فرماندار هشترود مطرح کرد؛

ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود

فرماندار هشترود بر ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری تاکید کرد.

 قشلاقی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران هشترود درباره ورود فاضلاب شهری به داخل رودخانه شهر چایی (سراسکند چایی و دامناب چایی) این شهرستان هشدار داد و آن را تهدیدی برای محیط زیست دانست.

وی افزود: متاسفانه آبفای هشترود طرح پیشرفته فاضلاب را تکمیل نمی‌کند و پساب‌های ریخته شده به رودخانه شهر موجب بروز بیماری در فصل تابستان و بوی بد می‌شود.

وی اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری هم باید در اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مردم مجبور به هدایت فاضلاب‌های خانگی خود به داخل رودخانه نشوند.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه حریم و بستر رودخانه‌های هشترود مشخص نیست اداره امور منابع آب هم باید ترتیبی اتخاذ کند که در اسرع وقت هم حریم و هم بستر رودخانه‌های شهرستان معین شود.

قشلاقی گفت: مشخص نبودن بستر رودخانه‌های داخل شهر و حتی خارج از شهرستان باعث تعرض افراد به این مناطق شده و در صورت بروز سیل و خسارت باید خسارت جبران ناپذیری به افراد خسارت دیده پرداخت شود در صورتی که اصلا حق آنها نیست.

پورصادق شهردار هشترود هم تجهیز آتش نشانی این شهر را خواستار شد و گفت: خودرو‌های آتش نشانی این شهرستان نیاز به تعمیر دارند و در صورت بروز حادثه همزمان در شهرستان با مشکل رو برو خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر محلات شهر قدیمی هستند و خودرو‌های سنگین آتش نشانی نمی‌توانند وارد آن مناطق شوند از این رو درخواست تجهیز آتش نشانی را به خودرو‌های سبک از جمله نیسان و موتور داریم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه خدمات به مردم بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار