مدير كل فرهنگي وزارت علوم؛

افتخار آفرینی کشور در عرصه های علمي مرهون عرصه های فرهنگی است

مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی فرهنگ اسلامی است و افتخار آفرینی کشور در عرصه های علمی مرهون ورود به عرصه های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، دکتر دارا مدیر کل فرهنگی وزارت علوم در هفتمین نشست سراسری مدیران فرهنگی دانشکده و مراکز آموزش عالی کشور گفت: فرهنگ در همه کشورها و ملت ها نقش راهبری باورها و عقاید را دارد و غلبه فرهنگ هر کشور به سایر کشورها و ملت ها سیطره و تسلط آن کشور به کشورهای دیگر را به دنبال خود خواهد داشت.
 
وی افزود: نقش مهم فرهنگ در آموزه ها نقش بدیهی است و با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی این موارد را به عینه لمس کرد.
 
دارا تلاش در جهت فرهنگ سازی برای توجه به تولیدات علمی کشور را از وظایف دانشگاه ها دانست و ادامه داد: این دانشگاه ها یکی از سپرهای اصلی دفاع از فرهنگ و هویت ماست و مدیران فرهنگی دانشگاه باید فضایی را در دانشگاهها فراهم کنند که این فضا نخبه پرور سیاسی باشد.
 
** فضای مجازی فضای فرصت و دفع تهدیدهاست
 
دکتر دارا در ادامه گفت: تک بعدی دیدن بحث فرهنگ باعث عدم جذب بخشی از دانشجویان به بحث فرهنگی می شود و از مهر ماه امسال برنامه های فرهنگی متمرکزی را برای اجرا کردن در خوابگاه های دانشگاه ها تدوین کرده ایم.
 
وی تصریح کرد: تابستان تعطیل برای کارگزاران فرهنگی معنا ندارد و در تابستان باید آموزه های فرهنگی را بیشتر دنبال کنیم و در وزارت علوم دولتی ها بولتن های فرهنگی زیادی ایجاد شده که برای تهیه محتوا بولتن ها نیاز به همکاری اساتید و دانشجویان و مدیران فرهنگی دانشگاه ها داریم.
 
دکتر دارا به شکل گیری مدیریت اجتماعی در کنار ساختار مدیریت فرهنگی دانشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد : بخش عمده ای از کرسی های آزاد اندیشی از مهر ماه به دانشجویان واگذار می شود و مجریان و داوران کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه ها باید تحت آموزش قرار بگیرند.
 
وی در پایان مباحث قرآنی محوری ترین موضوعات دانشگاه ها دانست و خاطر نشان کرد: امسال نشریات دانشجویی به عنوان یک اولویت تقویت می شود و جشنواره نشریات دانشجویی نیز برگزار می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار