وضعیت مطلوب ذخیره خونی استان کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت مطلوب ذخیره خونی استان، گفت: بانوان محدودیتی برای اهدای خون ندارند.

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه دارای ۲۵ مرکز درمانی است که سازمان انتقال خون باید نسبت به تأمین خون و فرآورده‌های خونی لازم برای بیماران اقدام کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ذخایر خونی استان کرمانشاه در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما باید توجه داشت نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز همیشگی است و باید آمادگی کامل برای تمام زمان‌ها وجود داشته باشد.

میرزاده بیان کرد: پلاکت یک فرآورده خونی است که تنها سه روز قابلیت نگهداری دارد و از تمام اهداکنندگان خون تقاضا داریم نسبت به اهدای پلاکت اقدام کنند، زیرا بیماران بسیاری به آن نیازمند هستند.

وی ادامه داد: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه همواره آماده پذیرش اهداکنندگان است و تیم سیار این مرکز نیز بر اساس برنامه‌ریزی مشخص در شهر‌های مختلف استان حضور می‌یابد، زیرا مردم سایر شهر‌ها نیز درخواست حضور تیم‌های اهدای خون را دارند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: همه افراد می‌توانند برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و پس از انجام معاینات پزشکی نسبت به اهدای خون اقدام کنند و هیچ محدودیتی برای آقایان و بانوان در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی انتقال خون استان کرمانشاه طی امسال ترغیب بیشتر بانوان نسبت به اهمیت موضوع اهدای خون است تا بتوانیم نیاز‌های خونی استان را به بهترین وجه پاسخگو باشیم و بانوان هیچ محدودیتی برای اهدای خون ندارند.

میرزاده تاکید کرد: از تمام هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم اهدای خون را فراموش نکنند، زیرا خون یک ماده حیاتی است و عمر فرآورده پلاکت تنها سه روز است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار