رئیس کارگروه کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی وزارت کشور مطرح کرد؛

آذربایجان شرقی پیشرو در کاهش آسیب های اجتماعی

رئیس کارگروه کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی وزارت کشور گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار است.

 حجت الاسلام  ملکی گفت: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها است.

وی ادامه داد: این استان در این زمینه از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است. الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

رئیس کارگروه کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی وزارت کشور بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده است در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مسئله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد فعال است و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

حجت الاسلام ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر لزوم بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و موسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار