شیر مادر تنها دفاع بدني کودکان طی دو سال نخست زندگی

یک فوق تخصص گوارش اطفال گفت : دوران جنینی مادر در مقابل میکروبها از جنین دفاع می کند ولی طی دو سال اول زندگی شیر مادر تنها عامل دفاعی کودک محسوب می شود.

دکتر غلامرضا خاتمی فوق تخصص گوارش اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند تا بزرگسالی از مزایای بسیاری برخوردار خواهند بود گفت: تغذیه کودکان با شیر مادر (یعنی بهترین غذا) ، رشد این کودکان را تضمین کرده و از نظر رشد و تکامل در وضعیت کاملی قرار دارند .
وی تصریح کرد: تفاوت مهم کودکانی که با شیر مادر تغذیه می کنند با کودکانی که با شیر خشک تغذیه می شوند وجود موادی است که سلامت کودکان را تضمین کرده و در برابر عفونت ها مصون می دارد.
این فوق تخصص گوارش اطفال ادامه داد: طبق آمار های موجود مرگ و میرکودکانی که از شیر خشک استفاده می کنند، در سال اول 25 برابر کودکانی است که از شیرمادر تغذیه می کنند .
 خاتمی با بیان اینکه در دوره جنیني حمایتها از جنین بر عهده مادر است که مادر مقابل میکروبها و مشکلات عفونی دفاع می کند تصریح کرد: کودک در زمان تولد حمایت های مادر را از دست داده و با میکروب ها و ویروس های مختلف محیط مواجه بوده و از طرف دیگر طی دو سال اول خود، دفاعی در مقابل پاتوژن ها برای محافظت از خود ندارد که شیر مادر به دلیل برخورداری از آنتی بادی ها، به عنوان تنها دفاع کودک محسوب می شود./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار