تجلیل از استادان و مربیان قرآنی در آذربایجان شرقی

به مناسبت هفته معلم و به همت جامعه القرآن از استادان و مربیان قرآنی در آذربایجان شرقی تجلیل شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در همایش مثل شمع  گفت: تمامی تالیفات شهید مطهری جوابگوی نیاز‌های جامعه بوده و است و اگر این آثار را مطالعه کنید می‌بینید که بعد از رویکرد فلسفی به رویکرد قرآنی روی می‌آورد.

 حجت الاسلام حسینی معلمی را مسیر و رسالت رستگاری شهید مطهری دانست و اظهار داشت: مسیر زندگی شهید مطهری سال‌ها مجاهدت و معلمی و تزکیه با قامت برافراشته بود.

وی تصریح کرد: هزینه کردن برای بخش فرهنگ جامعه سرمایه گذاری است و باید مقام معلمی را ارج نهاد و جایگاه آن را هم سنگ پیامبران بدانیم.

 حجت الاسلام طباطبایی نابغه قرآنی جهان اسلام گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید شایسته است که شما خداشناس باشید و برای خدا کار کنید به واسطه مطالبی که از کتاب آسمانی آموختید مردم را به سوی خدا دعوت کنید.

 قائم مقام موسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت (ع) با تاکید بر اینکه پس از حفظ قرآن وظیفه ما این است که در معانی آیات آن تفکر و تدبر نماییم گفت:نوع خواندن ما و نوع استنباط‌های ما از قرآن خیلی مهم است اینکه به آن عملکرد و در زندگی خود جاری کنیم.

گفتنی است در پایان مراسم ضمن تجلیل از مربیان و استادان قرآنی از نسخه ترتیل صوتی قرآن کریم با قرائت سینا طباخی قاری ممتاز بین‌المللی رونمایی شد.

گفتنی است سینا طباخی متولد ۱۳۷۹ تبریز است که در یازده سالگی حفظ قرآن کریم را در ۲۲ ماه به پایان رساند و رتبه نخست مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ را کسب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار