مصرف سبزي شير مادر را افزايش مي دهد

مايعات و تركيبات موجود در سبزي منجر به افزايش مقدار و همچنين بالا رفتن كيفيت شير مادر مي شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،‌ دانشيار دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در خصوص مصرف سبزي در دوران شيردهي و ارتباط مستقيم آن با شير مادر گفت:‌ سبزي ها به دليل داشتن ويتامين هاي گروه B و C براي شير مادر بسيار مناسب هستند و كيفيت آن را افزايش مي دهند، بنابراين استفاده از سبزي روزانه به طور 5 سهم(يك ليوان پر به صورت خام و يا نصف ليوان بهصورت پخته) مي تواند براي خانم هاي شيرده مفيد باشد.

دكتر سيد مرتضي صفوي افزود: استفاده از سبزي در دوران بارداري در رشد جنين موثر است ولي در عين حال در شير مادر تاثيري نخواهد داشت.

وي به نحوه شستشوي درست سبزيجات اشاره كرد و گفت: در استفاده از سبزيجات بايد آن را انگل زدايي و ميكروب زدايي كنيم براي اين كار ابتدا سبزي را در ظرفي پر از آب كه در آن چند قطره مايع ظرفشويي اضافه مي كنيم اين عمل سبزي را كاملا عاري از ميكروب و قارچ مي كند.

دانشيار دانشگاه علوم پزشكي اصفهان خاطرنشان كرد: مادران شيرده يا باردار كه دچار اضافه وزن هستند بهتر است سبزي را قبل از غذا به عنوان سالاد استفاده كند زيرا سبزي به علت كالري اندكي كه داراست حجم معده را مي پوشاند و مانع از افزايش وزن آنها مي شود و در خانم هاي با وزن متعادل بهتر است سبزي را روي غذا و يا همراه غذا استفاده كنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار