هاشمی:

امسال برای قهرمانی باید تغییر نگرش بدهیم

سرمربی تیم بسکتبال مهرام تاکید کرد: امسال با نزدیک بودن 5 تیم به هم، شرایط متفاوتی در لیگ حاکم است و با وجود موفقیتهای مهرام امسال باید نگرش خود را برای قهرمانی دوباره تغییر دهیم.

مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با اشاره به شروع تمرینات مهرام در ابتدای هفته به بررسی فصل جدید لیگ بسکتبال پرداخت: با قرار گرفتن 5 یا 6 تیم در یک سطح، لیگ امسال واقعا سخت شده است فصل قبل تیم جوانی را مستقیم در کنار چهار بازیکن مطمئن ترکیب اصلی، نیمکت پر اطمینانی نداشت اما بعد از یک یا دو ماه از شروع فصل شرایط به گونه ای پیش رفت که همه از دست نیافتنی بودن مهرام حرف می زند.

وی ادامه داد: امسال دیگر این بحثها مطرح نیست با پنج تیم یک دست،‌بازیهای سخت و حساسی رقم خواهد خورد و تمام باشگاهها باید سیاست خوبی برای قهرمانی داشته باشند مهرام نیز در تمام زمینه ها خوب عمل کرده و مطمئنم نجی مدیر عامل باشگاه در کنار صمدزاده و ایزد پناه به عنوان یک تیم مدیریتی اثبات شده، بهترین تمهیدات را در نظر می گیرند اما به نظرم نگاه مهرام هم برای موفقیت باید تا حدودی تغییر کند.

گنجی برای بسکتبال ایثار می کند

هاشمی توضیح داد: ما باشگاهی خصوصی هستیم و از بودجه دولتی استفاده نمی کنیم مدیر عامل باشگاه با عشق به بسکتبال در لیگ ایثار کرده و با تمام سختی ها و با وجود اینکه هر بال می گوید که دیگر نمی توانم باز هم تیم را جمع می کند هیچوقت بی جهت از کسی تعریف نمی کنم اما باید قدر چنین فردی را به خاطر چند سال کمک به بسکتبال بدانیم هرچند امسال برای ماندن در کورس قهرمانی باید نگرش خود را تغییر داده و برای بردن بازیها و مبارزه با حریفان چیزهای زیادی داشته باشیم.

سرمربی مهرام از جلسه با باشگاه برای فصل جدید خبر داد و پاسخ به اینکه آیا سال جدید را سخت ترین فصل سالهای اخیر لیگ می نامند گفت: همیشه بازی در لیگ بسکتبال سخت بوده ، متاسفانه سال قبل هم برخی شیطنت ها برای کوچک جلوه دادن حریفان ما انجام شد اما امسال دیگر چنین توجیهاتی در مورد دست نیافتنی بودن مهرام نیست.

حکم نکردن که فینال برگزار نشود

هاشمی در مورد یکی از مصاحبه های بعد از جام باشگاه های آسیا هم حرفهایی داشت: به نظرم منظورم اشتباه برداشت شد من برای آسیا حکم نکردم که فینال برگزار نشود بلکه حرف این بود که بعید می دانم فینال جام باشگاهها انجام شود چون 3 ماه مسابقات را به دلایل واهی به تعویق انداختند و در عمل کیفیت بازیها بدتر شد در مورد فینال هم یک بار بحث شد که بازی انجام نشود بعد بازی به تعویق افتاد و سپس لغو شد.

وی ادامه داد: ما که بازی نکردن خود را اعلام نکردیم بلکه در این میان بازنده بودن لبنان به عنوان تشکیلاتی که سه ماه بازی ها را به تعویق انداخته و این مشکلات را به وجود آورد واضح است، خدا می داند که قصد توجیه ندارم اما تنها در یک صورت می باختیم که 3 داور 40 دقیقه کامل علیه ما سوت بزنند با اطمینان و شاهد گرفتن خدا می گویم که فینال را با توجه به رو شدن دست الریاض در آن دیدار اول، می بردیم.

خود را قهرمان آسیا می دانیم

سرمربی مهرام اشاره کرد دیگر چه توجیهی برای برگزاری دوباره فینال وجود دارد؟ ما خود را قهرمان آسیا می دانیم البته در صورت اعلام نظر آسیا در این مورد تصمیم گیری اصلی در نشست با باشگاه، فدراسیون و وزارت ورزش انجام می شود در لبنان ما با شرایط خوب و حضور بازیکنان کمکی و خارجی به فینال رسیدیم اما حالا به جز شروع لیگ، دیگر بازیکنان کمکی و خارجی را هم در اختیار نداریم باشگاه های دیگر در مورد بازیکنان خود حق دارند و بازهم از آنها به خاطر کمکی که بار قبل کردند، تشکر می کنم اما دیگر چه عقل سلیمی انجام دوباره فینال با شرایط فعلی را قبول می کند؟

هاشمی اضافه کرد: باشگاه ما طی چند ماه گذشته هزینه های زیادی از جمله شرکت در جام ویلیام جونز و جذب بازیکنان خارجی را انجام داده و دیگر چه کسی می تواند برنامه دوباره ای برای فینال بریزد؟

فیبا آسیا تصمیم علاقه ای بگیرد

وی اشاره کرد: در نهایت از فدراسیون بسکتبال، سفارت ایران در لبنان و مدیرعامل باشگاه به خاطر حمایت ها و برخورد سرسختانه با موضوع تشکر می کنم، ما کشوری قدرتمند و ثروتمند در بسکتبال هستیم تمام تیم های ما مقامدار آسیا هستند و بهترین مربیان و داوران آسیا را داریم به همین دلیل هم نمی توانند در این قاره حق ما را نادیده بگیرند مطمئنم فدراسیون بسکتبال و سایر نفرات تصمیم عاقلانه ای می گیرند و امیدوارم فیبا آسیا هم با یک تصمیم عاقلانه کاری نکند که با جامعه ورزش ما طرف باشد./ق
برچسب ها: مهرام ، بسکتبال ، سرمربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار