هدفگذاری برای احیاء و به ظرفیت رساندن ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از هدفگذاری برای احیاء و به ظرفیت رساندن ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی استان در سال جاری خبر داد.

مریم آزادی معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت واحد‌های راکد و نیمه فعال استان، گفت : هر سال احیاء واحد‌های راکد و به ظرفیت رساندن واحد‌های نیمه فعال را با جدیت دنبال و برای هر سال اولویت‌هایی مشخص می‌کنیم.

وی احیا و به ظرفیت رساندن واحد‌ها را نیازمند پارامتر‌های متعددی خصوصا تمایل خود مالک طرح دانست و تاکید کرد: در کنار سرمایه‌گذاری جدید، احیاء واحد‌های راکد موجود اولویت اصلی ما است و حتی به سرمایه‌گذاران جدید نیز ابتدا واحد‌های راکد که امکان احیا دارند را معرفی می‌کنیم و یا گاهی از روش اجاره این واحد‌ها استفاده می‌کنیم که در این زمینه نیز توفیقات خوبی داشته ایم.

به گفته آزادی، با مجموع اقدامات صورت گرفته سال گذشته ۲۰ واحد غیرفعال با سرمایه گذاری ۱۵۵۰ میلیارد تومان به چرخه تولید برگشت که این واحد‌ها فرصت اشتغال برای ۴۵۰ نفر را فراهم کرد.

وی ادامه داد: با احیا این واحدها، ۳۷۰ هزار تن به ظرفیت تولید محصولات صنعتی استان اضافه شده است.

معاون امور صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال نیز مانند سنوات گذشته فعالسازی واحد‌های راکد استان در دستور کار است، از هدفگذاری برای احیاء ۱۱ واحد راکد و غیرفعال و برگرداندن آنها به چرخه تولید خبر داد.

به گفته آزادی، بین واحد‌های هدفگذاری شده صنایع بزرگی از جمله کارخانه «اسیدسیتریک» نیز وجود دارد که سرمایه‌گذاری آن به نرخ امروز ۳۵۰۰۰ تا ۳۶۰۰ میلیارد تومان بوده و احیا آن جهش قابل توجهی در بخش صنعت استان ایجاد خواهد کرد.

وی از برنامه‌هایی که برای به ظرفیت رساندن واحد‌های تولیدی استان در دستورکار است نیز یاد کرد و افزود: واحد‌های زیر ظرفیت به واحد‌هایی اتلاق می‌شود که کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت پروانه بهره‌برداری شان تولید دارند که در حال حاضر ۱۳۲ واحد از این دست در استان داریم که یا مشکلات تامین مالی دارند، یا بازار کشش تولید بیشتر را ندارد.

آزادی با بیان اینکه سال گذشته در زمینه به ظرفیت رساندن واحد‌های نیمه فعال ۴۴ واحد از سوی وزارت صمت برای کرمانشاه هدفگذاری شده بود، افزود: با شناسایی و اولویت بندی واحد‌هایی که شرایط لازم را داشتند، توانستیم این هدفگذاری را محقق کنیم.

معاون امور صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری واحد‌هایی که به ظرفیت رسیده اند را به نرخ امروز ۷۰ هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۴۵۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: ظرفیت تولید این واحد‌ها نیز از ۱.۳ میلیون تن به ۱.۷ میلیون تن افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز برنامه داریم در عین حفظ ظرفیت ۴۴ واحدی که سال گذشته به ظرفیت رسیدند، ظرفیت ۴۵ واحد تولیدی نیمه فعال استان را نیز تکمیل کنیم.

آزادی با اشاره به روش‌های متعددی که برای به ظرفیت رساندن واحد‌های تولیدی دنبال می‌شود، تامین سرمایه در گردش، اخذ سهمیه بیشتر مواد اولیه - برای واحد‌های عمدتا پلمیری که از بورس سهمیه می‌گیرند- و ... را از جمله این راهکار‌ها اعلام کرد و گفت: همچنین با برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جلوی تعطیلی و یا کاهش ظرفیت واحد‌های جدید را نیز می‌گیریم.

به گفته این مسئول، سال گذشته ۱۱۶ جلسه ستاد تسهیل با ۹۰۰ مصوبه در استان برگزار شد که کمک بسزایی به حفظ پایداری واحد‌های صنعتی کرمانشاه کرده است.

معاون امور صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۳ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شد، سرمایه‌گذاری این واحد‌ها را ۱۴۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی آنها را ۱۷۴۸ نفر اعلام کرد.

آزادی افزود: به طور متوسط در هر سال ۸۰ پروانه بهره‌برداری در استان صادر می‌شود که خوشبختانه سال گذشته از این تعداد فراتر رفتیم و نسبت به وضعیت و هدفگذاری که داشتیم از استان‌های پیشرو بودیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار