جانشین فرمانده انتظامی:

90 درصد از ارازل و اوباش سر به راه شدند / 90 درصد از عوامل زورگیری کشف شدند

جانشین فرمانده انتظامی کشور از 90 درصد ارازل و اوباشی یاد کرد که با اقدامات پلیس و تعیین حکم قضایی سر به راه شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ظهر امروز سردار رادان در ساختمان نظارت همگانی 197 در جمع خبرنگاران گفت: در راستای راهنمایی و رانندگی شش درصد تصادفات راهها را که قریب به 800 نفر کاهش حوادث رانندگی بوده را در ماههای سپری شده سال جاری شاهد بودیم و امیدواریم این رقم تا پایان سال به یک هزار نفر برسانیم که سهم تهران از این رقم 100 نفر است.

چنانچه کشته های رانندگی در ایران به سطح مطلوبی رسیده است ولی باز هم 19 هزار کشته در شأن مردم ایران نیست.

لازم بذکر است که پوشش دوربین در مسیرهای پر تردد موجب کاهش تصادفات در سطح آن راهها شده است و همچنین ما بعد از ساماندهی ناوگان ها به رسیدگی خودروهای حمل و نقل عمومی روی آورده ایم.

وی افزود: با حکم قانون و شهروندی برخورد اولیه با ارازل و اوباش نتیجه حاصل شده این بود که 90 درصد این افراد بعد از تعیین حکم و تحمل آن سر به راه شده و این موضوع را به کلی کنار گذاشتند و یک شهروند مفید و موثر برای جامعه شده اند.

* خط قرمز پلیس برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

رادان گفت: پلیس برای نامزدهای انتخاباتی طبق قانون خط قرمز لحاظ کرده است، چرا که قانون حد و مرز اقدامات نامزدان و طرفداران آنان را به روشنی و به وضوح بیان کرده و در این راستا چنانچه جرمی مشهود شود رسیدگی می شود و با تشدید پرونده تحویل مقام قضایی ارسال خواهد گردید.

*‌ 47 درصد کاهش زورگیری در تهران

سردار رادان گفت: پلیس با تلاش های خود توانسته 90 درصد از عوامل حوادث زورگیری را در سطح تهران و کشور کشف و دستگیر نماید.

لازم بذکر است بدلیلی که این گونه جرایم برای پلیس مهم است توسط عوامل با رسیدگی ویژه ای بررسی خواهد شد که این روند برای همیشه ادامه خواهد داشت.

همچنین بعد از اعلام نظر و قاطعیت دستگاه قضایی و پس از صدور حکم و همچنین تلاش پلیس ما شاهد کاهش 47 درصدی زورگیری در تهران بوده ایم.

** نوچه پروران در اولویت سطح یک قرار دارند

رادان با اشاره به برخورد قاطع با ارازل و اوباش گفت: اولویت برخورد قاطع ما با ارازل و اوباشی که خود بجز اعمال مجرمانه خود اقدام به نوچه پروری می کنند که این دسته بدون شک در تعقیب پلیس قرار دارند و دسته دوم کسانی اند که دوست دارند نوچه پروری کنند و مانند افرادی باشند که حال حاضر آنان را به نوچه گی گرفته اند که این افراد نیز بدون شک دیر یا زود توسط عوامل اطلاعات و تجسس دستگیر و به مقام قضایی ارجاع خواهند شد.

و دسته سوم کسانی اند که علاقه شدیدی به ارازل و اوباش شدن دارند و جزو این دو دسته نیستند و این افراد هم دست به اقدامات خرد خواهند زد که توسط کلانتری دستگیر و از آنان تعهد گرفته خواهد شد.

**‌ ظرفیت درمانی معتادان در حال افزایش است

جانشین فرماندهی انتظامی با اشاره به جمع آوری معتادان گفت: این افراد که اغلب مریض می باشند باید مانند دیگر افراد مریض با آنان رفتار کنیم و امیدواریم با تلاش های پلیس پس از جمع آوری این افراد طول درمان آنها در درمانگاه های مربوطه توسط مسئولین افزایش یابد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: روز جاری 137 نفر مراجعه حضوری داشتیم که درخواست های آنان در پیکره پرونده هایشان، پیشنهادهای راهبردی شان و به رسیدگی اوضاع محله شان بوده است.همچنین 26 نفر به صورت تلفنی تماس حاصل کرده اند که درخواست آنها برای اصلاح تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مسیرها و جاده ها بوده است./ز

برچسب ها: شهروند ، قانون ، ایران ، معتاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار