مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران:

قیمت سوخت مرزی بر اساس نرخ کشورهای همسایه تعیین می شود

نرخ بنزین و گازوییل در نقاط مرزی کشور به صورت شناور تعیین می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  قیمت سوخت در مرزهای ایران بر اساس قیمت روزانه بنزین و گازوییل در کشورهای همسایه ایران تعیین می شود.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام این خبر گفت : نرخ بنزین و گازوییل در نقاط مرزی به صورت شناور تعیین می شود.
مصطفی کشکولی افزود:برای جلوگیری از قاچاق سوخت از به کشورهای همسایه نرخ بنزین و گازوییل در نقاط مرزی با داخل کشور تفاوت می کند.
وی در خصوص چگونگی تعیین قیمت سوخت در مرزها اظهار داشت: روزانه قیمت سوخت در کشورهای همسایه رصد می شود و با محاسبه فرمولی که ترکیبی از قیمت داخلی و خارجی است سوخت عرضه می شود.
کشکولی با اشاره به اینکه علت اصلی قاچاق سوخت اختلاف زیاد قیمت های داخلی با سایر کشورها است تصریح کرد:در حال حاضر هر لیتر بنزین در کشورهای همسایه ایران دو تا سه دلار است. این در حالی است که بنزین در ایران همچنان با نرخ های نیمه یارانه ای عرضه می شود .
به گفته وی به واسطه سود بسیار بالای قاچاق سوخت عده ای سودجو با خرید سوخت در مرزهای ایران آن را در کشورهای همسایه به فروش می رسانند.بر این اساس و به منظور جلوگیری از این روند قیمت سوخت در مرزها شناور تعیین می شود.
گفتنی است پس از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها در ایران قیمت سوخت در کشورهای همسایه نظیر پاکستان و افغانستان چند برابر شد که این نشان دهنده وابستگی این کشورها به سوخت ارزان ایران است. در واقع با قاچاق سوخت دولت ایران به مردم کشورهای همسایه نیز یارانه پرداخت می کند.در حال حاضر سالانه میلیون ها دلار از سرمایه های ملی کشور در قالب قاچاق سوخت به آنسوی مرزها می رود.
برچسب ها: قیمت سوخت ، مرز ، شناور ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار