نظام آموزشی باید با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و منطبق با علم روز باشد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده شهرستان اهر بر ضرورت آموزش نوین تاکید کرد گفت: نظام آموزشی باید با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و منطبق با علم روز باشد.

احمد محمودزاده با اشاره به نقش اساسی معلمان در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوان گفت: امروز مسئولیت سنگینی بر دوش معلمان است و تربیت نیروی انسانی توانمند و با استعداد برای آینده کشور جزو وظایف اصلی معلمان است.

وی بر ارائه راهکار و ترسیم مسیر آینده آموزش و پرورش با محوریت دانش آموزان تاکید کرد و گفت:باید برای آینده نظام آموزشی روشی نوین با محوریت دانش آموزان باشد و پاسخگوی مطالبات آموزش و پرورش نیز باشد.

وی عنوان کرد: معلم میدان‌دار و جلو دار آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است و باید جایگاه علمی و تربیتی معلم تکریم و تجلیل گردد چراکه طراحی و ترسیم آینده کشور در داخل کلاس‌های درس انجام می‌گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت:تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور که هم تداوم و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ماموریت خود خواهد داشت و هم حفظ و دست آورد‌های که توسط دانش آموزان انجام خواهد گرفت که مسئولیت تربیت آن بر دوش معلمان عزیز میباشد که عامل خود سازی و عامل جامعه سازی خواهد بود.

احمد محمودزاده افزود:بر مواجه با رویکرد‌ها و کنش گری‌های جدید در تربیت و آموزش نسل جدید معلمان باید طوری عمل کنند که شرمنده شهدا نباشیم چرا که اگر تربیت امروز ما در کلاس خوب نباشد حتما در روز قیامت شرمنده شهدا خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ۳۶ هزار دانش اموز از جان خود گذشتند برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که امروز ما با سربلندی زندگی کنیم گفت:در تربیت نسل انقلاب برای آینده ایران باید اهتمام جدی داشته باشیم و مبادا با غفلت ما یک استعداد از استعداد‌های دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران بر اثر کم توجهی از بین برود.

فرماندار شهرستان اهر  هم در آیین تجلیل از معلمان نمونه با اشاره به تغییر سبک زندگی در نسل جدید گفت: در حال حاضر کار معلمان و آموزش و تربیت برای تربیت نسل جدید سخت شده.

ابوالفضل غنی زاده افزود:معلمان انسانی پرورش می‌دهند که برای جامعه فردی مفید باشد و تربیت درست، آینده جامعه را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در تربیت سنتی با تربیت نوین و مدرن تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد افزود: امروزه دسترسی کودکان به داده‌های زرد، کار را برای خانواده‌ها و معلمان سخت کرده و هر موضوعی که طرح می‌شود سریعاً با یک جستجو در فضای مجازی جواب آن را پیدا می‌کند، لذا معلمان باید با علم و آگاهی به روز تدریس کنند.

وی عنوان کرد: برای توسعه در هر عرصه‌ای نیاز به نیروی انسانی میباشد که با تربیت آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اگر در این خصوص قصور شود غیر قابل جبران خواهد بود.

فرماندار اهر با بیان اینکه اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاثیر مثبتی در جامعه خواهد داشت گفت: باید طرح‌های آموزش و پرورش برای ۱۰ یا ۲۰ سال آینده برنامه ریزی گردد تا با ترسیم شاخص‌های نیاز تعلیم و تربیت بتوان جامعه‌ای ایده آل بوجود آورد.

غنی زاده با بیان اینکه معلمان باید در عصر حاضر دانش آموزانی تربیت کنند که دانا و توانا باشند افزود: در جامعه اسلامی، اساسی‌ترین کار، تعلیم و تربیت است و این رسالت بر عهده انسان‌های شریف، قانع و وظیفه شناسی قرار داده شده که از سر تعهد و دلسوزی، به پرورش نسلی مومن و انقلابی پرداخته و در سنگر علم و دانش، به تربیت مدیران آینده کشور می‌پردازند.

گفتی است در پایان این مراسم از معلمان نمونه شهرستان اهر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار