۴۵۰ چشمه بهداشتی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵۰ چشمه بهداشتی ظرف دو سال گذشته مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت و تعدادی پروژه دیگر در همین زمینه نیز در دست اجراست.

سید رضا حسینی نیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی احداث ۱۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری و تعمیر ۳۲۰ چشمه در قالب طرح سرویس بهداشتی با تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز شد که از این تعداد ۴۵۰ چشمه در مهرماه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بهره برداری شدند و مابقی پروژه‌ها در دست اجراست.

وی افزود: ۱۸۳ مدرسه در استان دارای سرویس بهداشتی فرسوده هستند که نیازمند توجه ویژه مسئولان و خیران است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد مدارس سنگی و ناایمن، تصریح کرد: هم اینک ۴۸۵ مدرسه سنگی و فاقد استحکام در قالی یک هزار و ۸۲۰ کلاس درس در استان وجود دارد.

حسینی نیک عنوان کرد: صعب العبور بودن مناطق روستایی استان و هزینه‌های بالای ساخت و نبود توجیه اقتصادی با توجه به توپوگرافی این مناطق از عمده مشکلات پیش روی ساخت مدرسه است.

وی تاکید کرد: استان دارای یک هزار و ۷۰۰ روستا و بیش از ۸۰۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش آموز است بنابراین ساخت مدرسه و فضای آموزشی برای این تعداد مستلزم تخصیص اعتبارات لازم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.