تجلیل از خادمان بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد

با برگزاری همایش تکریم امامزادگان در یاسوج از خادمان بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این همایش گفت: همه متولیان فرهنگی باید در تقویت باور‌های دینی و مذهبی مردم و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند.


آیت الله حسینی بابیان اینکه زندگی، رفتار و سنت اهل بیت برای مردم حجت است، افزود: همه افراد جامعه باید بدانند اگر در زندگی رفتار، کردار و اعمال از اهل بیت تبعیت کنند موفق خواهند شد.


وی با بیان اینکه حیات انسانی و کرامت و عزت نفس ما مدیون وجود امامزادگان است از متولیان خواست بافراهم کردن زایرسرا‌ها و بستر‌های لازم زمینه حضور زائران در بقاع متبرکه را بیش از پیش فراهم کنند.


حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هم در این همایش با بیان اینکه ۲۲۵ بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد گفت: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و زایرسرا‌ها اولویت کاری اوقاف و امورخیریه استان است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور هم در این همایش گفت: ۸ هزار و ۷۶۷بقعه متبرکه در سطح کشور وجود دارد.


حجت الااسلام عادل با بیان اینکه سازمان اوقاف با کمک هیئت‌های امنا زیر ساخت‌های لازم را برای امامزادگان فراهم کردند افزود:یکی از اهداف برنامه‌های سازمان اوقاف در امسال این است که برنامه بودجه و کتابچه ایی تدوین شود تا اگر برای ساماندهی زائر سرا‌ها در حوزه مالی کمبود‌هایی وجود داشت از موقوفاتی که وجود دارد استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.