قبل از اجراي فازدوم هدفمندسازي يارانه؛

سالم سازي اقتصادي بايد در کشور صورت گيرد

کارشناس اقتصاد بين الملل گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‎ها منجر به تورم و گرانی می‎شود بايد قبل از اجراي مرحله دوم بايد شفاف سازي و اعتماد همچنين سالم سازي اقتصادي در کشور شکل بگيرد.

رضا پديدار عضو انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب که اقتصاد کشور يک اقتصادي تک محصولي است و بيشتر درآمدهاي حاصله از نفت و فراورده هاي نفتي است افزود: بايد در جهت توسعه اقتصادي کشور شفافيت هاي لازم صورت گيرد تا چرخه اقتصاد کشور به حرکت درآيد. 

با اشاره به توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‎ها با بیان این‌که نظر دولت این بود که طرح هدفمندسازی یارانه‎ها اجرا شود و در این راستا نیز اکثر نمایندگان و کارشناسان با اجرای طرح موافق بودند گفت: با توجه به فعالیت اقتصادی حاکم بر کشور مجلس، با اجرای طرح دوم هدفمندسازی یارانه‎ها مخالفت کرد.

پديدار ادامه داد: در مجلس قبل بحث‎هایی در مورد هدفمندسازی یارانه‎ها شد که تکلیف‎هایی را برای هدفمندسازی ایجاد کرد و آن این بود که از تولیدکنندگان و صنعت‎گران حمایت‎های اساسی شود. مجلس اعتقاد دارد در حدی که قانون هدفمندی یارانه در نظر گرفته است باید از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت‎ شود، متاسفانه اجرای فاز اول هدمندسازی یارانه‏‎ها، واحدهای تولیدی را با مشکلاتی مواجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح هدفمندسازی یارانه‎ها یک طرح 5 ساله بود که قرار شد به صورت مرحله‎ای اجراي اجرا شود.

عضو انجمن سازندگان تجهيزات نفتي تاکيد کرد:  قبل از اجراي فازدوم هدفمندسازي يارانه بايدسالم سازي اقتصادي در جامعه صورت گيرد در حال حاضر اکثر مردم از فاز نخست اين طرح در شوک بسر مي برند درست است که يارانه نقدي با آنها اعطا شد اما در عوض سبب افزايش قيمت ها و تورم در جامعه را بدنبال داشت.

وي خاطر نشان کرد: قبل از استارت مرحله فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها سه فرمول اساسي در اقتصاد کشور بايد عملي شود اين فرمول ها اعتماد سازي، شفاف سازي و سالم سازي است که مي تواند ضمن ايجاد اعتماد در بين مردم مسايل اقتصادي را براي جامعه روشن ساخته و يک نوع سالم سازي اقتصادي را براي کشور به همراه آورد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار