دستگاه آموزش و پرورش یک سازمان تولید و ایجاد کننده نیروی انسانی آموزش دهنده است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:دستگاه آموزش و پرورش یک سازمان تولید و ایجاد کننده نیروی انسانی آموزش دهنده است ولی دیگر دستگاه‌ها مصرف کننده این نیرو‌های متخصص هستند.

محمود زاده گفت:دانش آموزان تحت آموزش معلمان هستند و این معلمان برای آینده کشور نیروی انسانی مورد نیاز را تربیت می‌کنند و لذا خود معلمان عامل خود سازی و تمدن سازی بوده و آینده کشور توسط همین دانش آموزانی که معلمان تربیت کردند مدیریت خواهد شد. 

وی افزود:چرخه اقتصادی کشور توسط همین دانش آموزان به حرکت در خواهد آمد و لذا طراحی و مهندسی کشور بوسیله معلم در داخل کلاس طراحی می‌شود و باید این طراحی و مهندسی متناسب با نیاز‌های کشور باشد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش به انتظارات جامعه از معلمین هم اشاره کرد و گفت:معلم فقط آموزنده علم نیست بلکه معلم هویت ساز است و دشمن دوست دارد این هویت را از نسل حاضر بزداید و این هویت اسلامی باید بدست معلمین اتفاق افتاده و مسیر را برای دانش آموز مشخص کند و هویت سازی کند.

محمودزاده به ضرورت توانمند سازی معلمین در زمینه مرجعیت و معیشت و منزلت معلمین هم اشاره کرد و افزود:توجه به شان و منزلت معلمین باید شکل بپذیرد و در کنار توانمند سازی در حوزه دانش تخصصی و حرفه‌ای او هم باید توجه ویژه صورت گیرد.

 وی ادامه داد: معلمی که اراسته به تربیت اسلامی نباشد نمی‌تواند در تراز انقلاب اسلامی دانش آموزی را تربیت کند و لذا تربیت نسل آینده کشور منوط به توانمند سازی معلمین و توجه به ارتقا شاخص‌های رفاهی این قشر از جامعه است.

برچسب ها: معلم ، آموزش وپرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار