؛ انتخابات نماد قدرت ملي است.

روحاني هم چنين افزود: در انتخابات و در حکومت مردم سالار مردم بايد احساس مالکيت کنند.

وي با اشاره به اصل 56 قانون اساسي راجع به حق حاکميت مردم سخن مي‌گويد گفت: اين احساس مالکيت از جانب خدا به مردم داده شده و هيچ منتي بر مردم نيست.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: انتخابات در تمام مقاطع براي نظام ما اهميت فوق‌العاده اي داشته است؛ تاکنون 30 انتخابات در کشور برگزار شده و اين انتخابات‌ها مظهر قدرت ملي و مردم سالاري نظام جمهوري اسلامي بوده است.

روحاني در ادامه تصريح کرد: اما انتخابات سال 92 اهميتي بيش از گذشته دارد و قدرت ملي مردم بايد بيش از گذشته به نمايش گذاشته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين که عده‌اي از جريان‌هاي مختلف سياسي به گونه‌اي سخن مي گويند که مردم را براي حضور در انتخابات مايوس کنند گفت: اين به قدرت ملي ما ضربه مي‌زند.

وي افزود: از گذشته خيلي حرف داريم ولي امروز وقت پرداختن به گذشته نيست بلکه بايد به فکر آينده بود.

روحاني تاکيد کرد: چرا عده‌اي اصرار دارند مسائل گذشته را يادآوري کنند؛ فراموشي براي انسان ضروري و مورد نياز است.

وي با بيان اينکه ديروز را بايد فراموش کرد گفت: عده‌اي تصميم گرفته‌اند فضاي انتخابات را امنيتي کنند؛ آن‌ها به گونه‌اي سخن مي‌گويند که مردم را از رفتن به پاي صندوق راي مايوس کنند و به اين افراد بايد گفت اين رويکرد به نفع نظام، کشور و مردم نيست.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به نرخ بيکاري و گراني در جامعه گفت: ما در شرايط بسيار حساسي قرار گرفته‌ايم اعتماد مردم لطمه ديده است و افق آينده براي آن‌ها غبارآلود شده است و ما بايد در انتخابات کاري کنيم که مردم احساس نکنند انتخابات براي آن‌ها هزينه دارد بلکه حضور مردم در انتخابات براي آن‌ها با پاداش همراه خواهد بود.

وي با اشاره به اظهارات شبهه آفرين در انتخابات هم چون "انتخابات مديريت شده"، "انتخابات مهندسي شده" و غيره گفت: حتي اگر نيت مطرح کنندگان چنين ادعاهايي خير باشد آن‌ها بايد بدانند اين اظهارات مردم را مايوس مي‌کند و القاي چنين مسائلي خيانت به ملت است.

وي در پايان با تاکيد بر ضرورت حضور کانديداهاي از سلايق و عقايد مختلف در انتخابات گفت: همه بايد به سهم خودمان تلاش کنيم تا در روز انتخابات سال 92 مردم با نشاط پاي صندوق‌هاي راي آيند و کانديداي اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام/پ2
برچسب ها: روحانی ، احزاب ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار