مراجعه بیش از ۲۷ هزار نفر به مراکز سطح دو/انجام بیش از ۳۰۰ هزار زایمان رایگان

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اکنون ۹۰ درصد خدمات درمان سرپایی و بستری مراکز ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.  

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری هفته ملی سلامت گفت: اکنون رویکرد وزارت بهداشت، افزایش جمعیت و جوانی خواهد بود.  

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲۷۴۹۲ نفر به مراکز درمان ناباروری سطح دو مراجعه داشته و ۳۰۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح دو فعال شده است.  

کریمی تاکید کرد: الان ۱۲۶ مرکز درمان ناباروری سطح سه در سراسر ایران داریم که ۵۰ مرکز این مراکز دولتی است. اکنون ۹۰ درصد خدمات درمان سرپایی و بستری مراکز ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.  

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی سطح سه مراجعه شده و ۱۱۲۶۸۳ مورد آی وی اف در کشور انجام شده که درمان ۳۶۰۰۰ هزار مورد با موفقیت همراه بوده است.  

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار زایمان رایگان در کشور انجام گرفته شده است.

تهیه لایحه اهدای تخمک توسط دولت

معاون درمان وزارت بهداشت در زمینه اهدای تخمک گفت: قانون مصوب مجلس وجود ندارد و در سطح ریاست جمهوری لایحه‌‎ای آماده شده که به صورت قانونی اجرایی شود و اهدای تخمک و اهدای جنین نیز در دستور کار است.

سعید کریمی در ادامه گفت: اگر پزشکی خارج از تعرفه مصوب پولی را دریافت کرده به عنوان جریمه بار اول ۱۰ برابر،  بار دوم ۲۵ برابر و بار سوم ۵۰ برابر پول دریافتی،  پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: بسته ماندگاری برای پزشکان در نظر گرفته شده است به طوریکه به ازای هر یک روز یک و نیم میلیون  تومان به پزشکان پرداخت خواهد شد.

کریمی ادامه داد: به ازای هر یک شب مقیم در روز عادی حدود  ۳/۷۰۰ و روز تعطیل حدود ۴/۵ پرداخت خواهد شد.

خبرنگار: حمید جنیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار