کاهش هزینه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به اهتمام شهرداری های استان به بسته های تشویقی بازآفرینی شهری و صدور رایگان پروانه ساخت، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش خواهد یافت.

اسداله پناه یزدان گفت: نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده با هدف کاهش مخاطرات و تامین مسکن ایمن انجام می‌شود.

وی افزود: با تائید شورای شهر، شهرداری‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ درصد اخذ عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت‌های فرسوده را تخفیف دهند و معادل آن را از دولت دریافت کنند.

پناه یزدان ادامه داد: تا کنون در استان گلستان شهرداری‌های هفت شهر گرگان، آق قلا، دلند، مینودشت، علی آباد کتول، دوزین و نوده خاندوز نسبت به تخفیف رایگان پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری اهتمام داشته اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در همین راستا بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی نیز از جانب وزارت راه و شهرسازی برای ارتقا کیفیت زندگی در محلات هدف بازآفرینی ابلاغ شده که با همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه این مشوق‌ها موجب رونق ساخت مسکن در بافت فرسوده می‌شود، گفت: با صدور رایگان پروانه ساخت، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش خواهد یافت.

پناه یزدان همچنین تصریح کرد: تخصیص تسهیلات یکی دیگر از این مشوق‌ها است و برای ساخت مسکن‌هایی که پروانه ساختمانی داشته باشند ارائه می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: سال گذشته بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی همچنین گفت: افرادی که قصد دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن را دارند می‌توانند برای ثبت نام و دریافت این تسهیلات از طریق سامانه Facility.udrc.ir اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.