حماسه‌ی ماندگار ۹ دی، تجلی اراده‌ی ملی

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: حماسه‌ی ماندگار ۹ دی، تجلی اراده‌ی ملی برای درهم شکستن بساط فتنه و ترفند‌های شوم دنیای استکبار بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله سید احمد خاتمی، نایب رییس مجلس خبرگان رهبری امروز در تجمع بزرگداشت حماسه‌ی ماندگار ۹ دی در رشت، با تشریح علل و پیامد‌های این حماسه‌ی بزرگ، به رابطه‌ی قدرت ایمان و بصیرت آحاد ملت بزرگ ایران در خلق حماسه‌ی ماندگار ۹ دی پرداخت و گفت: در نهم دی ماه سال ۸۸، اراده‌ی ملی برای درهم شکستن بساط فتنه و ترفند‌های شوم دنیای استکبار به بهترین وجهی نمایان شد و برگ زرینی بر تاریخ ولایتمداری، دینداری، زمان شناسی و بصیرت ایرانیان سرافراز افزود.

او همچنین به پیشگامی مردم گیلان در خلق حماسه‌ی ۸ دی اشاره کرد و افزود: فرزندان رشید و بصیر دیار میرزای جنگلی، پیشگامانی بودند که به دفاع از حریم ولایت و امامت پرداختند و بساط فتنه گران و ایادی سرسپرده‌ی استکبار و منافقان را در هم پیچیدند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، مسببان فتنه‌ی بزرگ سال ۸۸ را دست نشانده‌ی طراحان انقلاب‌های مخملی جهان دانست و گفت: استکبار جهانی با اجیر کردن دست نشاندگان فتنه گر خود رمز تقلب در انتخابات را برای نشانه گرفتن ولایت و انقلاب خمینی کبیر طراحی نمود تا به اهداف شوم خود نایل آید، اما خروش طوفانی ملت انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی، همچون سیلی عظیم، روند فتنه و ترفند فتنه گران را به استیصال کشانید و به جهانیان نشان داد قدرت اراده و ایمان ملت خداجو بهترین حافظ ارزش‌های انقلاب خمینی ست.

آیت الله سیداحمد خاتمی در ادامه رمز موفقیت ملت ایران در عرصه‌های خطیر و سرنوشت ساز را مرهون تاسی از مکتب اهل بیت و الهام از فرهنگ غنی علوی و عاشورایی توصیف کرد و افزود: اینگونه بود که حماسه‌ی ۹ دی به نماد ولایتمداری و میثاق امت با ولایت تبدیل شد.

او در پایان سخنان خویش به اکراه برخی از مسئولان گذشته در موضع گیری صریح و شرکت در مناسبت‌های مرتبط به ۹ دی اشاره و تصریح کرد: امروز دولت و مجموعه‌ی حاکمیت، همراه و همدل مردم، با اعتقاد راسخ به ولایت و ارزش‌های ناب انقلاب در صدد خدمت صادقانه به این کشور و اعتلای ارزش‌های پاکی هستند که در بستر خون شهیدان والامقام حاصل شده است.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.