خانه محیط زیست دره‌شهر در جمع برترین‌های کشور قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: خانه محیط زیست دره‌شهر به عنوان یکی از خانه‌های برتر محیط زیست کشور انتخاب شد.

علیرضا محمدی اظهار کرد: معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور خانه محیط زیست دره‌شهر را به یکی از خانه‌های برتر کشور انتخاب کرده است که از اعضای اصلی این خانه در همایش ملی که طی روزهای آتی در استان لرستان برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شود.

وی افزود: خانه‌های محیط زیست با ابتکار دولت سیزدهم و با هدف ترویج فرهنگ و آموزش حفاظت و حراست از محیط زیست و انفال برای عموم مردم ایجاد شده است.

محمدی ادامه داد: اعضای اصلی خانه‌های محیط زیست متشکل از کارشناسان و فعالان زیست محیطی و کارکنان دوایر مختلف دولتی علاقه‌مند به محیط زیست است که با اقشار مختلف مردم اعم از کارشناسان مرتبط با محیط زیست، دانش‌آموزان، دانشجویان، جوامع محلی بهره‌بردار از طبیعت و دیگر آحاد جامعه به تبادل‌نظر و اطلاعات می‌پردازند.

وی اضافه کرد: مشارکت و ارتباط عموم مردم و تشکل‌های مردم نهاد زیست‌محیطی با اعضای خانه‌های محیط زیست آزاد است و در این خانه‌ها، افراد در خصوص چالش‌ها، مخاطرات و ظرفیت‌های موجود در حوزه محیط زیست استان بحث و همفکری می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای این خانه‌ها، مقوله آموزش و فرهنگ‌سازی حفاظت، حراست، احیا و بهره‌برداری اصولی از طبیعت است که اعضا برای اقشار مختلف ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: پس از بررسی عملکرد خانه‌های محیط زیست از سوی معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان بر اساس شاخص‌های معیین و مستندسازی علمکردها، خانه محیط زیست دره‌شهر توانست در جمع خانه‌های برتر کشور قرار گیرد.

استان ایلام دارای ۱۴ خانه محیط زیست در نقاط مختلف استان است.

خانه‌های محیط زیست استان از سال گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.

استان ایلام دارای بیش از ۴۰ تشکل مردم نهاد با ۲۰ هزار نفر عضو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.