حضور سازمان بهزیستی در ۲۰ محله آسیب‌پذیر

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد در جامعه، از حضور این سازمان در ۲۰ محله آسیب‌پذیر کرمانشاه و ارائه خدمات مشاوره‌ای خبر داد.

مسعود پایدار معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت : در بحث پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به عنوان رئیس این کارگروه فعالیت‌هایی را شکل می‌دهد که سازمان بهزیستی کرمانشاه به عنوان کمیته پیشگیری و فرهنگی در حال انجام وظایف خود است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۲۴ دستگاه در کمیته پیشگیری و فرهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر عضویت دارند که بر اساس قانون وظایف هر کدام مشخص است که باید نسبت به انجام آن اقدام کنند.

پایدار تصریح کرد: کمیته پیشگیری و فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در موضوعات آگاه‌سازی، آموزش، پژوهش و فعالیت‌های جایگزین با همکاری ۲۴ دستگاه شامل آموزش و پرورش، صدا و سیما، شهرداری، نیروی انتظامی و... فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در حوزه آگاه‌سازی تلاش می‌شود عوامل خطرساز به نوجوان، جوانان، دانشجویان و خانواده آنها اطلاع‌رسانی شود تا شاهد پیشگیری از اعتیاد در آنها باشیم؛ سازمان بهزیستی استان کرمانشاه با شناسایی و حضور در ۲۰ محله پرخطر و در معرض آسیب، آموزش‌های لازم را به افراد در سنین مختلف ارائه می‌کند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان دارای انرژی بالایی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی هستند باید زمینه لازم برای تخلیه انرژی آنان از طریق سرگرمی فراهم شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است این افراد به دامن اعتیاد کشیده شوند.

پایدار خاطرنشان کرد: نوجوان و جوانان به دلیل هیجان‌طلبی، تنوع‌طلبی و کنجکاوی ممکن است به سمت اعتیاد و استعمال مواد مخدر کشیده شوند؛ نقش خانواده‌ها در این زمان با اعمال نظارت‌های مستقیم و غیرمستقیم مهم است تا از آسیب‌های بعدی پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: والدین باید علاوه بر اینکه به تأمین نیاز‌های مادی فرزندان خود اقدام می‌کنند نسبت به سلامت روان آنها نیز توجه ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده علائم و ویژگی‌های خاص به مشاور مراجعه کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه عنوان کرد: والدین باید نسبت به دریافت آموزش‌های لازم برای تربیت فرزندان مطابق با شرایط روز اقدام کنند، زیرا شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه نسبت به گذشته تغییرات محسوسی داشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار