اجرای طرح نشانی استاندارد در مناطق شهری استان زنجان تکمیل شد

مدیرکل پست استان زنجان از تکمیل اجرای طرح «نشانی استاندارد ملی مکان محور» موسوم به (جی.نف) در مناطق شهری استان خبر داد و گفت: هم اکنون همه شهرهای استان دارای ژئوکد هستند.

جواد رسولی مدیرکل پست استان زنجان گفت: طی برنامه عملیاتی اعلام شده در سال گذشته با تلاش و همت همکاران واحد کدگذاری استان موفق به اتمام ژئوکد مناطق شهری استان شدیم.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز مطابق تقویم اجرایی، کلیه نقاط روستایی مشمول طرح، دارای ژئوکد و نقشه پارسل می شوند.

رسولی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ روستای پرجمعیت در استان دارای ژئوکد شده و به روزرسانی اطلاعات کد پستی اکثر روستاهای استان انجام گرفته است، ‌گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداران و بخشداران شهرستان های تابعه استان، عملیات ژئو کد روستایی آغاز خواهد شد.

مدیرکل پست استان زنجان گفت: کلیه زیرساخت های موجود در استان که نیاز به اطلاعات مکان محور دارند مشکل آنها با اجرای طرح نشانی استاندارد ملی حل می شود که این موضوع بسیار مهم است.

(جی.نف) (GNAF) یک استاندارد اطلاعات مکانی در حوزه نشانی و مخفف Geo Coded National Address File به معنی «پایگاه نشانی استاندارد مکان محور» است.

(جی.نف) یک پایگاه داده اطلاعاتی است و آدرس تمام ساختمان‌ها و واحدهای مکانی موجود در شهرها و روستاهای کشور را «استانداردسازی» و «ژئوکد» می‌کند.

«استانداردسازی» یعنی اینکه یک آدرس تنها از یک مسیر شناخته می‌شود و امکان مشابه سازی و سوء‌ استفاده از آن از بین می‌رود و همچنین صحت سنجی و راستی آزمایی می‌شود.

«ژئوکد» هم به این معنی است که آدرس های استاندارد شده به همراه مختصات مرتبط به عنوان یک داده روی نقشه قرار می گیرد تا امکان گزارش گیری از اطلاعات مختلف روی نقشه فراهم شود.

برچسب ها: پست ، استاندارد سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.